پارلمان بحرین خواستار تعطیلی سفارت ایران شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۶ کد : ۱۲۰۶۶ سرخط اخبار
اعضای مجلس نمایندگان بحرین در مصوبه ای خواستار تعطیلی سفارت ایران در بحرین شدند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوسط چاپ منامه، اعضای مجلس نمایندگان بحرین دیروز سه شنبه پیشنهادی را تصویب کردند که در آن از دولت بحرین خواسته شده است تا به صورت فوری، سفارت ایران در منامه را تعطیل و زمین این سفارتخانه را به مالکیت دولت بحرین برگرداند.

این پیشنهاد اضافه می کند: زمین و ساختمان سفارت ایران در منامه باید به یکی از وزارتخانه یا ارگان های دولتی بحرین واگذار شود.

در این مصوبه آمده است: پس از بحران اخیر بحرین و اقدامات هرج و مرج طلبانه وتلاش هایی برای بی ثباتی و ناامنی در بحرین و ثابت  دخالت ایران در این اتفاقات از طریق تحریک خیانتکاران به مشارکت در ناامنی، تهیه وسایل، سلاح و تجهیزات مورد نیاز آنها و مدیریت این روند، در این شرایط می بایست لانه های تمرکز ایران در بحرین و مهمترین آن یعنی سفارت ایران را تعطیل کرد.

این مصوبه نمایندگان پارلمان بحرین اضافه کرده است: سفارت ایران در منطقه مهم تجاری سیاسی "سیف" شهر منامه قرار داشته و مساحت بسیار زیادی را اشغال کرده است لذا با پس گرفتن مالکیت این قطعه زمین از دولت ایران، دولت بحرین می تواند از آن در افزایش خدمت رسانی به مردم استفاده کند.

بحرین از چندی پیش شاهد سرکوب گسترده اعتراضات مردمی توسط ارتش این کشور و نظامیان عربستان سعودی است.
پیش از این ایران و بحرین، سفرای خود را در نشانه ای از وجود تنش میان دو کشور از منامه و تهران فراخوانده بودند.

علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه ایران هم چند روز پیش از این در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستار واکنش این شورا به سرکوب اعتراضات مردم بحرین شده بود.

نظر شما :