نگرانی ‌هاشمی ‌از حجم بی‌سابقه تحریم‌ها علیه ایران

۲۳ شهریور ۱۳۸۹ | ۲۲:۲۹ کد : ۸۶۵۰ اخبار اصلی
آیت الله ‌هاشمی‌رفسنجانی که مدتی است به دلایلی کمتر دیدگاه‌های خود درباره ...
نگرانی ‌هاشمی ‌از حجم بی‌سابقه تحریم‌ها علیه ایران

دیپلماسی ایرانی: آیت الله ‌هاشمی‌رفسنجانی که مدتی است به دلایلی کمتر دیدگاه‌های خود درباره مسائل سیاسی را بیان می‌کند امروز و در افتتاحیه هشتمین دوره اجلاس خبرگان رهبری سخنان مهمی‌درباره شرایط و مشکلات ایران در صحنه بین المللی و راهکارهای حل این مسائل ابراز داشت.

هاشمی ‌رفسنجانی با بیان اینکه امروز دو مساله هسته‌ای و حقوق بشر در ایران مستمسک دست غرب قرار گرفته به گزارش اخیر آمانو اشاره کرد و گفت: در این گزارش رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی‌مدعی شده است که ایران بازرسان آژانس را به تاسیسات هسته‌ای خود راه نمی‌دهد و لحن خود را به سمت نظامی‌شدن فعالیت‌های هسته‌ای ما تشدید کرده است.

وی با اشاره به تهدیدات نظامی‌غرب و با بیان اینکه بعید می‌دانم آنها جرات چنین کاری را داشته باشند، به تحریم‌های اخیر غرب اشاره کرد و گفت: در طول انقلاب هیچ وقت به این مقدار تحریم نداشتیم و درخواست من این است همه شما و همه مسوولان تحریم‌ها را جدی بگیرند و شوخی به حساب نیاورند.

وی افزود: تاکنون اینقدر قطعنامه علیه خود نداشتیم. تحریم‌ها هم از شورای امنیت هم آژانس و هم دولت‌ها خود مستقلا وارد میدان شده‌اند کارهایی را انجام می‌دهند که آثار توطئه‌های آنها علیه انقلاب را بیشتر می‌کند.

هاشمی ‌رفسنجانی با بیان اینکه اتکا به خدا و مردم موجب دلگرمی ‌ماست، گفت: آنچه که بقای ما را تداوم بخشیده مشکلات را حل کرده ریشه الهی، اسلامی ‌نظامی ‌بود که تاسیس کرده‌ایم. مردم نیز همواره با هم در صحنه بودند و هیچ کم نگذاشتند این سرمایه‌ها عوامل مهم پیروزی‌ها و موفقیت‌های ما است و هر مقدار از آن کم شود باید نگران باشیم.

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر اینکه از سطح تحریم‌های عبور می‌کنیم، گفت: تردید دارم از امکانات و ظرفیت‌های علمی‌ و انسانی و طبیعی خود در این زمینه درست استفاده کنیم در حالی که اگر از ظرفیت‌های ما استفاده کنیم حتما پیروز و موفق خواهیم بود.

هاشمی‌رفسنجانی با بیان اینکه دشمنان کار خود را می‌کنند خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: از شما و کسانی که از شما حرف شنوی دارند میخواهم که این موضوعات را مورد توجه قرار دهید و جدی بگیرید من طلبه‌ای هستم که ۵۰ الی ۶۰ سال در این وادی کار کرده و تجربه دارم و وظیفه دارم که به شما بگویم.

ایشان همچنین تاکید کرد: در طول این ۳۰ سال گذشته علیرغم پشت سر گذاشتن جنگی که به ما تحمیل شد هیچگاه ندیده بودیم که اینقدر استکباریون برنامه‌ریزی‌های شیطنت آمیز علیه انقلاب اسلامی ‌و این انقلاب مظلوم در دست اجرا داشته باشند، که خود این بی‌رحمانه است.  
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن نیز شرایط را درک کرده، به اقدام چند کلیسای آمریکایی در هتک حرمت به قرآن اشاره کرد وگفت: به نظر ما خیلی روشن است اینکه چند کلیسا اعلام کنند ما قرآن سوزی می‌کنیم به مناسبت حادثه‌ای که ریشه آن نیز در خود آنها است، اگرچه چند تروریست غیر آمریکایی این کار را کردند، اما عوامل حادثه ۱۱ سپتامبر نیز از طرف خود آنها بوده است.

آیت‌الله ‌هاشمی ‌رفسنجانی در ادامه سخنان خود در افتتاحیه هشتمین اجلاس رسمی‌ دوره چهارم خبرگان رهبری با اشاره به شرایط جهان اسلام و کشور پاکستان اظهار داشت: در این کشور یک مصیبت واقعی است، زیرا ۲۰ میلیون نفر آواره هستند و سیل هنوز هم ادامه دارد. در کنار آن تروریسم حاد نیز وجود دارد و خارجی‌ها حاکم واقعی پاکستان و آمریکایی‌ها در آن فعال مایشاء هستند.

وی افزود: عراق هم ۷، ۸ ماه است که گرفتار تعیین نتایج انتخابات خود است و لبنان نیز که منطقه نسبتا آرامی ‌بود، هر لحظه حزب‌الله در آن مورد تهدید قرار می‌گیرد. در غزه هم مردم تحت شرایط حادی هستند و سومالی نیز اصلا آرام نیست.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هشدار داد: دشمنان اکنون خواب آن را دیده‌اند که در ایران، این مرکز عظیم ولایت و اهل بیت، نیز این فتنه‌ها را برپا کنند.

هاشمی‌رفسنجانی با دعای اینکه خداوند این بلاها را بر کسی نازل نکند و در صورت نازل شدن فقط با دست خودمان می‌توانیم، خودمان را نجات دهیم، تصریح کرد: مسائل منطقه هوشیاری همه و به خصوص ما روحانیون را می‌طلبد و اجازه ندهیم تفرقه‌ها و کینه‌ها عمیق شود و دشمن هر کاری را بخواهد انجام دهد که کسی جلودار آن نباشد.


نظر شما :