تکذيب درخواست مهاجرت آقاى سخنگو

۱۵ مهر ۱۳۸۹ | ۰۰:۲۹ کد : ۸۸۹۹ اخبار اصلی
رامين مهمانپرست، اين هفته با پرسشى درباره صحت شايعه درخواست مهاجرتش به کانادا مواجه شد و بر خلاف موارد قبلى اين شايعه را تکذيب کرد.
تکذيب درخواست مهاجرت آقاى سخنگو

ديپلماسى ايرانى: رامين مهمانپرست، سخنگوى وزارت امور خارجه ايران که در مصاحبه‌هاى هفتگى قبلى خود خبر پناهنده شدن سه ديپلمات ايرانى را در اروپا تاييد کرده بود، اين هفته با پرسشى درباره صحت شايعه درخواست مهاجرتش به کانادا مواجه شد و بر خلاف موارد قبلى اين شايعه را تکذيب کرد.

رامين مهمانپرست در نشست هفتگى خود با خبرنگاران روز سه شنبه در پاسخ به سوالى درباره صحت شايعه درخواست ويزا از سوى وى از سفارت کانادا گفت: بنده فرزند انقلاب، خدمتگزار ملت، عاشق کشور، ‌سرباز نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران و مطيع رهبر هستم و ايشان مرجع تقليد و ولى امر من هستند. از ابتدا دل به اسلام و قرآن سپرديم و اميدواريم تا آخر هم در پناه اسلام و قرآن باشيم. او در ادامه گفت: حسرت عقب نشينى از دفاع از مواضع کشورمان و تامين حقوق ملت را بر دل همه بدخواهان و دشمنان نظام خواهيم گذاشت.

گفتنى است در همين نشست هم يک خبرنگار ژاپنى درباره پناهنده شدن سه ديپلمات ايرانى در کشورهاى اروپايى سوال کرد که با اين پاسخ مهمانپرست مواجه شد: «اين اقدام را اقدامى سياسى تلقى نمى کنيم، ‌کسى که درخواست اقدام سياسى داشته باشد بعد از گذشت مدت‌ها از يک حادثه و کسب آخرين حقوق و مزايا اقدام به چنين کارى نمى‌کند. ما بيشتر انگيزه‌هاى شخصى را علت اين اتفاق مى دانيم.»

چندى پيش محمدرضا حيدرى، کنسول سفارت ايران در اسلو، حسين عليزاده ديپلمات سفارت ايران در هلسينکى و فرزاد فرهنگيان رايزن دوم و وابسته مطبوعاتى سفارت ايران در بروکسل از کشورهاى محل خدمت خود تقاضاى پناهندگى سياسى کرده بودند.


نظر شما :