دلخوری خارجی ها از سوء مدیریت در همایش فرصت های سرمایه گذاری

۱۳ آذر ۱۳۸۹ | ۱۷:۴۳ کد : ۹۵۲۷ سرخط اخبار
دلخوری خارجی ها از سوء مدیریت در همایش فرصت های سرمایه گذاری

  ایران دیپلماتیک: در این همایش سرمایه گذارانی از ترکیه ،‌هنگ کنگ ،‌افغانستان ،‌پاکستان ، مالی و چند کشور دیگر به همراه وزرای گردشگری پاکستان و مالی حضور داشتند .
سازمان میراث فرهنگی  و گردشگری به عنوان برگزار کننده ، از مدت ها قبل در تدارک برگزاری این همایش بود اما حدود یک هفته مانده به برگزاری، به دلیل اختلافاتی که با شرکت مجری (بخش خصوصی) به وجود آمد به ناچار مجری همایش را تغییر داد.
این مساله موجب شد برنامه ریزی ها درمورد پرواز، محل اقامت و پذیرایی از مهمانان خارجی بهم ریخته و حتی  در انتقال میهمانان از فرودگاه به هتل محل اقامت ، از محل اقامت به محل همایش و بالعکس مشکلاتی بوجود آید.
اگرچه موضوع این همایش سرمایه گذاری در مناطق آزاد بود اما حمید بقایی، رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که همزمان ،‌ مسوولیت دبیری شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد ، ترجیح داده بود این همایش را رویکرد گردشگری برگزار کند به همین دلیل هیچیک از مناطق آزاد ، حتی سازمان منطقه آزاد کیش علیرغم حضور فعال در این همایش ونمایشگاه جانبی آن ،‌نقش و دخالتی در برنامه ریزی و برگزاری آن نداشتند.
گفته می شود برنامه سفر و اقامت مهمانان خارجی در قالب تور توسط مجری برنامه ریزی شده بود و برگزار کنندگان اطلاع نداشتند که تامین ناهار و شام مهمانان نه برعهده هتل بلکه بر عهده سازمان برگزار کننده است و به همین دلیل برگزارکنندگان طی 3 روز اقامت مهمانان خارجی به دلیل عدم پیش بینی این موضوع ،  در تامین ناهار و شام مهمانان هم با مشکل مواجه بودند.
ازطرف دیگر، سوء استفاده هتل های طرف قرارداد مجری تا جایی بود که آنها به تعهدات خود طبق قرارداد عمل نکردند و بخشی از اتاق هایی را که توسط مجری برای مهمانان خارجی رزرو شده بود را به انبوه مسافرانی که به دلیل تعطیلی پیش بینی نشده تهران به کیش هجوم آورده بودند، به چندبرابر قیمت اجاره دادند.

واکنش مدودف به اسناد ویکی لیکس

ايلنا- رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مکاتبات منتشر شده توسط پایگاه اینترنتی «ویکی‌لیکس» حاکی از وجود بدبینی در دستگاه دیپلماسی آمریکا است

به گزارش بيگ‌پوند نيوز، «دیمتری مدودف»، رئیس‌جمهوری روسیه با اعلام اين‌که دستگاه دیپلماسی آمریکا دچار بدبينى شده، گفت: «دیپلماسی، حرفه‌ای است که بدون جنجال پیش می‌رود

مدودف گفت: «علنی شدن چنين قضاوت‌ها و ارزیابی‌هايى می‌تواند به روابط خارجی آسیب وارد کند
رئيس‌جمهورى روسيه با اشاره به افشاگری‌های اخیر ویکی‌لیکس گفت: «روسیه دچار توهم نیست و روابط خود با ایالات متحده را به این گونه افشاگری‌ها پیوند نخواهد زد

همچنين خبرگزاری ریانووستی گزارش داد که مدودف در واکنش به اسناد منتشر شده وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد که آمریکا نیز در صورت افشاى مکاتبات اداری روسیه به احتمال قوی «بسیار لذت» خواهد برد

مدودف جمعه طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سیلویو برلوسکنی»، نخست‌وزیر ایتالیا گفت: «فکر می‌کنم اگر به طور اتفاقی در رسانه‌های گروهی ارزیابی‌های وزارت خارجه یا نیروهای امنیتی روسیه از جمله نسبت به همکاران آمریکایی ما درز پیدا می‌کرد آنها نیز بسیار لذت می‌بردند. اما آیا اینکار لزومی دارد. از نظر من دیپلماسی یک کار بی‌سرو صدا مانند امور بانکی است و باید براساس اصول ذیربط خود اجرا شود.«

وی همچنین تاکید کرد که مطالب منتشره در ویکی لیکس نشان‌دهنده وقاحت کامل قضایایی است که بخش اعظم سیاست خارجی آمریکا را تشکیل می‌دهد.

موسس ويکى ليکس تهديد به مرگ شد

در پی اقدامات جنجالی اخیر پایگاه ویکی لیکس، رسانه ها دقایقی پیش از تهدید به قتل "جولیان آسانگ" موسس این پایگاه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری العربیه دقایقی پیش در خبری فوری از تهدید به قتل موسس ویکی لیکس خبر داد.

بر این اساس، آسانگ در گفتگویی که با وی انجام شده تاکید کرده که اخیرا با تهدید قتل مواجه شده است.

پایگاه ویکی لیکس اخیرا بیش از 250 هزار سند جدید منتشر کرده که جنجال زیادی به پا کرده است.

کلینتون: متکی با من صحبت نمی کند

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی متناقض مدعی شد که تحریمها علیه برنامه هسته ای ایران تاثیر داشته و اکنون این کشور با مشکلاتی در حوزه هسته ای روبروست.

به گزارش مهر، هیلاری کلینتون که برای شرکت در نشست امنیتی تحت عنوان "گفتگوی منامه" به بحرین سفر کرده در گفتگو با فارین پالیسی ادعا کرد که ایران از تحریم ها رنج می برد و هم اکنون در حال تجربه کردن مسائلی با برنامه هسته ای خود است.

وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه ادعای خود دلیل بازگشت ایران به گفتگو را وجود مشکلات ناشی از تحریم دانست و در عین حال افزود: آمریکا مانند سال 2009 به رهبران ایران پیشنهاد همکاری های بیشتر را نداده است. بهتر است آنها الان درباره گفتگوها جدی باشند.

وی در باره نشست آتی بین گروه 1+5 و ایران که قرار است در وین برگزار شود، گفت: ما باید ببینیم که آنها چه نگرشی دارند. من فکر نمی کنم که ما بتوانیم یک جدول زمانی برای گفتگوها تدوین کنیم. این بیش از یک ارزیابی روز به روز است. ما می دانیم که به چه سمتی در حال حرکت هستیم و این برای ممانعت ازدستیابی ایران به تسلیحات هسته ای است. ما می دانیم که در این خصوص اکثریت جامعه جهانی با ما هسند. اما فکر می کنم به سمت بهره برداری از ثمرات بعد از نشست ژنو هستیم و به خاطر حضور آنها در گفتگوهای صلح در ژنو فشارها برداشته نمی شود و آن وقت گام به گام به جلو خواهیم رفت.

این مقام آمریکایی همچنین ادعا کرد: موانع اخیر در برنامه هسته ای ایران، این کشور را در موضعی ضعیف قرار داده است. اگر آنها با مشکلاتی روبرو باشند ممکن است پاسخگوتر باشند اما تا زمانی که آنها را امتحان نکنیم در این مورد چیزی نمی دانیم.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه در سخنان متناقض خود گفت: من فکر نمی کنم که ایرانی ها باور داشتند که ما بتوانیم یک ائتلاف جهانی علیه آنها تشکیل دهیم و در کل ما از افراد در منطقه و خارج از آن می شنویم که ایرانی ها در باره تاثیرات تحریم ها نگران هستند. بنابراین ما به ژنو باز می گردیم و امیدواریم که آنها به گفتگوها باز گردند.

گفتنی است هم اکنون منوچهر متکی وزیر خارجه ایران نیز برای شرکت در نشست "گفتگوی منامه" به این شهر سفر کرده است و کارشناسان بر این باورند که این نشست هماوردی بین این دو مقام و ارائه مواضع دو طرف خواهد بود.

کلینتون همچنین احتمال دیدار خود با متکی و گفتگو با وی در منامه را رد کرد و گفت: اگر وی [متکی] برای شام بیاید احتمالاً سر میز شام او را می بینم، اما متکی با من صحبت نمی کند.


نظر شما :