ایران هراسی کافیست آقایان

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۲۵۱۶ اخبار اصلی
آیا ایران به رژیم اسرائیل حمله خواهد کرد؟ این پرسش تکراری هنوز ذهن دولتمردان این رژیم را به خود مشغول نگاه داشته است. اسرائیلی‌ها حق دارند در این بازه زمانی به ایرانی فکر کنند که حداقل در نتیجه گیری اولیه از معادلات جاری در خاورمیانه برنده این بازی تا بدین لحظه است
ایران هراسی کافیست آقایان
دیپلماسی ایرانی: آیا ایران به رژیم اسرائیل حمله خواهد کرد؟ این پرسش تکراری هنوز ذهن دولتمردان این رژیم را به خود مشغول نگاه داشته است. اسرائیلی‌ها حق دارند در این بازه زمانی به ایرانی فکر کنند که حداقل در نتیجه گیری اولیه از معادلات جاری در خاورمیانه برنده این بازی تا بدین لحظه است. اسرائیل در این بازی درست مقابل ایران ایستاده است. این بدان معنا است که هر چه شرایط در خاورمیانه با سرعت بیشتری تغییر می‌کند اوضاع برای تل‌آویو نشین‌ها هم سخت‌تر می‌شود. شاید بر اساس همین نگرانی‌ها است که ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم در تازه‌ترین سخنان خود باز محور کلام را به ایران اختصاص داده و می‌گوید: اگر ایرانی‌ها در دستیابی به تسلیحات هسته‌ای موفق عمل کنند بسیار بعید به نظر خواهد رسید که حمله به اسرائیل را در دستور کار خود قرار دهند.

ایهود باراک در گفتگویی به مناسبت روز استقلال رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: ما نباید بحران هسته‌ای ایران را بزرگنمایی کنیم و از آن مهم‌تر نباید ایران هراسی را دامن بزنیم.

این سخنان ایهود باراک درست بر خلاف استراتژی‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم است که در دو سال اخیر بارها سعی در ترساندن جامعه جهانی از ایران داشته است. نتانیاهو که در اسرائیل عنوان "بی بی" را به خود اختصاص داده بارها در این دو سال تاکید کرده که ایران می‌رود تا با دستیابی به تسلیحات هسته‌ای جهان را در معرض جنگ جهانی قرار دهد!

زمانی که خبرنگاری از ایهود باراک به صراحت سوال کرد: آیا ایران تسلیحات هسته‌ای بر سر اسرائیل فرو خواهد ریخت؟ وی در پاسخ گفت: ایران نه بر سر ما و نه بر سر هیچ کدام از همسایگان خود تسلیحات هسته‌ای فرو نخواهد ریخت.

ایهود باراک در بخش‌هایی از سخنان خود باز در جامه وزیر جنگ فرو رفت و ادعا کرد که اسرائیل هنوز هم حتی با تحولات جاری در خاورمیانه قدرت شماره یک نظامی ‌است. با این همه باراک تاکید کرد که نمی‌توان به دولت ایران چندان مطمئن بود: ما نمی‌توانیم مطمئن باشیم که دولتمردان ایرانی با دستیابی به تسلیحات هسته‌ای رفتار قابل پیش بینی خواهند داشت. نمی‌دانیم اگر ایرانی‌ها به تسلیحات هسته‌ای دستیابی داشته باشند و بدانند که می‌توانند در چند ساعت اسرائیل را از بین ببرند این کار را خواهند کرد یا خیر؟

بسیاری از تحلیل‌گران ادعا می‌کنند که اسرائیل در حقیقت اصلی‌ترین بازنده تحولاتی بود که در خاورمیانه جاری است. با این همه ایهود باراک باز توپ را به زمین ایران انداخته و ادعا کرد که تهران نیز از آنچه که در قاهره رخ داد یا در صنعا در حال جریان است مستثی نخواهد بود: ما شاهد آغاز روند سقوط دیکتاتورها هستیم و این رویه هنوز پایان نیافته است!

 

نظر شما :