وقتی کارتر خودش را چشم می‌زند!

۰۷ مهر ۱۳۸۹ | ۲۱:۵۲ کد : ۸۸۳۱ اخبار اصلی
جیمی ‌کارتر روز گذشته بر اثر بروز عارضه ناگهانی در حین پرواز، به بیمارستانی در کلیولند منتقل و در آن جا بستری شد.
وقتی کارتر خودش را چشم می‌زند!

دیپلماسی ایرانی: جیمی ‌کارتر که چندی پیش در مصاحبه با ان بی سی، نقش خود را در سیاست خارجی ایالات متحده در مقایسه با دیگر روسای جمهور قبلی ایالات متحده برجسته و چشمگیر توصیف کرده بود، روز گذشته بر اثر بروز عارضه ناگهانی در حین پرواز، به بیمارستانی در کلیولند منتقل و در آن جا بستری شد.

کارتر در پاسخ به خبرنگار ان بی سی که با اشاره به عکس اخیر او با دیگر روسای جمهور قبلی ایالات متحده و اوباما، از او پرسیده بود که علت این که او در این عکس تنها به نظر می‌رسد چیست گفته بود من احساس می‌کنم که نقشم به عنوان یک رئیس جمهور سابق در مقایسه با دیگر روسای جمهور برجسته و چشمگیر است. اخیرا به دلیل فعالیت‌هایم و تاثیرات کار در مرکز کارتر و مرکز مطالعات بین المللی و تا حدی مسائل داخلی در مورد نگهداری از منابع انرژی و مسائل زیست محیطی این نقش بیشتر هم شده است.

او اضافه کرده است که اخیرا هم مرکز کارتر تحت رهبر من تصمیم گرفته است که خلاء های موجود در جهان را پر کند. ما به جاهایی می‌رویم که ایالات متحده با آن ها به دلایلی ارتباط مستقیم ندارد و با هبران آن‌ها که توانایی پایان دادن به منازعه‌ای را دارند دیدار و گفت‌و‌گو می‌کنیم. من فکر می‌کنم در مقایسه با روسای جمهور سابق دیگر، درگیری‌ام در مسایل روزانه‌ای که سیاست کشور ما و جهان را شکل می‌دهد برای کشورم مفید بوده است.

او در ماه گذشته توانست با سفر به کره شمالی و دیدار با سران این کشور موجبات آزادی یک تبعه ایالات متحده که در کره شمالی زندانی بود را فراهم آورد.


نظر شما :