فکرى براى پايان دادن به دیپلماسی کابویی

۱۳ آذر ۱۳۸۶ | ۰۴:۰۱ کد : ۱۱۲۱ سرخط اخبار
مقاله اى از هیلاری کلینتون
فکرى براى پايان دادن به دیپلماسی کابویی
بعد از هشت سال رهبری ناکام در دوران ریاست جمهوری بوش، رئیس جمهور بعدی با چالش های غیر عادی و مهمی روبه روست: جنگی که باید خاتمه یابد، اقتصادی که باید احیا شود، بحران انرژی که باید حل شود، 47 میلیون آمریکایی که باید بیمه شوند، وطنی که باید امنیت آن برقرار گردد، پیمان های دوستی که باید ترمیم شوند و پاسخ به دنیایی که نیاز به قیادت آمریکا دارد. 
امروز، ما آماده تغییریم. اما می دانیم بدون نیرو و تجربه، تغییر، کلمه ای بیش نیست. بنابراین ما به رئیس جمهوری احتیاج داریم که امتحان خود را پس داده باشد، رئیس جمهوری که آمادگی داشته باشد از همان روز اول ورودش به کاخ سفید برای رسیدن به نتیجه مبارزه کند.
و این همان کاری است که من در 35 سال گذشته انجام داده ام، از همان ابتدا به عنوان قاضی جوان، رسیدگی به وضع کودکان مغفول و آزاردیده را سرفصل فعالیت های خود قرار دادم و زمانی که بانوی اول آمریکا شدم [منظور زمانی که بیل کلینتون به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و به این ترتیب به بانوی اول امریکا تبدیل شد] فعالیت های خود را بر بهداشت جهانی متمرکز کردم و بعد از آن هم به عنوان نماینده سنای آمریکا به مسائل سربازان آمریکایی، کشاورزان خانوادگی، روستائیان و سایرین پرداختم.
شما می دانید که من در چه موقعیتی ایستاده ام. و شما می دانید وقتی در کنار شما ایستاده ام هرگز تسلیم نمی شوم، عقب نشینی نمی کنم و دست از مبارزه برنمی دارم، اهمیتی ندارد که   تا چه حد کارها به دشواری می گراید.
امروز ما بیش از گذشته چیزهای زیادتری برای از دست دادن داریم. برای همین است که معتقدم دموکرات ها نباید این انتخابات را به صحنه دریدن یکدیگر تبدیل کنند. باید از انتخابات به عنوان فرصتی برای بالا کشیدن آمریکا بهره بگیریم.
من می دانم هر چه به سوم نوامبر نزدیک تر می شویم حرارت این انتخابات بالاتر می رود البته من با این وضعیت مشکلی ندارم. همان طور که هری ترومان یک بار گفت: "اگر طاقت حرارت را ندارید از آشپزخانه بیرون بروید". من در آشپزخانه احساس راحتی می کنم و می توانم این حرارت را تحمل کنم. این درست همان کاری است که در تمام عمرم کرده ام. برای پیروزی در انتخابات باید این حرارت را تحمل کرد و زمینه را برای تغییر و بهبود وضع ایالات متحده فراهم کرد.
همچنین بر این باورم که ما، هم می توانیم به هم حمله کنیم، هم می توانیم به مشکلات این کشور حمله کنیم و من تصمیم گرفته ام این حرارت به وجود آمده را صرف جایی کنم که سزاوار است و آن جمهوری خواهانی است می خواهند ما را عقب نگه دارند.
جمهوری خواهان هشت سال از زمان جورج بوش را مشاهده کردند و با این حال می گویند چه اشکالی دارد که هشت سال دیگر هم بر همین منوال بگذرد. آنها مشاهده کردند که 9 هزار میلیارد دلار زیر قرض رفتیم و می گویند چه مشکلی دارد که چند هزار میلیارد دیگر بر این مبلغ افزوده شود؟ با وجودی که دیدند با عجله وارد یک جنگ شدیم با این حال اگر یک جنگ دیگر هم پیش بیاید معترض نمی شوند.
اما جواب من این است: حتی یک روز دیگر حاضر به تحمل آن نیستم. برای همین در روزهای باقی مانده مبارزه خواهیم کرد تا سرانجام کاخ سفید را پس بگیریم.
وقت آن رسیده که چشم انداز جدیدی برای آینده آمریکا ترسیم کنیم. به عنوان رئیس جمهور من چهار هدف بزرگ را برای این کشور تعقیب خواهم کرد و تا روزی که به این اهداف دست نیابم از پای نمی نشینم.
اول، قیادت و رهبری را با پایان دادن به جنگ عراق به آمریکا برمی گردانم و با فرستادن چهره های برجسته آمریکایی از هر دو حزب پیغام جدیدی را به همه عالم می رسانم: دوره دیپلوماسی کابویی به سر آمده.
دوم، با سرمایه گذاری در انرژی پاک، قشر متوسط را احیا خواهم کرد و میلیون ها مورد اشتغال ایجاد می کنم، بهداشت جهانی و تأمین اجتماعی را برای این نسل و نسل های بعدی تعقیب خواهم کرد.
سوم، در حکومتمان اصلاحات ایجاد خواهم کرد: دیگر خبری از باندبازی و رفیق بازی و قراردادهای مناقصه ای نخواهد بود. دوباره به شایسته سالاری و شایسته پروری بها داده خواهد شد و شایستگان به کار گمارده خواهند شد.
در نهایت هدف چهارم، ما اختیار تصمیم گیری در باره آینده فرزندانمان را بازپس خواهم گرفت. یعنی آموزشی که به آن نیاز دارند برایشان فراهم می کنیم، از دوران مهد کودک گرفته تا دوره دانشگاهی. ما برای پیشبرد نوآوری های علمی-از جمله تحقیقات در باره تحقیق در باره سلول های بنیادی- تلاش خواهیم کرد تا کودکانمان از اکتشافات، فناوری ها و راه های جدید درمانی بهره بجویند طوری که تصورش امروز ممکن نیست.
من از همه مردم اهل ایووا تشکر می کنم که در مبارزه انتخاباتی از من حمایت کرده اند.امیدوارم تعداد بیشتری از شما به من بپیوندد و از اهدافم حمایت کند. امیدوار هستم که شما فقط یک شب را به خاطر من به پا خیزید تا من همه روزهایم را در کاخ سفید به خاطر شما به پا خیزم. با هم می توانیم آینده ای را بسازیم که فرزندان ما و نوادگانمان مستحق آن هستند.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*هیلاری کلینتون نماینده نیویورک در سنای آمریکا و نامزد ریاست جمهوری سال 2008 در این کشور است.    

نظر شما :