هوگو چاوز: مشکل ليبى را با مذاکره حل کنيد

۰۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۲۱:۱۳ کد : ۱۰۷۶۲ اخبار اصلی
رييس جمهور ونزوئلا بار ديگر ضمن محکوم کردن بمباران شهرهاى ليبى توسط غرب تصريح کرد که اين حملات به صورت بى‌هدف انجام مى شود.
رييس جمهور ونزوئلا بار ديگر ضمن محکوم کردن بمباران شهرهاى ليبى توسط غرب تصريح کرد که اين حملات به صورت بى‌هدف انجام مى شود. وى افزود که اين بمباران‌ها غير قابل توجيه است و فقط افزايش خونريزى و خشونت را در پى دارد.

به گزارش سرويس خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، هوگوچاوز، رييس جمهور ونزوئلا خاطر نشان کرد که آمريکا در حمله به ليبى به دنبال نفت است.

وى بار ديگر به باراک اوباما، رييس جمهور آمريکا هشدار داد که فکر مداخله شبيه مداخله ليبى در ونزوئلا را از سر بيرون کند.

چاوز گفت: در مورد مداخله نظامى در ونزوئلا بايد به اوباما بگويم که اين موضوع را از سرش بيرون کند.

رييس جمهور ونزوئلا به منظور جلوگيرى از افزايش تلفات غيرنظاميان در ليبى، خواستار توقف حملات غرب عليه اين کشورشد.

گفته مى‌شود که تاکنون 48 تن طى حمله نيروهاى ائتلاف غرب در ليبى طى دو روز اخير کشته شده‌اند؛ اين در حالى است که پنتاگون در بيانيه‌اى اعلام کرده است که هيچ گزارشى از تلفات غيرنظاميان در حملات نيروهاى غربى به مواضع رژيم قذافى گزارش نشده است.

چاوز نيز خاطر نشان کرد: حمله غرب به ليبى توجيه ناپذير است. چه کسى به کشورهاى غربى اجازه مداخله در کشور ديگرى را داده است؟ نه آمريکا، نه فرانسه، نه انگليس و نه هيچ کشور ديگرى حق بمباران شهرهاى ليبى را ندارند.

رييس جمهور ونزوئلا اظهار داشت که رهبران اتحاديه آفريقا قرار است در موريتانى درباره بحران در ليبى بحث و تبادل نظر کنند.

وى افزود: اين بحران بايد از طريق مذاکره حل وفصل شود نه اقدام نظامي. بياييد براى پايان يافتن بحران به ميانجى‌گرى روى آوريم.

وزارت خارجه کوبا نيز در بيانيه‌اى اعلام کرد که مناقشه در ليبى بايد از طريق گفت‌وگو و مذاکره حل‌ و‌فصل شود نه ابزارهاى نظامي.

وزارت خارجه کوبا در اين بيانيه اعلام کرد: هاوانا به شدت مداخله نظامى غرب در مناقشه ليبى را محکوم مى‌کند.


نظر شما :