مصباحی مقدم: خبر تازه‌ای درباره امام صدر نداریم

۰۸ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۷:۵۷ کد : ۸۵۱۸ اخبار اصلی
آخرین جلسه کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر چند ماه پیش برگزار شد و در این مدت هم به خاطر نبودن موضوع جدید درباره امام موسی صدر، جلسه برگزار نشد.
مصباحی مقدم: خبر تازه‌ای درباره امام صدر نداریم

دیپلماسی ایرانی: رئیس کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر گفت: هنوز خبر تازه ای در مورد وضعیت ایشان نرسیده است.

غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با "دیپلماسی ایرانی" در پاسخ به سوالی درباره آخرین فعالیت های کمیته پیگیری پرونده امام موسی صدر اظهار داشت: پرونده ایشان از نظر حقوقی مربوط به ما نیست، بلکه شکایتی از طرف خانواده امام موسی صدر در محاکم قضایی لبنان مطرح شده است که بر اساس اخبار ما، پیگیری این موضوع جدی است.وی افزود: آنچه در کمیته پیگیری می شود، اصل ماجرا و زنده نگه داشتن یاد امام موسی صدر است، به این امید که منجر به آزادی ایشان یا رسیدن خبر روشنی از وضعیت او شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه متاسفانه خبر تازه ای در این مورد نرسیده است، گفت: آخرین جلسه کمیته چند ماه پیش برگزار شد و در این مدت هم به خاطر نبودن موضوع جدید درباره امام موسی صدر، جلسه برگزار نشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا در مورد این پرونده با هیات های پارلمانی سایر کشورها تماسی برقرار شده است یا خیر؟ اظهار داشت: 2 سال پیش با هیات پارلمانی لبنان صحبت کردیم و آنها نیز کمیته ای تشکیل دادند تا موضوع را دنبال کنند و بنا بر این است که اطلاعات میان دو طرف در این خصوص مبادله شود.

مصباحی مقدم در پایان یادآور شد:سال گذشته موضوع تشکیل پرونده برای پیگیری قضایی و شکایت به دستگاه قضایی ایتالیا از طریق خانواده امام موسی صدر مطرح شد.

گفتنی است مصباحی مقدم شهریور 1387 در صدر هیات پارلمانی ایران برای پیگیری وضعیت امام موسی صدر به لبنان سفر کرد و گفت خبر جدیدی از سرنوشت امام موسی صدر دریافت نکرده است.این هیات از طرف نبیه بری،رئیس مجلس لبنان به عنوان کمیته پیگیری مفقود شدن امام موسی صدر به لبنان سفر کرد و دیدارهایی با شخصیت های لبنانی داشت.


نظر شما :