اگر به ايران حمله شود 3 ميليون نفر مى‌ميرند

۲۰ مهر ۱۳۸۹ | ۲۱:۲۶ کد : ۸۹۵۲ سرخط اخبار
اگر به ايران حمله شود 3 ميليون نفر مى‌ميرند

یک استاد دانشگاه در آمریکا با هشدار نسبت به حمله احتمالی آمریکا یا اسراییل علیه ایران گفت که تهدید ایران به حمله ، یک جنایت بین المللی است .
به گزارش عصر ایران پروفسور " فرانسیس بویل " استاد حقوق بین الملل دانشگاه ایلینویز آمریکا که در هجدمین کنفرانس بین المللی " دموکراسی مستقیم " در اتریش با موضوع " بازدارندگی هسته ای " سخن می گفت ، با اشاره به این موضوع افزود که تلاش آمریکا برای حمله به ایران با دستاویز قرار دادن موضوع مجعولی همچون " دست یابی ایران به سلاح هسته ای " یک جنایت بین المللی است .
وی افزود : " وقتی دولت اوباما همچون دولت بوش ایران را به حمله تهدید می کنند و پیوسته می گوید که " سناریوی حمله به ایران همواره روی میز است " در واقع آمریکا با این قبیل سخنان ، ایران را به " جنگ هسته ای "  تهدید می کند که این مساله از منظر حقوق بین الملل کاملا ممنوع است .
پروفسور بویل خاطر نشان کرد  : " اگر ما امروز دست به کار نشویم اوباما و مردان او با دستاویز قرار دادن موضوع اتمی ایران جنگ جهانی سوم را به راه خواهند انداخت ".
این استاد آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه در صورت حمله آمریکا به ایران احتمالا از سلاح هسته ای تاکتیکی استفاده می شود ،  تخمین زد که در این صورت ممکن است قریب به 3 میلیون نفر کشته شوند .
پروفسور بویل تاکید کرد : " اگر کشتار جمعی انسان ها یک جنایت است طبیعتا تهدید کشورهای دارای سلاح هسته ای برای به کار گیری این سلاح علیه کشورهای غیر برخوردار نیز یک جنایت بین المللی است .
این استاد دانشگاه گفت که  دکترین " جنگ پیشگیرانه " دولت بوش که با وجود گذشت 18 ماه از دولت اوباما هنوز در دولت جدید آمریکا نیز مورد توجه است ، از سوی وکلای  جنایتکاران دولت نازی آلمان برای تبرئه آنها در دادگاه ساخته و پرداخته شد ، اما  دادگاه ( نورنبرگ ) این توجیه را رد کرد .
پروفسوربویل  با اشاره به بند " دو" منشور ملل متحد درباره ممنوعیت مطلق استفاده از زور جز در مورد دفاع مشروع ، استناد دولت ایالات متحده به این بند از منشور ملل متحد در توجیه حمله به افغانستان و عراق را نادرست خواند و افزود که اقدام آمریکا در حمله به افغانستان و عراق را نمی توان  با این بند از منشور ملل متحد توجیه کرد.
پروفسور بویل دولت آمریکا را متهم کرد که با جنگ افروزی های خود از منظر حقوق بین الملل کلکسیونی از جنایت و نسل کشی را در کارنامه خود ثبت کرده است .
گفتنی است پروفسور بویل تا کنون  دو کتاب " جنایت  بازدارندگی هسته ای " و " نابودی نظم جهانی " را درانتقاد از توجیهات حقوقی جنگ طلبان آمریکایی و نیز نقد موضوع بازدارندگی هسته ای و کاربرد سلاح های کشتار جمعی از منظر حقوق بین الملل ، به رشته تحریر در آورده است .

 

انتشار عکس جنجالی نامزد جمهوریخواه آمریکا

بی بی سی: انتشار عکسی از ریک لات سیاستمدار جمهوریخواه آمریکایی با لباس نظامی نازی های آلمان جنجال به پا کرده است.
چهره های ارشد جمهوریخواه اکنون تلاش می کنند که از ریک لات که نامزد مجلس نمایندگان از ایالت اوهایو است فاصله بگیرند.
لات تصدیق کرده که عضو گروهی است که با بازسازی نمایشی تاریخ در نقشهای مختلف از جمله مامورین اس اس ظاهر می شود.
اما او گفته است لباس های نظامی متفاوتی مربوط به دوره های گوناگونی بر تن کرده و این "به هیچ وجه به معنای بی احترامی به کسی" در ارتش آمریکا نیست.
برخی از عکس ها، آقای لات را در نقش مامور گروه مخوف اس اس نشان می دهد.
این تصاویر نخست در وبسایت ویکینگ منتشر شد که گروهی است که به بازسازی نمایشی تاریخ می پردازد.
لات پذیرفته که عضو این گروه است اما می گوید این "تنها علاقه ای تاریخی" است.
او در بیانیه ای که در وبسایت خود منتشر کرده گفته است که در این بازسازی تاریخی هرگز بدنبال بی احترامی "به هیچ فردی در ارتش و یا کسانی که از جنگ آسیب دیده اند بخصوص جامعه یهودیان" نبوده است.
وی می افزاید: "بازسازی نمایشی تاریخی سرگرمی میلیونها مرد و زن در سراسر جهان است. من از دوران دانشجویی تاکنون در بازسازی نمایشی دوره های مختلف تاریخی شرکت کرده ام."
برخی از تصاویر، آقای لات را در لباس نظامی ارتش آمریکا در جنگ جهانی نخست و همچنین جنگ داخلی این کشور نشان می دهد.
با این وجود جمهوریخواهان نگرانند که این ماجرا در انتخابات میاندوره ای ماه آینده تاثیری منفی برای این حزب در پی داشته باشد.
اریک کنتور از نمایندگان جمهوریخواه روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که از این تصاویر حمایت نمی کند.
اظهارات اعضای حزب جمهوریخواه اخیرا جنجال زیادی به پا کرده است. یک نماینده این حزب از قوانین ضد تبعیض نژادی جنبش مدنی آمریکا در سالهای 1960 انتقاد کرده و دیگری گفته است دانشمندان مغز کامل انسانی را به موش پیوند زده اند.

رایزنی عمار حکیم با مبارک و موسی در قاهره

فارس- رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز با رئیس‌جمهور مصر و دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره درباره جدیدترین تحولات جاری در عراق رایزنی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری "براثا "، "سید عمار حکیم " رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق امروز با "حسنی مبارک " رئیس‌جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و تلاش مصر برای تثبیت امنیت در این کشور محور رایزنی امروز حکیم و مبارک خواهد بود.
برخی از منابع آگاه در سفارت عراق در قاهره در این‌باره اعلام کردند که در نشست امروز اقدامات خشونت‌بار در مناطق مختلف عراق و تلاش برای مهار بحران امنیتی در این کشور نیز بررسی خواهد شد.
بنا بر این گزارش، حکیم قرار است پس از مبارک با "عمرو موسی " دبیرکل اتحادیه عرب نیز دیدار و درباره جدیدترین تحولات سیاسی و امنیتی عراق گفت‌وگو کند.

 تيم حقيقت‌ياب براى بيان واقعيات حادثه 11 سپتامبر تشکيل شود

اسماعيل کوثرى در قالب پيشنهادى گفت: يک تيم حقيقت‌ياب از کشورهاى بى‌طرف مانند ايران، عراق، افغانستان و کشورهاى ديگر مورد نظر سازمان ملل براى بررسى حادثه 11 سپتامبر تشکيل شود تا واقعيات اين حادثه براى جهانيان کاملا مشخص گردد.
به گزارش ايسنا، نايب رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى در نطق ميان دستور خود در صحن علنى امروز – سه شنبه – مجلس شوراى اسلامى،با اشاره به سخنان رييس‌جمهور در مجمع عمومى سازمان ملل در مورد ساختار اين سازمان و حادثه انفجار ساختمان دوقلو در 11 سپتامبر سال 2001 اظهار کرد: دکتر احمدى‌نژاد در اين سخنان با صلابت، گفتمان حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبرى و نظام جمهورى اسلامى ايران را به جهانيان نشان داد.
کوثرى ادامه داد:هر فردى حتى با داشتن آشنايى خيلى کم از کارايى مواد منفجره متوجه مى‌شود که اصابت يک هواپيما به طبقه‌اى از ساختمان منجر به فرو ريختن کامل آن ساختمان نمى‌شود، مگر آن که انفجار کامل با تعبيه مواد منفجره در پايه‌هاى ساختمان و همزمان با برخورد هواپيما صورت گيرد.
وى ادامه داد: فرو ريختن همزمان ساختمان 110 طبقه نشان‌دهنده کارى از قبل پيش‌بينى شده است.
نماينده مردم تهران در خانه ملت در ادامه با تبريک دهه کرامت، ميلاد حضرت معصومه (س) و ميلاد امام رضا (ع)، گفت: از مقام معظم رهبرى تقدير و تشکر خالصانه‌اى داريم که بار ديگر با مديريت هوشمند و پدرانه‌شان توطئه همه‌جانبه سال 88 را خنثى کردند، آرامش را به جامعه برگرداندند و باعث نااميدى بيگانگان از جمله استکبار جهانى، صهيونيسم و عوامل داخل وابسته شدند.
وى ادامه داد: تعدادى از عوامل داخلى وابسته پس از آرامش کشور بعد از فتنه سال گذشته به آمريکا و اروپا پناهنده شدند و وابستگى کامل خود را در عمل نشان دادند. اين افراد وفادار به اين ملت و کشور نبودند و تنها منافع و وابستگى‌شان را در نظر گرفتند که آخرين آن‌ها وکيل حقوقى يکى از کانديداهاى دهم رياست جمهورى با ادعاى پيروزى و تقلب در انتخابات بود که پناهنده شد.
کوثرى ادامه داد: حقيقتا انسان تاسف مى‌خورد که برخى افراد براى بدست آوردن مسووليت مجدد چند روزه با پشت پا زدن به گذشته‌شان و رها کردن خط و گفتمان امام (ره) و ولايت، هماهنگ و همسو با بيگانگان و رسانه‌هايشان مى‌شوند.
وى با اشاره به فرمايشى از حضرت امام خمينى (ره) مبنى بر اين‌که «حفظ نظام از اوجب واجبات است»، گفت: اين افراد چطور مى‌خواهند پاسخگوى عملکردشان باشند؟ آن‌ها بايد به عملکرد شهدا و سخنان شهيد همت مراجعه کنند.
اين عضو هيات رييسه کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس خطاب به مسوولان سياسى آمريکا، گفت: شما در حالى 30 سال پيش با ابرقدرت شرق يعنى شوروى به اين نتيجه رسيديد که با روى کار آوردن صدام حسين و تجهيز ارتش بعثى عراق جنگ نابرابرى را عليه ايران تحميل کنيد که دنيا ديد که چگونه ملت عزيز و نيروهاى مسلح به فرمايش حضرت امام (ره) با ايستادگى و مقاومت پوزه همه متجاوزگران و زورگويان را به خاک ماليد.
کوثرى ادامه داد: با وجودى که افسران و سربازان آمريکايى و کشورهاى عضو ناتو در باتلاق عراق و افغانستان گير کرده، نمى‌دانند چه کنند و به گفته خودشان على‌رغم هزينه 800 ميليارد دلارى در اين راه براى از بين بردن تروريسم نتوانستند کارى کنند و حتى تروريسم نيز زيادتر شده است، مدتى است جنگ نرم را شدت بخشيده‌اند.
وى خطاب به استکبار جهانى و عوامل داخلى آن‌ها، گفت: بدانيد همانطور که نتوانستيد در جنگ سخت حتى يک وجب از خاک کشور عزيزمان را تصرف کنيد، به لطف خداوند و با آگاهى و بصيرت مردم و به خصوص با همت بلند جوانان، بسيجيان و پيروان ولايت پوزه‌تان را به خاک مى‌ماليم و خواهيد ديد که ديگر ملت‌ها با شناختن ذات شيطانى‌تان، فريب نخواهند خورد.
نايب رييس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس در ادامه از مسوولان اطلاعاتى و امنيتى کشور خواستار شناسايى و مجازات مسببين عمليات‌هاى تروريستى کور شهرستان‌هاى مهاباد و سنندج حتى در آن طرف مرزها شد و گفت: مسوولان اطلاعاتى و امنيتى کشور اجازه ندهند تروريسم‌هاى وابسته به خارج، به داخل کشور تردد نموده و ناامنى ايجاد کنند.
کوثرى هم‌چنين در ادامه از مسوولان استان تهران توجه بيشتر به محله‌هاى حواشى تهران با قدمت بسيار زياد همچون محله امين‌آباد شهررى را خواستار شد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت خطاب به برخى از نمايندگان نيز، گفت: برخى از نمايندگان در حالى در نطق‌هايشان اظهار مى‌کنند که چرا همه امکانات در تهران جمع شده و دليل تخصيص بودجه زياد دولت‌ها در تهران چيست که از اين نکته غافل شده‌اند که از همه نقاط ايران در تهران زندگى مى‌کنند.
وى ادامه داد: به نظر بنده به مردم اصيل شهر تهران جفا شده و بايد نسبت به جابجايى پايتخت فکرى شود تا مردم عزيز تهران از آب و هواى پاک و صاف برخوردار شوند.
اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شوراى اسلامى، همچنين از اکثريت نمايندگان خواست که در نطق‌هايش از نکات مثبت و اقدامات انجام شده ياد کنند و گفت: لايحه طرح تحول اقتصادى و زيرمجموعه آن يعنى قانون هدفمند کردن يارانه‌ها از جمله اقدامات مفيد و موثر براى کشور است که براى رسيدن آن به نتيجه مطلوب بايستى مردم را توجيه کرده و با يکديگر همکارى داشته باشيد.

انتقاد فرزند کيم جونگ ايل از زمامداری موروثی در این کشور

کیم جونگ-نام، فرزند ارشد کیم جونگ-ایل رهبر کره شمالی گفته است با زمامداری موروثی در کشورش مخالف است.

کیم جونگ-نام در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آساهی ژاپن، گفت با انتقال قدرت از طریق موروثی به سومین نسل خانواده اش، شخصا مخالف است.

وی افزود که معتقد است عوامل داخلی در تعیین جانشین برای پدرش موثر بوده است.

کیم جونگ-نام گفت با این وجود او تصمیم پدرش را می پذیرد و حاضر است در صورت لزوم به برادر کوچک خود کمک کند.

این اظهارات پس از آن است که انتصاب کیم جونگ-اون، کوچک ترین پسر رهبر کره شمالی به دو پست مهم در حزب حاکم کارگران، و ارتقاء او به درجه ژنرال چهار ستاره، سبب شد که وی جانشین مسلم پدرش محسوب شود.

در کره شمالی که به پنهانکاری شهرت دارد، اظهارات کیم جونگ-نام بسیار غیرمعمول تلقی می شود.

کیم جونگ-نام که 39 سال دارد در خارج از کره شمالی در چین و ماکائو زندگی می کند.

گفته می شود وی بخشی از اوقات خود را در قمارخانه های ماکائو می گذراند.

اگر چه وی عضو خانواده حاکم بر کره شمالی است، ولی تصور نمی رود با رهبران این کشور روابط نزدیکی داشته باشد.

او سال گذشته در یک مصاحبه کم سابقه با رسانه های چینی گفته بود علاقه ای به احراز قدرت در کره شمالی ندارد.

تحلیلگران می گویند در گذشته احتمال این که فرزند ارشد رهبر کره شمالی، جانشین پدرش شود بسیار زیاد بود ولی پس از آن که در سال 2001 در صدد برآمد با یک گذرنامه جعلی وارد ژاپن شود، از چشم پدرش افتاد.

دولت ژاپن اجازه نداد وی که با گذرنامه جعلی جمهوری دومینیکن، سفر می کرد، به اتفاق خانواده اش وارد خاک ژاپن شود.

گفته می شود که کیم جونگ-ایل رهبر کنونی کره شمالی مبتلا به چند بیماری است.

بر اساس گزارش ها، او که 68 سال دارد، در ماه های اخیر دچار سکته مغزی شده و چندین بار برای معالجه به چین رفته است.

روند به قدرت رسیدن کیم جونگ- ایل، در کنفرانس قبلی حزب حاکم کارگر در سال ۱۹۸۰، هنگامی شروع شد که او به چند پست مهم منصوب شد.

وی نهایتا پس از مرگ پدرش کیم ایل-سونگ در سال 1994، زمام امور را در دست گرفت.

قتل گروگان انگلیسی توسط سربازان ناتو

دیوید کامرون می گوید تحقیقات در مورد مرگ لیندا نورگروو ادامه دارد

به گزارش بی بی سی دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفته است لیندا نورگروو امدادگری که قبل از مرگش در شرق افغانستان از سوی شورشیان به گروگان گرفته شده بود، احتمالا توسط سربازانی که سعی در نجات او داشتند، کشته شده است.

نیروهای ناتو مستقر در افغانستان روز شنبه نهم اکتبر، خبر کشته شدن لیندانورگروو را اعلام کردند.

این خبر پس از پایان عملیات نجات که برای رهایی خانم نورگروو به راه انداخته شده بود، اعلام شد.

همزمان با اعلام خبر مرگ لیندا نورگروو، مقام های افغان گفتند پیش از آنکه نیروهای آمریکایی که عملیات رهایی را به راه انداخته بودند، به خانه ای که او در آنجا نگهداری می شد، برسند، شورشیان، خانم نورگروو را کشته بودند.

اما حالا مقام های بریتانیایی می گویند احتملا خانم نورگروو توسط شورشیان کشته نشده شده و تا زمان شروع عملیات نجات زنده بوده.

ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا گفته است او در اثر انفجار یک نارنجک کشته شده است.

نخست وزیر بریتانیا در حالی که از اعلام چنین خبری ابراز تاسف کرد گفت، تحقیقات کامل در مورد نحوه کشته شدن این امدادگر بریتانیایی در جریان است.

لیندا نورگروو با یک سازمان امدادرسانی آمریکایی همکاری داشته و گفته شده است که پیش از آن، از کارمندان سازمان ملل متحد بود.

نیروهای خارجی از زمانی که این امدادگر توسط شورشیان ربوده شد، در منطقه در جستجوی او بودند. آنها به کمک اعضای شورای محلی که این زن را می شناختند، عملیات جستجو را آغاز کردند.

همچنین گفته شده است که اعضای این شورا تلاش کردند که با گفتگوهای مسالمت آمیز این زن را از چنگ ربایندگان آزاد کنند، اما موفق به این کار نشدند. همزمان با این تلاشها عملیات نظامیان هم جریان داشت.

کنر از ولایت های مرزی افغانستان است که با مناطق قبائلی پاکستان مرز مشترک دارد. کنر کوهستانی است و جنگل های انبوهی دارد.

شورشیان در برخی از مناطق این ولایت نفوذ کرده اند.

این حادثه در ولسوالی چوکی در ولایت کنر روی داده است که از مناطق تحت کنترل دولت مرکزی محسوب می شود.

مدودف و شوارتزنگر تمرين بدنسازى کردند+عکس

آرنولد شوارتزنگر و ديميترى مدودف براى تمرين و وزنه زدن با هم به باشگاه رفتند.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه‌ى ديلى تلگراف، آرنولد شوارتزنگر، فرماندار کاليفرنيا و بازيگر سابق هاليوود با يک هيات از مقامات اجرايى در زمينه تکنولوژى به روسيه سفر کرده و به ديميترى مدودف رئيس جمهور روسيه قول داد برنامه‌اى براى از بين بردن وابستگى اين کشور به گاز و نفت دارد.

شوارتزنگر و مدودف روز دوشنبه پس از اين که دو طرف مذاکرات تجارى خود را انجام داده و براى مقامات اجرايى روسى و خارجى صحبت کردند براى تمرين به باشگاه رفتند. روسيه اميدوار است اين کشور به زودى به يک مرکز تکنولوژى مدرن تبديل شود.

مدودف در صفحه شخصى خود در توييتر نوشت: من و شوارتزنگر نه تنها در مورد سرمايه‌گذارى بلکه در مورد ورزش نيز صحبت کرديم.

همچنين در وبلاگ مدودف عکسى از چهره خندان شوارتزنگر که بر روى يک دستگاه بدنسازى نشسته و مدودف در کنار وى ايستاده وجود داشت که هر دو با پيراهن و کراوات بودند.

شوارتزنگر نيز در وبلاگش نوشت: از تمرينات ممنونم.

وى در پيامى اينترنتى به مدودف نوشت: آقاى رييس جمهور! تو راننده بسيار خوبى هستى.

اوائل دوشنبه مدودف به شوخى به شوارتزنگر پيشنهاد شهردارى مسکو را داد و دوبار اين شوخى را تکرار کرد.

شوارتزنگر تا فردا (13اکتبر) در روسيه خواهد بود.

پرداخت خسارت در قرارداد اس 300 پيش‌بينى شده است

وزير دفاع و پشتيبانى نيروهاى مسلح تاکيد کرد که جمهورى اسلامى ايران طبق مفاد قراردادى که با روسيه در مورد اس 300 بسته است از حق و حقوق خود دفاع مى‌کند.

سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدى در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين‌که آيا ايران در ارتباط با اين‌که روس‌ها اعلام کرده‌اند فقط پيش پرداخت ايران را در ارتباط با موشک‌هاى اس 300 به ايران خواهند داد، اقدامى نمى‌کند؟، گفت: اين مسائل در قرارداد پيش‌بينى شده و طبق قرارداد بايد دنبال شود، در آن قرارداد نيز موضوع خسارت پيش‌بينى شده و مطابق قرارداد عمل مى‌کنيم.

وى در پاسخ به اين سوال که آيا جمهورى اسلامى ايران نمى‌خواهد در اين ارتباط شکايتى را از روس‌ها داشته باشد؟ گفت: ما مسائل را طبق مفاد قرارداد دنبال مى‌کنيم و از حق و حقوق خود دفاع مى‌کنيم.

وحيدى در پاسخ به اين سوال که گفته مى‌شود ايران قصد دارد با چين در ارتباط با ساخت اس 300 گفت‌وگو کند، چقدر اين موضوع صحت دارد؟ گفت: قرار نيست همه چيز را من بگويم.

وزير دفاع در پاسخ به اين سوال که خود جمهورى اسلامى در ارتباط با ساخت موشک اس 300 اقدامى انجام خواهد داد يا نه؟ گفت: همانطور که قبلا گفته‌ايم اين موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌ايم.

وحيدى در پاسخ به اين سوال که آيا در اين مقوله چينى‌ها نيز همکارى خواهند کرد؟ گفت: فعلااين موضوع در دستور کار خودمان است.

فرد لخت شده در برابر اوباما جایزه یک میلیون دلاری را برد+عکس

شبکه ایران - روز گذشته و همزمان با پرتاب کتاب به سوی اوباما فرد دیگری با عریان شدن در برابر رییس‌جمهور آمریکا جایزه میلیاردر انگلیسی را که برای این کار یک میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود، برنده شد.ژ

به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل روز گذشته و همزمان با پرتاب کتاب به سوی باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا از سوی یک فرد معترض آمریکایی یک فرد دیگر نیز در جریان همایش تبلیغاتی حزب دموکرات در فیلادلفیا بزاداشت شد.
این فرد که هیچ لباسی بر تن نداشت عباراتی را بر روی بدن خود نوشته بود که روز گذشته رسانه‌های خبری از هدف و هویت این فرد گزارشی در دست نداشتند.


اما امروز مشخص شد که این فرد عریان که خوان جیمز رودریگوئز نام دارد در واقع شخصی بوده است که با تسلیم شدن در برابر وسوسه یک میلیون دلاری یک میلیاردر انگلیسی دوام نیاورده و با نوشتن آدرس یک وب‌سایت و لخت شدن در برابر اوباما شانس خود را برای برنده شدن جایزه این میلیاردر انگلیسی آزموده است.

داستان این گونه است که الکی دیوید میلیاردر انگلیسی که بنا بر آخرین گزارش روزنامه انگلیسی ساندی‌تایمز در رتبه چهل و پنجم ثروتمندان انگلیس قرار گرفته و ثروت او بالغ بر 1.15 میلیارد پوند است، ، برای تبلیغ بیشتر سایت خود اعلام کرده که هر کس بتواند با عریان شدن در برابر باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا نام وب‌ساییت او را بر روی بدن خود به نمایش بگذارد به او یک میلیون دلار پاداش خواهد داد.

البته این میلیاردر انگلیسی در ابتدا مبلغ این جایزه را صد هزار دلار اعلام کرده بود اما با عدم استقبال، وی مجبور شده بود که اعلام کند مبلغ جایزه را ده برابر کرده و به یک میلیون دلار رسانده است.
در حالی که خوان جیمز رودریگوئز 24 ساله در مراسم روز گذشته توسط پلیس بازداشت شد اما الکی دیوید پیش از این با رد این موضوع که وی با پیشنهاد خود باعث ایجاد خطرات امنیتی برای اوباما می‌شود، از شرکت کنندگان در این مسابقه خواسته بود تا این حرکت را در فضایی انجام دهند که به بازداشت آنها منجر نشود.
اما در همین حال دیوید الکی اعلام کرده است که با مشاهده مدارک موجود قصد پرداخت این مبلغ را دارد. وی در گفتگو با نشریه ویکلی‌استاندارد اعلام کرده است که من وقتی فیلم ویدیوئی مراسم را دیدم، برایم مسجل شد که این حرکت حتی چک هم نمی‌خواهد و به صورت نقد پرداخت خواهد شد.
شرایط لازم برای انجام این حرکت قرار گرفتن در معرض دید عمومی و جایی که همه بتوانند صدای او را بشنوند و 6 مرتبه فریاد زدن نام وب‌سایت این میلیارد بوده است.
بنا بر اعلام این میلیاردر انگلیسی و بر اساس اطلاعات دریافتی دو نفر دیگر هم این فرد عریان را در جریان این اقدام همراهی می‌کردند که یکی از آنها به فرد عریان کمک کرده و دیگری وظیفه فیلمبرداری را بر عهده داشته است.

العراقیه خواهان گفتگو با مالکی است

فارس- ائتلاف دولت قانون از دریافت پیام‌های از سوی فهرست العراقیه برای ازسرگیری گفت‌‌وگوهای بدون پیش شرط برای حل تشکیل دولت عراق خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "العراق الجدید "، یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون از دریافت پیام‌های مثبتی از فهرست العراقیه برای ازسرگیری گفت‌‌وگوهای بدون پیش‌ شرط خبر داد.
پیش از این فهرست العراقیه اعلام کرده بود که با نامزدی مجدد مالکی برای پست نخست‌وزیری مخالف است و خواستار نخست‌وزیری "ایاد علاوی " بود.
"
عبدالحلیم الزهیری " یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون گفت: درخواست‌های ائتلاف دولت قانون از فهرست‌العراقیه برای ازسرگیری گفت‌وگوها، پس از نامزدی مجدد "نوری المالکی " برای نخست‌وزیری از ائتلاف همپیمانی ملی هیچگاه متوقف نشده است.
وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن پیامهای فهرست العراقیه اظهار داشت که این فهرست خواستار ازسرگیری بدون شرط گفت‌وگوها برای حل‌وفصل بحران تشکیل دولت است.
انتخابات پارلمانی عراق در تاریخ 16اسفند سال گذشته برگزار شد اما هیچ یک از فراکسیون‌های پیروز این انتخابات به پیروزی قاطع برای تشکیل دولت دست نیافتند و فهرست العراقیه به رهبری "ایاد علاوی " با 91 کرسی و تنها با دو کرسی از ائتلاف دولت قانون به رهبری "نوری المالکی " جلو افتاد . ائتلاف ملی عراق به رهبری حکیم 70 کرسی را به دست آورد که در نهایت در مجموع با ائتلاف این دو جریان 159 کرسی در اختیار آنها قرار گرفت که با کسب کرسی‌های بیشتر از دیگر فراکسیون‌ها مامور تشکیل دولت شد.
ائتلاف ملی اخیرا مالکی را پس از چندین ماه رایزنی گسترده به عنوان نامزد واحد به پارلمان معرفی کرد و قرار است در نشست پارلمان در مورد نخست‌وزیری مالکی تصمیم نهایی اتخاذ شود.

احمدی نژاد فردا به لبنان می رود

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از سفر رئیس جمهور به لبنان در روز چهارشنبه خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست مطبوعاتی هفتگی خود با خبرنگاران رسانه های گروهی خبر داد که دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور فردا به منظور دیدار رسمی از کشور لبنان عازم بیروت می شود.
وی اعلام کرد که هیئت ایرانی قرار است در محلی که رژیم صهیونیستی در آن مرتکب جنایاتی شده و در جنوب لبنان واقع است حاضر شود.
مهمانپرست همچنین در خصوص تعیین زمان برای مذاکرات ایران با گروه 1+5 تصریح کرد: محدوده زمانی مناسب برای مذاکرات همان طور که وزیر امور خارجه اعلام کرد اواخر اکتبر یا اوایل نوامبر است.
وی در پاسخ به سئوال مهر در خصوص اظهارات وزیر خارجه مصر مبنی بر اینکه این کشور آماده داشتن بهترین روابط با ایران است، تصریح کرد: فکر می کنیم مصر به خاطر وضعیت داخلی اش آمادگی توسعه روابط سیاسی با ایران را ندارد اما معتقدیم مقامات مصری باید توجه داشته باشند صهیونیسم به دنبال تفرقه میان کشورهای اسلامی است .
مهمانپرست افزود: زمینه بهبود روابط از لحاظ سیاسی در طرف مقابل دیده نمی شود و هم اکنون مقامات مصر در محدوده ای قرار ندارند که وارد بحث بهبود و گسترش روابط شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال یادآور شد: ارتباط مردمی ایران و مصر مسیر خود را دنبال می کند.
وی در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص فراهم بودن شرایط برگزاری هر چه بهتر حج سال 89 برای حجاج ایرانی گفت: امیدواریم حج امسال بسیار خوب برگزار شود و زائران ایرانی به بهترین شکل ممکن مناسک را به انجام برسانند.

پرتاب کتاب به اوباما+عکس

فارس- روزنامه انگليسى ديلى‌ميل نوشت: در حين يک رقابت تبليغاتى دموکرات‌ها در شهر "فيلادلفياى " آمريکا يک فرد معترض به سمت سر "باراک اوباما " رئيس‌جمهورى آمريکا کتابى را به نشانه خشم پرتاب کرد
هنوز به طور کامل مشخص نشده است که چه کسى کتاب را به سمت رئيس‌جمهورى آمريکا پرتاب کرده است اما مأموران پليس مرد عريانى را از ميان جمعيت دستگير کردند اما هنوز مشخص نيست که آيا پرتاب کتاب توسط اين فرد صورت گرفته است يا خير اما مأموران پليس در حال بررسى علت عريان بودن اين فرد هستند



اين رخداد در حالى به وقوع پيوست که اوباما تلاش مى‌کرد تا بتواند حمايت مردم فيلادلفيا را براى انتخابات کنگره‌اى که سه هفته ديگر تا برگزارى آن زمان باقى نمانده است، جلب کند
ديلى‌ميل در ادامه گزارش خود اينگونه نوشت که با وجود آنکه اين کتاب به سمت سر باراک اوباما نشانه رفته بود اما به سر وى برخورد نکرد


نظر شما :