برنز به جاى برنز

۳۰ دی ۱۳۸۶ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۳۶۶ اخبار اصلی
ویلیام برنز،‌ جایگزین نیکلاس برنز مرد شماره سه وزارت امور خارجه آمریکا کيست؟
برنز به جاى برنز
هنوز چند ساعت از خبر استعفای نیکلاس برنز، مرد شماره سه وزارت امور خارجه آمریکا نگذشته بود که کاخ سفید اعلام کرد ویلیام برنز را به عنوان کاندیدای جایگزین وی انتخاب کرده است.
 
ویلیام برنز که هیچ نسبتی با نیکلاس برنز ندارد در حال حاضر سفیر آمریکا در روسیه است. در تاریخ 29 ژوییه سال 2005 مجلس سنای آمریکا سمت سفیری وی در روسیه را تاکید کرد و در تاریخ 10 آگوست همان سال وی به عنوان سفیر آمریکا در روسیه قسم خورد.
 
ویلیام برنز پیش از اینکه کار خود را در روسیه آغاز کند بین سال های 2001 تا 2005 به عنوان دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه مشغول به کار بوده و در سالهای 1998 تا 2001 به عنوان سفیر آمریکا در اردن زندگی کرده است.
 
ویلیام برنز کار خود را از سال 1982 در وزارات امور خارجه آمریکا آغاز کرده است و پیش از آنکه به عنوان سفیر آمریکا راهی اردن شود مشاغل مهمی را در وزارت امور خارجه آمریکا عهده دار بوده است که می توان به کاردار سفارت آمریکا در مسکو اشاره کرد.
 
آقای برنز دارای لیسانس تاریخ است. وی فوق لیسانس و دکترای خود را در رشته فلسفه از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده است. وی دارای سه دکترای افتخاری است. وی نویسنده مقاله " کمک های اقتصادی و سیاست آمریکا در قبال مصر در سالهای 1955-1981" است.
 
ویلیام برنز به زبان های روسی، عربی و فرانسه مسلط است. در سال 1994وی در لیست 50 رهبر خوش آتیه آمریکایی زیر 40 سال مجله تایمز قرار داشت. وی همچنین جزو لیست 100 رهبر جوان جهان مجله تامیز بود.
 
وی متولد سال 1956 در آمریکا است. شان مک کورماک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اعلام اینکه نیکلاس برنز و ویلیام برنز هیچ نسبتی ندارند گفت که ما این دو برنز را با یکدیگر جا به جا می کنیم.

نظر شما :