چاوز به قم می رود

۲۷ مهر ۱۳۸۹ | ۱۹:۴۹ کد : ۹۰۳۳ سرخط اخبار
چاوز به قم می رود

 هوگو چاوز، رييس‌جمهور ونزوئلا به قم سفر مى‌کند.
به گزارش ايسنا، بر اساس برنامه‌ريزى انجام شده، هوگو چاوز احتمالا فردا جهت ديدار با يکى از مقامات عالى‌رتبه کشورمان به قم سفر مى‌کند.
بر اساس اين گزارش؛ چاوز بامداد روز سه‌شنبه جهت انجام سفرى دو روزه وارد تهران شد و صبح امروز در نهاد رياست جمهورى واقع در پاستور مورد استقبال رسمى رييس‌جمهور کشورمان قرار گرفت.

اسرائيل و يونان معاهده همکارى امضا کردند

وزير خارجه رژيم صهيونيستى و همتاى يونانى وى پس از 60 سال اولين معاهده مشترک خود را امضا کردند. اين معاهده در زمينه پروازهاى دو جانبه بوده است.

به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه لبنانى السفير، آويگدور ليبرمن، وزير خارجه رژيم صهيونيستى و ديميتريس دروتساس، همتاى يونانى وى روز دوشنبه در قدس معاهده‌اى در زمينه پروازهاى دو جانبه‌ به امضا رساندند.

در بيانيه وزارت خارجه اين رژيم آمده است: اين معاهده نخستين معاهده به امضا رسيده ميان دو طرف از سال 1952 است و بر اساس آن شرکت‌هاى خطوط هوايى يونان و اسراييل قادر به انجام سفرهاى هوايى متقابل خواهند بود به جاى آنکه يک شرکت اقدام به اين کار کند.

رسانه‌هاى عبرى و يونانى نيز به افزايش چشمگير همکارى ميان دو کشور پس از دوره طولانى سردى روابط دو طرف که همراه با انتقادهاى شديد يونان از سياست‌هاى رژيم صهيونيستى بود، اشاره کردند.

دروتساس در گفت‌وگو با روزنامه عبرى يديعوت آحارونوت، اذعان داشت: شمار گردشگران اسراييلى که طى سال جارى به يونان سفر کرده‌اند به 25 هزار تن در مقايسه با سال گذشته که اين ميزان 155 هزار تن بود رسيده است.

دولت کوزوو سقوط کرد


با استعفاى شش وزير و معاونين آنها از حزب ’جامعه دمکراتيک’ دولت کوزوو سقوط کرد.
به گزارش ايرنا از پايگاههاى اينترنتى بالکان، حزب ’جامعه دمکراتيک کوزووروز دوشنبه با صدور بيانيه اى اعلام کرد که ’رام ماناي’ معاون نخست وزير، اسکندر حيسني’ وزير امور خارجه، ’بويار بوکوشي’ وزير درمان و بهداشت، صدرى فراتي’ وزير حکومت هاى محلى، ’لطفى ژارکو’ وزير تجارت و بازرگانى، لطفى هزيري’ وزير فرهنگ و ورزش و ’هاکى دمولي’ وزير دادگسترى رسما از دولت کوزوو استعفا دادند
صدرى فراتي’ بعد از استعفاى خود گفت که دولت در طول فعاليت خود اقدامات زيادى را انجام داد ولى نتوانست که مساله کوزووسکا ميترويتسا’ در شمال کوزوو را بطور کامل حل و فصل کند
کوزووسکا ميترويسا در شمال کوزوو واقع شده که توسط رودخانه ’ايبرا’ به دو قسمت جنوبى و شمالى تقسيم مى شود
در جنوب کوزووسکا ميترويستا، آلبانيايى تباران زندگى مى کنند و ساکنين قسمت شمالى آن را صربها تشکيل مى دهند
کارشناسان سياسى يکى از راههاى خروج حکومت کوزوو از بحران سياسى کنونى را برگزارى انتخابات زودرس پارلمان در طى 45 روز آينده مى دانند.
گرچه ’يعقوب کراسنيچي’ کفيل رياست جمهورى کوزوو انتخابات زودرس پارلمانى را براى 13 فوريه سال 2011 ميلادى اعلام کرد، ولى احتمالا انتخابات پارلمانى زودتر از تاريخ ذکر شده برگزار خواهد شد
هاشم تاچي’ نخست وزير کوزوو نيز در اين راستا گفت که هدف اين است که انتخابات فوق العاده پارلمانى هر چه زودتر در سال جارى ميلادى برپا شود
وى پنجم دسامبر امسال را بهترين زمان براى برگزارى انتخابات زودهنگام پارلمانى اشاره کرد
فاتمير سيديو’ رييس جمهورى مستعفى و رهبر حزب جامعه دمکراتيک کوزوو (DSK) در کنار حزب دمکراتيک کوزوو (DPK) به رهبرى ’هاشم تاچي’ نخست وزير کنونى کوزوو از بزرگترين احزاب سياسى کوزوو بشمار مى روند که تا کنون ائتلاف حاکم را تشکيل مى دادند
اين دو حزب بزرگ در کوزوو بعد از انتخابات پارلمانى در پاييز سال 2007 ميلادى براى بدست گرفتن حکومت، توافقنامه اى را جهت تشکيل ائتلاف امضا کرده بودند
فاتمير سيديو’ رييس جمهورى مستعفى و رهبر حزب جامعه دمکراتيک کوزوو 27 سپتامبر سال جارى - پنجم مهر ماه - بعد از تصميم دادگاه قانون اساسى کوزوو مبنى بر اينکه رييس جمهورى در يک زمان نمى تواند دو پست سياسى داشته باشد، از سمت خود در مقام رياست جمهورى استعفا کرد
خيرالدين کوچي’ معاون حزب دمکراتيک کوزوو و قايم مقام نخست وزير در جمع خبرنگاران گفت که حزب جامعه دمکراتيک کوزوو با خروج از ائتلاف حاکم و بيرون کشاندن وزراى خود از دولت، نهادهاى حکومتى را با بحران سياسى مواجه کرده است
کوچى همچنين گفت که اکنون مى بايستى راه حل فورى براى موقعيت فوق العاده که کوزوو در آن قرار دارد پيدا شود
کوزوو در فوريه سال 2008 ميلادى بطور يکجانبه استقلال خود را از صربستان اعلام کرد و اين در حالى است که صربستان اعلام استقلال يکجانبه کوزوو را قبول ندارد.
کوزوو بعد از تصويب قطعنامه 1244 شوراى امنيت سازمان ملل در سال 1999 ميلادى، تحت قيموميت هيات غير نظامى سازمان ملل قرار دارد.

ترکيه: ايران تهديدى براى ناتو نيست

ترکيه روز دوشنبه نسبت به طرح ناتو در زمينه‌ى نصب سيستم دفاع موشکى ابراز شک و ترديد کرد و گفت که خواستار جزييات فنى بيش‌ترى در اين زمينه است و اين‌که ناتو نبايد آن را به عنوان تمهيدات دفاعى عليه ايران ارايه کند.
به گزارش ايسنا، ناتو مدعى است که هدف از نصب اين سيستم دفاع موشکى دفاع از متحدان اين کشور در برابر ايران و حملات موشکى احتمالى از جانب کشورهاى" شرور" است.
اين در حالى است که اکثر کارشناسان معتقدند ترس از روسيه موجب شده است تا ناتو در پى نصب اين سيستم دفاع موشکى با هزينه هنگفت باشد.
به گزارش خبرگزارى رويتر، ژنرال اندرز راسموسن ـ دبيرکل ناتو ـ هفته پيش گفت که در بين کشورهاى عضو ناتو توافق در زمينه لزوم نصب سيستم دفاع موشکى که در نشست ليسبون در 19 تا 20 نوامبر مورد بررسى قرار خواهد گرفت وجود دارد.
ترکيه که در ماه‌هاى اخير روابط خود با ايران و سوريه را تقويت کرده است گفته که با ايده نصب دفاع موشکى در اروپا مخالف نيست، اما نگرانى‌هاى خود را درباره اين‌که در صورتى که ناتو جمهورى اسلامى ايران را يک تهديد اعلام مى‌کند ايران ممکن است اين سيستم دفاعى را خصمانه بداند، ابراز کرده است.
ناتو براساس توافقى جمعى عمل مى‌کند و براى تصويب هر چيز به تاييد 28 عضو آن نياز دارد.
رابرت گيتس ـ وزير دفاع آمريکا ـ هفته‌ى گذشته در حاشيه‌ى يکى از نشست‌هاى ناتو با مقامات ترک ديدار و گفت‌وگو کرد.
يک مقام وزارت خارجه ترکيه، روز دوشنبه در گفت‌وگو با رويتر گفت: هفته گذشته در زمينه اين مساله مذاکراتى در بروکسل انجام گرفت و قرار است نتيجه نهايى در نشست ليسبون گرفته شود. در همين چارچوب ما مايل نيستيم کشورهايى مثل ايران، سوريه و روسيه به عنوان تهديد اعلام شوند. وزير امور خارجه ترکيه ديدگاه ما را در اين زمينه منتقل کرده است.
احمد داوود اوغلو ـ وزير امور خارجه ترکيه ـ روز جمعه در اين‌باره گفت: ما هيچ تهديدى از جانب کشورهاى همسايه‌مان نمى‌بينيم و فکر نمى‌کنيم که همسايه‌هاى ما تهديدى براى ناتو به حساب مى‌آيند.
سميع ايديز ـ يک کارشناس سياست‌خارجى ترکيه ـ که براى روزنامه مليت مقاله مى‌نويسد هفته‌ى گذشته در مقاله‌اش نوشت در صورتى که اين پروژه ناتو با حمايت گسترده روبه‌رو شود ممکن است ترکيه در نهايت مجبور شود بين ايران و ناتو يکى را انتخاب کند.

شرطهای عجیب سفارت سوئد در تهران

سفارت سوئد در تهران در مصاحبه کتبى براى صدور ويزا از ايرانيان مى‌خواهد که نظر خود را درباره اسرائيل بيان کنند و بديهى است که اگر شما مخالفت کنيد، نمى‌توانيد به راحتى به اين کشور عزيمت کنيد.   
به گزارش فارس، يک سفارت‌خانه اروپايى اخيراً در فرم مصاحبه کتبى خود سؤالات را به گونه‌اى مطرح کرده است که تفکر مخالفان رژيم صهيونيستى را شناسايى کند.
سفارت سوئد در تهران براى صدور ويزا به ايرانيانى که قصد عزيمت به اين کشور اروپايى را داشته باشند، مصاحبه‌اى کتبى و شفاهى را طراحى کرده است.
در مصاحبه کتبى اين سفارت سؤالاتى مطرح شده که جالب به نظر مى‌رسد. مثلاً از ايرانيان سؤال شده که نظر شما درباره اسرائيل چيست که اگر شما جواب منفى بدهيد، ويزاى شما صادر نمى‌شود و يا اينکه نمى‌توانيد به راحتى وارد اين کشور شويد.
اينکه اگر روزى در ايران نظام تغيبير کند، شما مايل هستيد در سوئد بمانيد يا به آمريکا سفر کنيد نيز از ديگر سؤالات اين مصاحبه است.
در پرسش ديگرى از ايرانيان خواسته شده که واضح توضيح دهند که اگر کار شما در کشور سوئد در زندگى زناشويى شما خللى ايجاد کرد، شما چه تصميمى مى‌گيريد نوع زندگى خود را تغيير مى‌دهيد يا خير، از ديگر سؤالات اين پرسشنامه است.
نکته جالب‌تر اينکه شما نمى‌توانيد به اين سؤالات پاسخ ندهيد و اين شرط معمول سفارت براى سنجش افکار شماست و طبيعى است که اگر پاسخ مورد دلخواه آنها نيز ندهيد و دروغ نگوييد، کار شما سخت مى‌شود و ويزاى شما يا صادر نمى‌شود و يا اينکه با مشکل مواجه مى‌شويد.
جالب‌تر اينکه اين سفارت مبالغ کلان ميليارد تومانى به عنوان ضمانت از شما مى‌گيرد.
روال عادى صدور ويزا در اين سفارت اينگونه است که ايرانيانى که مخالفت صريح خود را با رژيم صهيونيستى در اين مصاحبه اعلام مى‌کنند و از اعمال و رفتارهاى ددمنشانه اين رژيم اعلام انزجار مى‌کنند، نتوانسته‌اند ويزا دريافت کنند چه براى تحصيل و چه براى اشتغال.
سوئدى‌ها در تهران اين‌گونه برنامه‌ريزى کرده‌اند که دوست داشتن اسرائيل شرط ورود به اين کشور است و افرادى که مخالف اسرائيل باشند، پايشان به اين کشور نمى‌رسد.
نکته جالب‌تر اينکه سفارت سوئد به دلايلى نامعلوم ايرانيان را وادار مى‌کند تا يک نسخه کپى از گذرنامه خود را به سفارت انگليس تحويل دهند.


نظر شما :