تحلیل های دیپلماسی ایرانی به مناسبت آغاز سال ۲۰۰۸ میلادی

۱۲ دی ۱۳۸۶ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۲۸۵ اخبار اصلی
دیپلماسی ایرانی سال نو میلادی را به خوانندگانش شادباش می گوید و از شما دعوت می کند تا تحلیل هایی که به مناسبت آغاز سال ۲۰۰۸ تهیه شده است را مطالعه فرمایند.
تحلیل های دیپلماسی ایرانی به مناسبت آغاز سال ۲۰۰۸ میلادی

برای مطالعه هریک از مقالات دیپلماسی ایرانی درباره آغاز سال 2008 روی تیتر آن کلیک کنید

آسیا در سال 2007 از نگاه  دیپلماسی ایرانی

سال 2007 با فراز و نشيب‌هاى بسيار به پايان رسيد هر چند که پرونده شمارى زيادى از ناملايماتى که جهان در اين سال تجربه کرد همچنان باز است تا بقاى درگيرى و خشونت را در سال 2008 تضمين کند.

 ده خبر فراموش شده سال ۲۰۰۷

در سال 2007 شاید افزایش نیروهای آمریکا در عراق و هرج و مرج در پاکستان خبرساز بودند اما خبرهایی هم وجود داشت که از دید رادارها مخفی ماند. از افزایش روبات های جنگنده تا سکوت خبری درباره اسامه بن لادن.

 دلارهاى نفتى حامى خاورميانه در سال ۲۰۰۸  

 اقتصاد جهان در سال 2008 میلادی 8/4 درصد رشد خواهد کرد. در این سال به دلیل بحران اعتباری در جهان و رشد قیمت نفت تمام کشورهای جهان با کاهش نرخ رشد اقتصاد مواجه می شوند در حالیکه خاورمیانه به کمک دلارهای نفتی ثبات را تجربه خواهد کرد.

 خبرسازترين‌هاى خاورميانه در سال ۲۰۰۷

سال 2007 يکى از خبرسازترين سال‌هاى قرن جديد براى خاورميانه بود. سالى پر تلاطم که همانند سال‌هاى گذشته قرن بيست و يکم کشورهاى فلسطين، عراق و لبنان پرحاشيه‌ترين و ملتهب‌ترين سال را در ميان کشورهاى خاورميانه براى آن رقم زدند. 

 تحول مهم بین المللی سال 2007 از نگاه دیپلماسی ایرانی

عرصه بین الملل در سال 2007 شاهد فراز و نشیب های زیادی بود. این سال در حالی به پایان رسید که جهانیان تحولات مهمی را در آن شاهد بودند. از میان این تحولات 10 موضوعی که بیش از سایرين توجه رسانه ها و محافل سیاسی و اقتصادی جهان را به سوی خود معطوف کردند، برگزیده شده اند.

نگاهى خلاصه به جهان در سال ۲۰۰۷  مقاله ای از دکتر هرمز همایون پور

تا چند ساعت دیگر سال 2007 میلادی به پایان می رسد. در این سال نیز، نظیر غالب سال های دیگر، شاهد رویدادهای با اهمیت و کم اهمیتی در عرصه جهان و پهنه سیاست بین المللی بودیم. در اين گزارش به رویدادهایی می پردازیم که نقش تعیین کننده ای در آینده جهان خواهند داشت.

بررسی سیاست خارجی اردوغان در سال 2007

در جمع بندی از سیاست خارجی دولت آقای رجب طیب اردوغان، نه تنها دستاوردها و کامیابی های این دولت در همین یکی دو ماه گذشته قابل مقایسه با دولت های سلف آن نیست که در بسیاری از عرصه ها، ابتکارات و نوآوری هایش برای طرفدارانش هم غیر قابل تصور بوده است.

 عراق، بوش و جنگ علیه تروریسم مقاله ای درباره پرفروش ترین کتب های دیپلماتیک سال 2007

امسال نیز به سنت هر سال در آخرین روزهای سال میلادی، روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های مختلف اینترنتی با توجه به عوامل مختلفی چون میزان فروش و تأثیر کتاب‌ها در محافل آکادمیک، کتاب‌های برتر سال در حوزه‌های مختلف را انتخاب می‌کنند.

آخرین کریسمس جورج بوش  در کاخ سفید سال ۲۰۰۸

جورج بوش در حالی کریسمس آخرین سال زمامداری خود را به همراه خانواده اش در کمپ دیوید جشن گرفت که یک فهرست طولانی از سفرهای خارجی در سال 2008، حضور دموکرات ها در کنگره و رقابت های انتخابات ریاست جمهوری، روزهایی پرمشغله اى را در این سال پیش روی وی قرار داده است.

سالى سخت براى ترکيه

ترکیه با حمله به شمال عراق روزهای سختی را در سال ۲۰۰۸ در پیش خواهد داشت. در کنار مسئله حزب کارگران کرد،‌ ادامه مذاکرات برای پیوستن به اتحادیه اروپا از جمله مسائلی است که در سال جدید میلادی اهمیت بالایی برای ترکیه دارد.

ترکیه در سال 2007  این گونه بود

 ترکیه سال 2007 را با پشت سر گذاشتن چهارمین سال حکومت حزب اسلام گرای عدالت و توسعه، به رهبری رجب طیب اردوغان آغاز کرد. در این چهار سال مردم ترکیه، برای نخستین بار مزه ثبات و آرامش سیاسی و رواج و رونق اقتصادی را چشیدند.

 یک سال به پایان ریاست جمهوری، میراثی مخلوط از جورج بوش

دوران ریاست جمهوری او بهترین همه دوران هاست، بدترین همه دوران هاست- حال که بوش خود را برای آخرین سال ریاست جمهوری اش آماده می کند یک شهر و دو نرخ است و یکی از مناقب میراثش می گوید و دیگری به نکوهش می پردازد.

بهترين داستان سال مقاله اى از تيم هامس، نويسنده ارشد روزنامه تايمز

 به قول کیسی استنگل مدیر یک تیم بیس بال آمریکا "هرگز پیش بینی نکنید، آینده که هنوز نیامده" اما افسوس که وسوسه تقلید از نوستراداموس دست از سر من بر نمی دارد هرچند که شامه و قوه تشخیصی مانند او هم در من پرورش نیافته تا آن قدر مبهم و نفوذناپذیر پیش بینی کنم که مریدان سینه چاک ادعا کنند همه چیز را از دیده است.


نظر شما :