ايرانيان در آمريکا

سهم ايرانيان در اقتصاد ايالات متحده : 400 میلیارد دلار

۰۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۰:۳۵ کد : ۱۰۱۲ اخبار اصلی
22 درصد از ايرانيان ساکن آمریکاکسب ‌و کار آزاد دارند. مطابق اطلاعات يک پايگاه اينترنتى، ايرانيان در ايالات متحده 280 مؤسسه‌ تجارى عمده‌ ملى را تأسيس کرده ‌اند و 400 تن از آنان به عنوان مقامات ارشد کمپانى‌هاى داخلى مشغول‌اند.
سهم ايرانيان در اقتصاد ايالات متحده : 400 میلیارد دلار

 

 

اين پژوهش، برخى جنبه‌هاى اجتماع تجارى ايرانيان براساس کاوشى که نگارنده به عمل آورده را نشان مى دهد.

 

اين مقاله، مقايسه و مقابله‌اى ميان  يافته‌هاى کاوش به عمل آمده، با مکتوبات موجودى که درباره‌ جوامع تجارى گروه‌هاى مختلف قومى نوشته شده، به دست مى‌دهد. نتايج اين بررسى در بسيارى موارد با مستندات فعلى مغاير است.

 

يکى از اين تفاوت‌ها اين است که اين اجتماع بر خلاف نظر رايج که گروه‌هاى قومى منطقه‌ خاص تجارى اشغال مى‌کنند، در 48 ايالت پراکنده‌اند و تجارت آنها عملاَ تمام خطوط اقتصادى ممکن را در برمى‌گيرد. اين کارآفرينان تحصيلات عالى دارند و 76% آنها در محدوده‌ى سنى 50-30  سال اند. از اين ميان 84% را مردان تشکيل مى‌دهند که نمونه‌ نوعى نمودار آمريکايى هم همين است.

 

چرا مهاجران در ايالت متحده به خوداشتغالى رو مى‌آورند؟

 

پژوهش‌هاى مختلف، دلايل متفاوتى براى روى آوردن مهاجران به خوداشتغالى در اين کشور ارائه کرده‌اند. لايت و سانچز[1] (1987) مشکلاتى نظير بهره کشى از مهاجران در بازار کار سراسرى را دليل خود اشتغالى آنان مى‌داند.

 

پورتز و باخ[2] (مهاجران کارآفرين[3] 1997) اصطلاح جديدى را ابداع مى‌کند: "ناحيه‌ى قومى"[4] . مدل آنها که بر پايه‌ شيوه‌ مهاجران ک


نظر شما :