مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

۲۲ بهمن ۱۳۸۹ | ۱۸:۲۱ کد : ۱۰۲۸۰ اخبار اصلی
در اين صفحه مى‌خوانيد: قرارداد ساخت 5300 کيلومتر راه‌آهن با چينى‌ها، ايران در پرتاب دوم موفق بود، 12 هزار افغان به زور از ایران اخراج شده اند و...
مجله هفته/ در حاشيه خبرهاى ايرانى

ديپلماسى ايرانى: 800 پروژه آماده معرفی به سرمایه‌گذاران خارجی

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 800 طرح آماده معرفی و ارائه به سرمایه گذاران خارجی وجود دارد، گفت: روزانه 300 سرمایه‌گذار به مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مراجعه می‌کنند. اما این رقم باید به هشت هزار طرح افزایش یابد.

بهروز علیشیری در گفتگو با مهر از مراجعه روزانه 300 نفر سرمایه گذار و متقاضی سرمایه گذاری به مرکز خدمات سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از طریق مراجعه حضوری، تلفن و ایمیل خبر داد و گفت: این تعداد از مراجعه کنندگان که به تناوب افزایش یا کاهش نیز می یابند، از این سه طریق مشکلات و سئوالات خود را از دستگاه‌هایی که در این مرکز مستقر هستند، مطرح می کنند.

جدیدترین ادعای ضد ایرانی ویکی‌لیکس

دیلی‌تلگراف به نقل از ویکی‌لیکس ادعا کرد افسر پیشین پلیس فدرال امریکا در زندان‌های ایران است. اين وب سايت  مدعی شد: روبرت لوینسون که از سال 2007 ناپدید شده، در یکی از زندان‌های سپاه پاسداران به سر می‌برد.

این روزنامه انگلیسی نوشت اظهارات یک زندانی سیاسی - که به هویت آن نیز اشاره ای نشده - موفق به فرار از ایران شده، نشان می‌دهد «لوینسون» در یکی از زندان‌های مخفی سپاه است. این فرد، که در آگوست 2009 و طی ناآرامی‌های پس از انتخابات دستگیر شده، مدعی است کلمۀ «بی. لوینسون» و زیر آن در سه خط «درخواست کمک» را در سلولش دیده است.

دیپلمات آمریکایی که با این منبع مصاحبه کرده دو ماه بعد به واشنگتن نوشت: او گفت که در آن زمان نمی‌دانسته «لوینسون» کیست و تنها پس از آزادیش با جستجو در گوگل متوجه شد لوینسون شهروند آمریکایی گمشده است.

بعد از انتشار اين خبر، فرمانده کل سپاه پاسداران، ادعاى مزبور را رد کرد.

12 هزار افغان به زور از ایران اخراج شده اند

مسئولین امور مهاجران در ولایت هرات می گویند که در ماه جدی 12 هزار افغان به زور از خاک ایران اخراج شده اند.

رئیس امور مهاجران در هرات گفته است که مسئولان امنیتی ایران با تعدادى از مهاجران رفتار بدى داشته و آنها را از سرحد بیرون کرده اند. به گفته حمید الله خطیبی بعضی از مهاجران به او گفته اند که ماموران امنیتی ایران پول‌های آنها را نیز گرفته اند و این افراد شکایت‌های خود را به گوش مقام‌هاى حکومتی در هرات و سازمان‌های حقوق بشر رسانده اند.

هلند جسد زهرا بهرامى‌را مى‌خواهد

وزارت خارجه هلند گفته است، می خواهد جسد زن ایرانی را که تابعيت ايرانى – هلندى داشت و در ایران به دار مجازات آویخته شد، به هلند برگرداند.

زهرا بهرامی به اتهام دست داشتن در قاچاق مواد مخدر در ایران اعدام شد. وزیر خارجه هلند گفته، مى‌خواهيم بدانيم که آیا زهرا بهرامی قبل از اعدام شکنجه شده بود؟

خانواده زهرا و هوادارانش ادعا می کنند که اتهام‌هاى ارائه شده علیه زهرا بهرامی نادرست است و او به خاطر شرکت در تظاهرات ضد دولتی در ایران از سال 2009 در زندان به سر می برد و سپس اعدام شد.

دولت هلند در پى اعدام زهرا بهرامى‌مناسبات سیاسی خود را با ایران قطع کرده است.

در صورت تهدید تنگه هرمز را می بندیم

سردار فدوی با اشاره به توانمندی‌هاى نیروی دریایی سپاه گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز به طور کامل تحت سیطره نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دریای عمان تحت نظر نیروی دریایی ارتش قرار دارد، افزود: در زمان تهدید، نیروی دریایی ارتش در منطقه دریایی عمان به ایفای نقش خواهد پرداخت و نیروی دریایی سپاه هم در خلیج فارس و تنگه هرمز.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در زمان تهدید توانمندی بستن تنگه هرمز را دارد، اضافه کرد: اگر هر عامل و قدرتی کوچک ترین حرکتی انجام دهد که به امنیت منطقه خدشه وارد شود پاسخ بسیار قاطع به آن خواهیم داد.

ناامیدی نادران از تفحص از شورای ایرانیان

الیاس نادران در گفتگو با خبرگزارى مهر گفت: نتیجه ای که از انتخابات هیئت رئیسه کمیته تحقیق و تفحص از شورای عالی ایرانیان به دست آمد به گونه ای است که در آن اراده جدی برای رسیدگی به موضوع را نمی بینم، بنابراین از عضویت در این هیئت استعفا دادم.

نادران که از تقاضاکنندگان اصلی تحقیق و تفحص است اضافه کرد: تصمیم گرفتم اسنادم را در این زمینه به کمیسیون اصل نود و قوه قضائیه ارائه دهم. این اسناد را در قالب شکایتی به کمیسیون اصل نود ارسال می کنم. همچنین به عنوان یک فرد مطلع اسناد مذکور را در اختیار قوه قضائیه می گذارم تا دادستان نسبت به آن اقدام کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سئوال که با توجه به اینکه شما از تقاضا کنندگان اصلی این تحقیق و تفحص هستید چرا اعضا رای به ریاست شما بر این هیئت ندادند گفت: از یکی از اعضا پرسیدم که چرا به کاندیداتوری من برای ریاست رای ندادید که او گفت دیدم شما خود پیشنهاددهنده انجام تحقیق و تفحص هستید و برای انجام آن جدی هستید گفتم بهتر است که شما رئیس نباشید!

پیام جانشین فرمانده کل ارتش ایران به فرمانده ارتش مصر

امیر سرتیپ سیدعبدالرحیم موسوی روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه ارتش که به مناسبت گرامیداشت 19 بهمن روز نیروی هوایی ارتش برگزار شد، گفت: امسال در شرایطی روز 19 بهمن را گرامی می‌داریم که در شمال آفریقا به ویژه کشور مصر موج اسلام‌خواهی، ضدآمریکایی و استکبارستیزی به شدت جریان دارد و من پیام خیرخواهانه‌ای برای همتای خود در ارتش مصر دارم.

موسوی ادامه داد: نیروی هوایی ما دست رد به سینه طاغوت زد و ولایت الله را پذیرفت و به جای اینکه در مقابل مردم بایستد در کنار آنها و بلکه پیشاپیش آنها در خط مقدم دفاع از آرمان‌های مردم قرار گرفت. آن کس که فرمانبر طاغوت باشد و ولایت فرعونیان را بپذیرد، مورد تنفر مردم است ولی آن کس که به آرمان‌های مردم توجه کند و راه الله را پیش بگیرد، در قلب آحاد ملت‌های بزرگ اسلامی جای خواهد داشت.

وى خطاب به همتای خود در ارتش مصر گفت: عزت و آقایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شما حجت است.

ايران در پرتاب دوم موفق بود

احمدى نژاد روز دوشنبه بعد از افتتاح چند دستاورد فضايى و بازديد از نمايشگاهى که در اين باره برگزار شده بود گفت: مى‌خواهم بگويم که نگرش ايرانى در علم و فناورى بايد مورد توجه قرار گيرد و ما آن نگاه را پيدا کنيم. الزامى‌نيست همان مسيرى که آنها طى 200 سال طى کرده‌اند ما حتما طى کنيم براى تسلط بر علم هزاران راه وجود دارد و من معتقدم راه ايرانى، راه کوتاه‌تر، کم‌هزينه‌تر و انگيزاننده تر بوده است.

وى با اشاره به پرتاب ماهواره اميد چندى پيش گفت: آن کشورهايى که ماهواره پرتاب کرده‌اند حداقل 9 بار پرتاب کرده‌اند که موفق شده‌اند ولى ايران در پرتاب دوم موفق بود.

وى با اشاره به بازديد از نمايشگاه توانمندى‌هاى هوافضاى ايران گفت: وقتى اين نمايشگاه را بازديد کردم برخى از عزيزان قطعاتى را نشان دادند و گفتند که براى اولين بار ساخته شده است و يا گفتند ما کشور پنجم و ششم هستيم که اين قطعات را ساخته‌ايم من خدمت آنها عرض کردم که اگر ان‌شاءالله سال ديگر آمديم به نحوى باشد که تمام غرفه‌ها بگويند که ما اولين کشورى هستيم که اين قطعات را مى‌سازيم و باور من اين است که با روش ايرانى اين کار شدنى است.

اعلام موجوديت قرارگاه شهيد خالد اسلامبولى           

بسيج دانشجويى دانشگاه امام صادق به منظور انسجام و هماهنگى بيشتر در فعاليت‌هاى مرتبط با تحولات اخير خاورميانه، اقدام به راه‌اندازى قرارگاه شهيد اسلامبولى کرد. اين قرارگاه با توجه به تغيير و تحولات کشورهاى عربى به خصوص کشورهاى خاورميانه و نيز در جهت منويات مقام معظم رهبرى در نماز جمعه تهران و نيز دغدغه مندى‌هاى ايشان در زمينه ايجاد خاورميانه اسلامى‌آغاز به کار کرد.

مسئول سياسى بسيج دانشگاه امام صادق (ع) اهداف قرارگاه را اين‌طور برشمرد: پيگيرى و تحقق خاورميانه بزرگ اسلامى‌در راستاى آرمان‌هاى امام خمينى و منويات مقام معظم رهبرى، ايجاد شبکه ارتباطى ميان تشکل‌هاى آزاده‌خواه و بيدار ساير ملل اسلامى‌جهت تحقق وحدت اسلامى، مبارزه با دولت‌هاى مستکبر غربى در نقش آفرينى و انحراف حرکت‌هاى ضد استکبارى و آزادى خواه ملل اسلامى

ورزشکاران به زودی رقیبی از رژیم اشغالگر قدس نخواهند داشت

سردار نقدى رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به ورزشکاران قول می‌دهیم در سال‌های خیلی نزدیک، هیچ رقیب و حریفی از رژیم اشغالگر قدس نخواهید داشت زیرا دیگر چنین رژیمی وجود نخواهد داشت تا شما به دلیل تحریم کردن و به رسمیت نشناختن آنها بخواهید از دستیابی به مدال دور بمانید.

قرارداد ساخت 5300 کيلومتر راه‌آهن با چينى‌ها

مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاى حمل و نقل ایران از انعقاد قرارداد ساخت بيش از 5300 کيلومتر خطوط ريلى خبر داد و گفت: در سفر هيات عالى رتبه چينى به ايران قراردادى با ارزش حدود 13 هزار ميليارد تومان جهت توسعه خطوط ريلى کشور منعقد شد.

تکذیب دیدار همسر احمدی نژاد و همسر مبارک

بعد از اظهاراتى که يکى از ميهمانان برنامه تلويزيونى "ديروز امروز فردا" درباره ديدار همسر احمدى نژاد با همسر حسنى مبارک به ميان آورد، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اعلام کرد همسر محترمه رییس جمهور هیچ گونه ملاقاتی با همسر رییس جمهور مصر نداشته و مطالب یاد شده کذب محض می‌باشد. انتظار می‌رود رسانه ملی در انعکاس مطالب مرتبط با ریاست محترم جمهور دقت و ملاحظه بیشتری مبذول دارد.


نظر شما :