على عبدالله صالح از عربستان پناهندگى خواست

۰۹ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۸ کد : ۱۰۸۱۸ اخبار اصلی
يک مقام ديپلماتيک سعودى در کويت تاييد کرد که على عبد الله صالح رئيس جمهور يمن، از عربستانى‌ها درخواست پناهندگى کرده است.
يک مقام ديپلماتيک سعودى در کويت تاييد کرد که على عبد الله صالح رئيس جمهور يمن، روز يکشنبه طى تماسى تلفنى با مقامهاى رياض از سعودى‌ها درخواست پناهندگى کرده است.

به گزارش ایسنا، به گفته اين مقام آگاه اين گفت‌وگو‌ها ميان على عبد الله صالح با ملک عبد الله و نايف بن عبد العزيز معاون دوم نخست وزير عربستان و وزير کشور، رد و بدل شده است.

اين منبع تاکيد کرد: تسريع روند تغيير و تحولات جارى در يمن ، پيوستن جمع بى‌شمارى از فرماندهان ارتش به مردم ، موج استعفا در حزب حاکم و هم‌چنين روى گردانى قبايل يمن از حمايت على عبد الله صالح ، او را به اين اقدام واداشته است.

به گفته اين منبع ، قرار است امشب يا فردا فرستاده‌اى از خاندان حاکم عربستان براى بررسى نحوه انتقال قدرت و فراهم ساختن زمينه انتقال على عبدالله صالح و خانواده‌اش راهى صنعاء پايتخت يمن شود.

در اين ميان روزنامه فايننشال از احتمال تغيير موضع دولت رياض در قبال على عبدالله صالح خبر داد و نوشت : صالح که 32 سال است بر يمن حکم مى راند ، اميدوار به حفظ حمايت آل سعود است ؛ اما انتظار مى رود عربستان اين اميد را از وى بگيرد.


نظر شما :