سفارت ایران پاسخ اظهارات پرز را داد

۰۶ آذر ۱۳۸۹ | ۱۹:۰۹ کد : ۹۴۴۶ سرخط اخبار
 سفارت ایران پاسخ اظهارات پرز را داد

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اوکراین در واکنش به مصاحبه رئیس رژیم صهیونیستی با رسانه اوکراینی بیانیه ای صادر و اظهارات وی را بی پایه و اساس اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، متن این بیانیه مطبوعاتی به این شرح است:  در مصاحبه " شیمون پرز" رئیس جمهور رژیم صیهونیستی که تنها در سایت خبری "پادروب ناستی" در تاریخ 25 نوامبر منتشر شده، وی در بخشهائی از آن با طرح مواضع و اظهارات بی پایه و اساس و خلاف واقع به جمهوری اسلامی ایران، اتهاماتی را منتسب کرده است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف درچارچوب تبیین واقعیات و اطلاع رسانی مناسب بمنظور روشن نمودن اذهان خوانندگان محترم ، بیانیه مطبوعاتی ذیل را اعلام می دارد.
همکاری ومناسبات جمهوری اسلامی ایران واوکراین سالهای طولانی است که درپرتو احترام و منافع متقابل و براساس موازین قانونی شکل گرفته و ارتباطی به رژیم هائی که در اشغالگری و تجاوز به مردمان و ساکنان بومی کشورهای فلسطین ، لبنان  و سوریه شرکت داشته اند، ندارد.

بهتر است قضاوت را در این خصوص به زنان، مردان، کودکان، پیرمردان و پیرزنان منطقه خاورمیانه که از متجاوزان صیهونیست، کشتار، تجاوز ، تخریب و ویرانگری خانه های خویش را دیده اند، واگذار کرد.
آقای پرز بخوبی مطلع می باشد که خود مسئول و طراح برخورداری از 200 کلاهک اتمی بوده که دولتمردان آن رژیم حاضر به پذیرش مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و نظام بازرسی و نظارت آن آژانس نیستند ! اما چگونه به دروغ به مردمان و کشورهائی که در تبلور حقوق و تمدن انسانی نقش بارزی داشته اند،اتهامات واهی و بی اساس وارد می نمایند؟!
ازدیدگاه جمهوری اسلامی ایران، برخورداران سلاح های اتمی نمی توانند با فرافکنی ومتهم کردن دیگران به بی قانونی، ماهیت واقعی خود را پشت نقاب آن، مخفی سازند وخود را قانونمدار ودیگران را که دراعتقاد واندیشه خود هرگونه بکارگیری از سلاح اتمی را تنفر وبی حرمتی به انسانها می دانند ، قانون گریز بنامند و جای تعجب بیشتر اینکه ملت ایران که دارای تاریخ و تمدن فاخر هفت هزارساله بوده را بعنوان تهدیدی برای دیگران توصیف کنند.
در قسمت دیگر مصاحبه سئوال کننده از پرز، رویکردهای غیر انسانی دولتمردان این رژیم نسبت به کاروان آزادی و تاثیر این موضوع بر روابط بین ترکیه و اسرائیل را مورد سئوال قرار می دهد در حالی که پرز در پاسخ با فرافکنی ، اتهام دروغین به دیگران می زند و با سرپوش گذاردن بر سوابق و رویکردهای تروریستی گذشته خود و دوستان خویش در شهرکهای فلسطینی چون کفر قاسم ، دیر یاسین، غزه ، قانا ، دچار فراموشی ذهنی شده و گزارشهای گروه حقیقت یاب سازمان ملل در خصوص رخداد حمله غیر انسانی به کاروان آزادی که جلوی دوربین های زنده شبکه های خبری هواداران حقوق بشر را به رگبار می بندند، به روشنی بیانگر رویکردهای تروریستی دولتمردان رژیم صیهونیستی است و گواه و قرائن محکم مبنی بر نقض حریم انسانی کاروان انسان دوستانه آزادی بوده را نادیده می انگارند درحالی که جامعه بشری وهمه کشورها از این رخداد ضد بشری انزجار خود را اعلام داشته و از جمله وزارت امور خارجه اوکراین نیز در بیانیه ای واکنش خود را نسبت به این رخداد غیر انسانی نشان و آن را سرزنش ساخت.

دختر قذافی: من رهبر جهانی زنانم!

«عایشه قذافی» دختر «معمر قذافی»، رهبر لیبی خود را «رهبر جهانی احقاق حقوق زنان جهان» نامید.
به گزارش «تابناک»، وی با ارسال نامه هایی به سازمان ملل و شورای امنیت خواهان دخالت دبیرکل سازمان ملل برای حل مشکلات زنان و اعمال زور و خشونت علیه زنان در سراسر جهان شد.
این ادعا زمانی اعلام شد که او به عنوان رئیس کنفرانس بین المللی حقوق زنان در اجلاس سالیانه حقوق زنان سازمان ملل انتخاب شد.
البته سازمان ملل نیز او را به عنوان سفیرحسن نیت به دفاع از زنان و جوانان به سراسر جهان اعزام می کند تا با سخنرانی و دفاع از زنان، مقامات سیاسی دولت ها را به پذیرش جوانان و زنان در تشکیلات حکوکتی و قانونی وادارد.
«عایشه»  در سال 2004 از سوی پدرش به عنوان جانشین معرفی شد اما با واکنش شدید برادران خود «سیف الاسلام» و ... مواجه شد که به دنبال آن « قذافی پدر» حرف خود را پس گرفت!

ناتو پیشنهاد روسیه را رد کرد


سران ناتو پیشنهاد رئیس جمهور روسیه را مبنی بر یکپارچهسازی سامانه سپر موشکی مسکو با سامانه موشکی درحال ساخت این ائتلاف غربی رد کرده‌اند.
به گزارش شبکه خبر نشریه وال استریت ژورنال دیروز گزارش داد، در نشست اخیر این ائتلاف غربی با روسیه ، رئیس جمهور آمریکا و دیگر سران ناتو از لحاظ دیپلماتیک پیشنهاد دمیتری مدودوف را مردود دانسته‌اند.
برخی از مقامات شرکت کننده در نشست شنبه گذشته ناتو که پشت درهای بسته تشکیل شد، همچنین گفته‌اند، اوباما و مقامات ناتو ضمن رد این پیشنهاد بر لزوم بررسی این موضوع توسط کارشناسان فنی کشورهای عضو، تاکید دارند.
به گفته منابع دیپلماتیک ناتو، پیشنهاد مدودوف از تصور ناتو مبنی بر همکاری و تبادل اطلاعات بین دو سامانه به جای یک سامانه واحد، بسیار فراتر است.
مسکو و ناتو در نشست اخیر این ائتلاف غربی در لیسبون، پایتخت پرتغال، درباره انجام مطالعات مشترک درباره نحوه پیوستن احتمالی روسیه به سامانه موشکی درحال ساخت غرب در منطقه توافق کردند.
مدودوف در نشست اخیر سران ناتو در لیسبون برای همکاری با ناتو درباره احداث سامانه موشکی اروپا موافقت کرد و در عین حال تاکید کرد، ناتو باید در این طرح به مسکو به عنوان شریک "کاملا برابر" بنگرد.
باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا و متحدانش در ناتو روز جمعه 28 آبان بر سر ایجاد یک سپر دفاع موشکی در امتداد اروپا و دعوت از روسیه برای مشارکت در آن به توافق رسیدند.
این توافق به معنای آن است که رهبران ناتو شبکه ای از رادارها و رهگیرها را برای تشکیل یک سپر ضد موشکی ایجاد خواهند کرد که در اروپا گسترش یافته و احتمالا به روسیه نیز خواهد پیوست .
ناتو تاکنون با وجود مخالفت‌های سابق مسکو، بر لزوم ساخت سامانه سپر موشکی تاکید کرده و هدف آن را حفاظت از اروپا و آمریکای شمالی در برابر هرگونه حمله موشکی دوربرد عنوان کرده است.
روابط مسکو و ناتو دو سال قبل، پس از حمله روسیه به گرجستان به تیرگی گرایید و قطع شد.
کارشناسان معتقدند مدودف رئیس جمهوری روسیه امیداوار است با دادن امتیاز به آمریکا زمینه را برای سرمایه گذاری بیشتر شرکت‌های آمریکایی در روسیه فراهم سازد تا شاید اقتصاد بحران زده روسیه را نجات دهد.
مدودف طبق برنامه اقتصادی که برای سال 2020 طراحی کرده ، معتقد است که با جذب سرمایه گذاری امریکایی‌ها خواهد توانست وضعیت اقتصادی کشورش را بهبود بخشد.همین مسئله انگیزه‌ای برای وی شده تا امتیازات مختلفی از جمله امضا همین توافقنامه اخیر را به آمریکا بدهد.

سفر چاوز، اردوغان و ماندلا به غزه

سران و مقامات کشورهاى مختلف غربى و غيره از جمله هوگو چاوز، رجب طيب اردوغان و نلسون ماندلا قصد دارند در قالب کاروان‌هاى لغو محاصره به نوار غزه سفر کنند.

به گزارش ايسنا صائب شعث هماهنگ کننده فعاليت‌ کاروان‌هاى اروپايى که روز پنجشنبه گذشته وارد غزه شد در گفت‌وگو با روزنامه فلسطينى "الرساله" خاطرنشان کرد که ديدارى را با هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا ترتيب خواهيم داد و اميدواريم که وى با سفر به غزه موافقت کند.

شعث تصريح کرد که اميدواريم نلسون ماندلا قهرمان مبارزات ضد تبعيض نژادى در آفريقاى جنوبى به‌رغم بيمارى خود بتواند به همراه نزمن توتو از فعالان رسانه‌اى و همبستگى و نيز تونى ديرن از فعالان صلح انگليسى به نوار غزه سفر کنند.

وى با اشاره به اينکه تمامى شخصيت‌هاى خواهان سفر به غزه از مقامات بلند مرتبه و فعال در عرصه جهانى هستند تاکيد کرد که تلاش مى‌شود اين شخصيت هاى برجسته بين المللى در قالب کاروان هاى لغو محاصره به غزه سفر کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانى فلسطين،‌ صائب شعث همچنين در جريان کنفرانس مطبوعاتى که به محض ورود کاروان اروپايى اميد به غزه برگزار شد، اظهار داشت که ناوگان دريايى جديدى براى سفر به غزه راه اندازى خواهد شد.

/تصاوير/ مصدوميت اوباما هنگام بازى بسکتبال







مولن: آمريکا به دنبال تعامل با ايران است

رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در مصاحبه با يک شبکه آمريکايى تأکيد کرد که تمرکز بر گفت‌وگو با ايران بسيار اهميت دارد و آمريکا بدنبال تعامل با ايران است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى رويترز، دريادار "مايکل مولن " در اظهاراتى که روز جمعه منتشر شد، ضمن تأکيد بر اهميت رويکرد تعامل با ايران اعلام کرد که ارتش آمريکا براى يک دوره به گزينه‌هاى نظامى عليه ايران مى‌انديشيده است، اما ديپلماسى همچنان، مرکز توجه تلاش‌هاى آمريکا در قبال ايران است.
وى در مصاحبه با "سى‌ان‌ان " که قرار است روز يکشنبه پخش شود، تصريح کرد: من فکر مى‌کنم مهم است که بر گفت‌وگو [با ايران] متمرکز شويم، ما بر تعامل با ايران متمرکز مى‌شويم اما همچنين اين کار را به شيوه‌اى واقع‌گرايانه‌ انجام مى‌دهيم تا اين مسئله بررسى شود که آيا ايران واقعاً حقيقت را مى‌گويد، واقعاً تعامل مى‌کند و واقعا اقدامى را در زمينه برنامه هسته‌اى خود انجام مى‌دهد.
ايران همواره آمادگى خود را براى گفت‌وگو با غرب اعلام کرده است، اما آمريکا و کشورهاى غربى همواره سعى کرده‌اند تا در برگزارى اين گفت‌وگوها به نحوى کارشکنى کنند و از سوى ديگر هميشه مدعى هستند که عدم آمادگى براى انجام گفت‌وگوها از جانب ايران است.
مقامات آمريکايى از جمله مولن هشدار داده‌اند که حمله نظامى به ايران توقفى در برنامه هسته‌اى ايران به وجود نخواهد آورد و متقاعد کردن ايران براى توقف برنامه هسته‌اى خود، تنها راه‌حل قابل دوام طولانى‌مدت براى پيشبرد موضوع هسته‌اى ايران است.
"
رابرت گيتس " وزير دفاع آمريکا نيز هفته گذشته تأکيد کرد که اقدام نظامى عليه ايران مى‌تواند در ايران اتحاد بيشترى ايجاد کند و در نتيجه حتى مطرح کردن آن نيز درست نيست.
دريادار مولن در راستاى حمايت از سياست‌هاى رژيم صهيونيستى تأکيد کرد: هم اسرائيل و هم آمريکا اعلام کرده‌اند که تمامى گزينه‌ها براى رويارويى با برنامه هسته‌اى ايران بر روى ميز مذاکرات قرار دارد.
وى همچنين مدعى شد که حتى براى ثانيه‌اى نيز فکر نمى‌کند که برنامه هسته‌اى ايران، اهدافى صلح‌آميز داشته باشد.
اين افسر ارشد ارتش آمريکا در حالى در خصوص برنامه هسته‌اى ايران چنين ادعاهايى را مطرح کرده است که ايران بارها به آژانس بين‌المللى انرژى اتمى و جامعه بين‌الملل ثابت کرده است که برنامه هسته‌اى صلح‌آميز دارد و اجازه بازرسى از تأسيسات هسته‌اى خود را براى بازرسان آژانس فراهم کرده است. آژانس بين‌المللى انرژى اتمى نيز در گزارش‌هاى خود درباره برنامه هسته‌اى ايران مکررا بر عدم انحراف اين برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بين‌المللى تأکيد کرده است.


نظر شما :