نخست‌وزیر قطر به مصر سفر کرد

۲۰ آذر ۱۳۸۹ | ۱۹:۳۳ کد : ۹۶۰۴ سرخط اخبار
نخست‌وزیر قطر به مصر سفر کرد

فارس: نخست‌وزیر قطر دیروز در سفری رسمی وارد مصر شد تا با رئیس جمهور و دیگر مقامات این کشور دیدار کند.
روزنامه اماراتی "البیان "، شیخ "حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی " دیروز در سفری رسمی به قاهره رفت تا گام‌های دیگری در بهبود روابط این دو کشور پس از اختلافاتی که در موضع سیاسی مصر نسبت به شبکه الجزیره رخ داد، برداشته شود. مقامات فرودگاه قاهره گفتند نخست‌وزیر قطر مورد استقبال رسمی "احمد نظیف "، همتای مصری خود، برخی وزرا و مقامات بلندپایه قرار گرفت. این در حالی است که "حسنی مبارک "، رئیس جمهور مصر نیز کمتر از سه هفته پیش به دوحه سفر کرده بود.
انتظار می‌رود شیخ حمد امروز با رئیس جمهور، وزرای دولت مصر برای بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه دیدار کند.
شیخ "حمد بن خلیفه آل ثانی "، امیر قطر نیز دوشنبه هشتم آذر ماه گذشته به طور ناگهانی به قاهره سفر کرد. "احمد ابوالغیط "، وزیر امور خارجه مصر در مارس گذشته گفت که اختلافات بین مصر و قطر به سیاست های شبکه خبری الجزیره بازمی گردد، زیرا این شبکه در باره مسایلی صحبت می‌کند که مصر راضی به آن نیست.
وی گفت: مشکل ما با شبکه الجزیره است و می‌دانیم چه کسی این شبکه را مدیریت می‌کند و از رویکردهای آن که هیچ خیری برای مصر در بر ندارد، آگاهیم.161/ن

سایت القاعده در عراق منهدم شد

وزارت دفاع عراق در یک عملیات امنیتی در شهر موصل واقع در شمال بغداد، موفق به از بین بردن پایگاه اینترنتی "فرقان" که بزرگترین پایگاه الکترونیکی وابسته به القاعده در عراق بود را منهدم کند.

به گزارش برنا، وزارت دفاع عراق در این عملیات همچنین یک تروریست به نام "أبوصهیب" که عربستانی تبار بوده و مدیریت سایت اینترنتی "فرقان" را برعهده داشت را بازداشت کرد.

در همین حال "محمد عسکری" سخنگوی و مشاور نظامی وزارت دفاع عراق طی اظهاراتی گفت: این عملیات ضربه ای سنگین و سخت به یکی از مراکز بزرگ شبکه تروریستی القاعده به شمار می رفت که مانند یک وزارت اطلاع رسانی عمل می کرد.

وی در ادامه افزود: این سایت اینترنتی، پیام های قتل و ترور انجام شده توسط تروریست های القاعده را منتشر می کرد از همین رو منهدم کردن آن ضربه ای پیش بینی نشده به آنان بود و ضربه روحی سنگینی به شبکه القاعده در عراق زد.

گفتنی است شبکه تروریستی القاعده شاخه عراق از سایت اینترنتی "فرقان" برای تبلیغ و ترویج اندیشه های منحرف خود و نیز انتشار بیانیه و گزارش های تصویری عملیات های تروریستی خود استفاده می کردند.

ادعای جدید وزیر دفاع امریکا علیه ایران

خبر آنلاین به نقل از رادیو فردا خبر داد: رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده که به تازگی از دو کشور حاشیه خلیج فارس دیدن کرده است، با اشاره به حمایت کشورها منطقه از تحریم‌های اتخاذ شده علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد که این کشورها به شدت نگران «رویه تهاجمی» ایران هستند.

 گیتس که هفته گذشته با مقام‌های عمان و امارات متحده عربی دیدار داشت، روز جمعه به خبرنگاران گفت که «همسایگان ایران از رویه تهاجمی جمهوری اسلامی سخت نگرانند و از تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران پشتیبانی می‌کنند.»

 وی در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد « در میان کشورهای منطقه حمایت عمومی از اعمال تحریم‌ها علیه ایران و تلاش برای مؤثرتر کردن تحریم‌ها با هدف وادار کردن ایران به احتراز از برنامه تسلیحات اتمی‌اش قابل مشاهده است.»

حمله به مرکل و سارکوزى

يک زن در حاشيه نشست مشترک دولت هاى آلمان و فرانسه در شهر فرايبورگ به آنگلا مرکل و نيکولا سارکوزى با بطرى حمله کرد.

به گزارش ایرنا ماموران پليس قبل از آنکه مهاجم موفق به اقدامى شود، وى را دستگير کردند.

همچنين اين رسانه ها از دستگيرى مردى با سلاح سرد در حاشيه اين ديدار خبر دادند.

ظاهرا اين اتفاقات زمانى رخ داد که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و نيکولا سارکوزى رئيس جمهور فرانسه در حاشيه اين نشست در حال قدم زنى در بازار کريسمس شهر فرايبورگ بودند.

صبح امروز همچنين گروه هايى با تجمع در حاشيه اين نشست به سياست هاى برلين و پاريس اعتراض کردند.

پليس مدعى است که تعداد معترضان حدود 100نفر بود.

نشست مشترک سالانه دولت هاى آلمان و فرانسه براى تبادل نظر و همکارى بيشتر برگزار مى شود و نشست امسال در شهر فرايبورگ آلمان تحت تدابير شديد امنيتى صورت گرفت.

پيش از اين پليس از تهديد گروه هاى چپ افراطى براى ايجاد اخلال در اين نشست خبر داده بود.
مرکز شهر فرايبورگ به سبب برگزارى اين نشست براى عبور و مرور بسته شده بود

هشدار مشاور هسته‌ای اوباما درباره ایران

مهر- مشاور رئیس جمهوری آمریکا در حوزه منع اشاعه تسلیحات هسته ای در موضعی خصمانه نسبت به طولانی تر شدن گفتگوها با ایران و روند آرام این جریان هشدار داد.
به گزارش لس آنجلس تایمز، "گری سیمور" مدعی شد که ایران ممکن است با روند گفتگوهای آرام درصدد ترفند علیه غرب باشد.
این مشاور رئیس جمهوری آمریکا که در واشنگتن صحبت می کرد، در تداوم سیاست های خصمانه این کشور علیه ملت ایران خبر داد که دولت این کشور درصدد اعمال تحریم های اقتصادی بیشتر علیه ایران است.
وی گفت: «ایالات متحده و متحدانش باید با وارد کردن فشار علیه تهران این کشور را با گفتگوها همراه سازند«
این مقام آمریکایی از نوع تحریم هایی که قرار است آمریکا آن را اعمال کند خبری نداد، اما برخی مقام های غربی اعلام کردند که گام بعدی سخت تر شدن تحریم هایی است که در ماه جولای بر ایران تحمیل شده که عمدتاً حول محور قطع کمک های مالی بین المللی به ایران و محدود کردن تجارت جهانی و کند کردن سرمایه گذاری در بخش انرژی این کشور بوده بوده است.
سیمور ادعا کرد: «ما و متحدین ما مصمم به اعمال فشار بیشتر بر ایران و ارسال پیامی به این کشور هستیم و جمهوری اسلامی باید بداند که اگر از گفتگوهای جدی دوری کند این تحریم ها اعمال خواهد شد و تا زمانی که ایران نگرانی کامل ما را بر طرف نشود چنین تحریم هایی ادامه پیدا خواهد کرد«.


نظر شما :