مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی

۰۷ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۴۹۲۱ اخبار اصلی
در این ستون می خوانیم: هشدار درباره ارتباط با رسانه‌های معاند، سن امید به‌ زندگی در ایران افزایش یافت، طرح دیدگاه های احمدی نژاد توسط یک کمدین در الجزایر و...
 مجله هفته/ در حاشیه خبرهای ایرانی
هشدار درباره ارتباط با رسانه‌های معاند

 

روابط عمومی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در اطلاعیه ای ضمن اشاره به جنگ رسانه ای و همه جانبه نظام سلطه جهانی، اجتناب اصحاب مطبوعات و خبرگزاری های کشور از مصاحبه یا هرگونه ارتباط و مساعدت نسبت به رسانه های وابسته به سلطه گران را خواستار شد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اتخاذ رویه نامناسب و مواضع نادرست از سوی شبکه های معاند BBC و VOA فارسی در انتشار اخبار کذب و تحلیل های غیر واقعی از رویدادهای جمهوری اسلامی ایران که با هدف تخریب واقعیات کشور و لطمه به اساس نظام اسلامی صورت می گیرد؛‌ مقتضی است دست اندرکاران مطبوعات و خبرگزاری های داخلی از مصاحبه یا مساعدت خبری یا هرگونه ارتباط با شبکه های یاد شده اکیدا اجتناب ورزند.

 

درخواست ضد احمدی نژادی از هتل‌های نیویورک

 

کمیته امریکایی مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران در اقدامی خصمانه از هتل‌های شهر نیویورک خواسته است تا از میزبانی محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور کشورمان خودداری کنند.

به گزارش اعتماد، این کمیته در نامه‌ای خطاب به این هتل‌ها، با تکرار ادعاهای واهی دولت امریکا مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی کشورمان تلاش دارد به نوعی سفر احتمالی احمدی‌نژاد به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهریورماه سال جاری را با اخلال مواجه کند.

این سومین سال متمادی است که چنین درخواست‌هایی از هتل‌های نیویورکی می‌شود. کمیته مبارزه با برنامه هسته‌ای ایران سال گذشته نیز در اقدامی مشابه از برخی هتل‌های زنجیره‌ای خواسته بود اجازه اقامت احمدی‌نژاد و هیات همراه او را در هتل‌های خود صادر نکنند.

 

دستگیری دو ایرانی که خواهان ملاقات با کلینتون بودند

 

پلیس هند هفته پیش اعلام کرد دو شهروند ایرانی را که تلاش داشتند با وارد شدن به هتل محل اقامت هیلاری کلینتون با وی ملاقات کند بازداشت کرده است.

آینده به نقل از خبرگزاری شین هوا خبر داد یک مقام مسئول در اداره پلیس هند با اعلام این خبر گفت: این دو شهروند ایرانی شامگاه روز سه شنبه با رفتن به هتل تاج پالاس سعی کردند هیلاری کلینتون را به گفته خود در جریان قرار دهند.

این مقام که نخواست نامش فاش شود خاطرنشان کرد این دو شهروند ایرانی داوود و علی نام دارند و مدت یک سال است که رسماً به عنوان پناهنده در هند زندگی می‌کنند و پلیس هم اکنون درحال بازجویی از آنهاست.

 

سن امید به‌ زندگی در ایران افزایش یافت

 

مرضیه وحیددستجردی در سفر به خراسان شمالی و در حاشیه افتتاح طرح‌های بهداشتی درمانی به خبرگزاری فارس گفت: امید به زندگی در خانم‌ها 73 و در آقایان 71 سال است و کشور ما از نظر امید به زندگی در نیمه بالای جدول جهانی قرار داشته و وضعیت خوبی را داریم.

وی افزود: امید به زندگی در کشور از نرم و استاندارد جهانی بالاتر بوده و این یک موفقیت برای کشور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: ما با توجه به شرایط بهداشتی و درمانی و کارهایی که در کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران انجام داده‌ایم شاخص‌ها ارتقا یافته و به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی دست یافته‌ایم.

 

چینی ها سهمی در برادری خود نسبت به ما قائل شوند

 

معاون اول احمدی نژاد با اشاره به اینکه عده‌ای بیکار در کشور مشغول تهمت زدن به دولت هستند، گفت: آنها با این کار جهنم را برای خود می‌سازند و آن کسانی که خالصانه مشغول به‌کار هستند بهشتی می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه کشور ایران با چینی‌ها در زمینه‌های مختلف رابطه خوبی دارد، تصریح کرد: ممکن است کشور چین در ظاهر رابطه خوبی با امریکا داشته باشد اما در قلب و باطن مخالف آن است و این رابطه‌ای که در ظاهر با آنها دارد و دلایل اقتصادی است. برادران چینی باید بدانند که امن‌ترین چاه‌ها در دنیا چاه‌های ایران است و مابقی چاه‌ها تحت سلطه آمریکا چاه‌های نا‌امنی هستند.

وی تصریح کرد: چینی‌ها در بسیاری از پروژه‌ها با ما همکاری دارند اما با ما گران حساب می‌کنند و باید بدانند ما رفیق آنها در درازمدت هستیم و آنها باید سهمی در برادری خود نسبت به ما قائل شوند.

 

ایران به نیروی کار افغانی نیاز دارد

 

وزیر کشور گفت: افغانی هایی که غیر قانونی به ایران وارد می شوند نمی توانند پولشان را در بانک بگذارند به همین دلیل دزدی های زیادی از آنها صورت می گیرد یا کارفرمایان به آنها ظلم می کنند و کارگران افاغنه نمی توانند از آنها به دادگاه یا کلانتری شکایت نمایند زیرا غیر قانونی وارد ایران شده اند و حق اقامه دعوی در دادگاه را ندارند.

نجار با تاکید بر اینکه ما به نیروی کار برادران افغان نیاز داریم، گفت: اگر نیروی کار افغان از ایران بیرون برود ما از نظر دستمزدها دچار مشکل می شویم.

وی با اشاره به تصویب طرحی در شورای عالی امنیت ملی جهت ساماندهی ورود و خروج مهاجرین افغانی به ایران افزود: این طرح با شیب ملایم انجام شده و با هماهنگی رئیس جمهور افغانستان در حال اجراست. طبق این طرح مهاجرین غیر قانونی با مراجعه به وزارت خارجه مشخصات خود را ارائه داده و کدی دریافت می کنند علاوه بر این وزارت خارجه در مبادی ورودی محل هایی را تعیین کرده و با دریافت وثیقه 300 یورویی به افاغنه پاسپورت می دهد.

 

نزدیکان رئیس جمهور ممنوع الخروج هستند

 

جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: احمدی‌نژاد پس از دستور ابقای وزیر اطلاعات توسط مقام معظم رهبری ۱۱ روز خانه نشین بودند که هنوز درباره دلایل آن پاسخی ارایه نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: خود همین آقای بقایی هم چند وقت پیش دستگیر شد ولی بنا به دلیلی آزاد شد؛ ولی تحقیقات قضایی از او ادامه دارد. ما از این قضایا اطلاع داریم و می‌دانیم که اینها ممنوع‌الخروج هستند، ولی اگر چیزی نمی‌گوییم به این دلیل است که نمی‌خواهیم جنجال بر پا شود. اینها را باید دستگاه قضایی اطلاع‌رسانی کند که خیلی زود هم این کار را می‌کند و بعد معلوم می‌شود که مشایی چه کاره بوده و بقایی تاکنون چه می‌کرده است.

 

گشاده دستی ایران در مصرف انرژی

 

محمد علی آبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به ضرورت بازنگری در فرآیند تولید، انتقال و توزیع حاملهای انرژی به منظور کاهش اتلاف انرژی گفت: انرژی به عنوان یک فرصت و یک ذخیره برای آیندگان و یک سرمایه ملی برای امروز و فرداست که باید با اعمال مدیریت حداکثر استفاده از ذخایر هیدروکربوری انجام شود.

سرپرست وزارت نفت با اعلام اینکه باید بیشترین تلاش برای گسترش صادرات، افزایش بهره‌وری و ایجاد بستر تولید فرآورده‌های انرژی با ساخت و توسعه صنایع پتروشیمی در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: مصرف بی‌رویه انرژی نه با امکانات کشور سازگار است و نه مصالح ملی و منافع کشور ایجاب می‌کند که انرژی، این چنین گشاده‌دستانه مصرف شود.

 

سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه پشت این قضیه هستند یا خیر؟

 

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی گفت: داریوش رضایی‌نژاد ارتباطی به بحث هسته‌ای نداشته و در جریان ترور وی نکات مبهمی برای ما وجود دارد که پس از بررسی‌های کامل، نتایج قطعی را اعلام می کنیم.

وزیر اطلاعات اضافه کرد: معمولا کارهایی که توسط سرویس‌های اطلاعاتی صورت می گیرد همراه با یک سری علایم است که ما هنوز این گونه علایم را در این حادثه تروریستی مشاهده نکرده‌ایم و هنوز به این نتیجه نرسیده‌‌ایم که آیا سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه پشت این قضیه هستند یا خیر.

 

شبکه‌های داخلی در سیستان و بلوچستان مانع هجمه نرم دشمن شوند

 

نماینده مردم خاش از صدا و سیما خواست با راه اندازی فرستنده‌های قوی‌تر امکان استفاده از شبکه استانی و شبکه‌های داخلی را برای مردم منطقه سیستان و بلوچستان فراهم کند و مانع از هجمه نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای در منطقه مرزی شود.

حمیدرضا پشنگ نماینده مردم خاش، میرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس ضمن گله‌مندی از عدم پوشش شبکه‌های صدا و سیما و حتی شبکه استانی این منطقه در شهرهایی چون نصرت‌آباد و توابع آن تاکید کرد: متاسفانه دشمن نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از ابزار رسانه تصویری بهره می‌جوید اما این درحالی‌ است که در مناطقی از سیستان و بلوچستان مردم حتی امکان استفاده از شبکه استانی را ندارند.

 

طرح دیدگاه های احمدی نژاد توسط یک کمدین در الجزایر

 

به گزارش ایرنا، "دیودونه" از هنرمندان طنزپرداز کامرونی الاصل، دلیل پرداختن به شخصیت و دیدگاه های محمود احمدی نژاد را در یک طنز سیاسی، دیدار اخیر خود با وی و تحت تاثیر قرار گرفتن از ساده زیستی و تفاوت فاحش گفتار و کردار وی با برخی سران کشورهای عربی منطقه در خصوص مساله حقوق بشر و جنایت های اسراییل عنوان کرد.

این طنز پرداز فرانسوی کامرونی الاصل در نمایش خود به ارتباط نزدیک احمدی نژاد با مردم در ساده ترین شکل ممکن می پردازد. وی در بخشی از نمایش خود می گوید که احمدی نژاد با بزرگ ترین قدرت های جهان از جمله آمریکا مبارزه می کند و علت نگرانی آمریکا و برخی کشورهای غربی نیز نه خاطر ساده زیستی وی بلکه به خاطر عدم اطاعت از آنها و گوش ندادن به حرف های آنها است.

این هنرمند طنز پرداز، تنها عیب اصلی احمدی نژاد را عدم همراهی وی با خواسته های کشورهای بزرگ عنوان کرد و افزود که برخی از سران کشورهای عربی همانند حیوانات دست آموز تمامی خواسته قدرت ها را عملی می کنند.

این هنرمند، باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا را ساخته و پرداخته دستگاه سرویس اطلاعات این کشور برای خدمت به رژیم صهیونیستی معرفی کرد. این طنز پرداز از حزب الله لبنان، حماس و احمدی نژاد به خاطر دیدگاه های ضد صهیونیستی تمجید کرد.

 

شناسایی 400 پروژه صنعتی در 28 کشور دنیا

 

قائم مقام وزیر صنایع در امور بین‌الملل از شناسایی 400 پروژه در 28 کشور دنیا خبر داد و گفت: استراتژی های تولیدات صنعتی ایران برای حضور در بازارهای دنیا مشخص شده است.

احمد خادم‌المله در نشست خبری مشترک خود با معاون وزیر بازرگانی گفت: وزارت صنایع و معادن برنامه‌های خود را برای حضور در بازارهای بینالمللی در سه بعد تدوین کرده که بر این اساس، تنظیم تولید در کلاس جهانی، تامین زیرساختها و ایجاد شبکه جهانی صنعت در دستور کار قرار گرفته است.

 

امروز دکترین ولایت فقیه در دنیا مطرح است

 

سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در کارگاه آموزشی فرهنگی اندیشه‌های آسمانی با اشاره به اینکه تمام جریان‌ها و اندیشه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که با هیچ مقرراتی نمی‌توانند این اطمینان را به دست آورند که حاکم در رأس قدرت فاسد نباشد، گفت: در نظام اجتماعی، سیاسی ایران در طول 30 سال مشاهده کرده‌ایم که عناصر و افرادی با ادعاهای ارزشی آمده‌اند و زمانی که در عرصه قدرت قرار گرفته‌اند، دستشان را در دست استکبار مشاهده کرده‌ایم و بنابر این دکترین ولایت فقیه امروز در عرصه سیاست دنیا به عنوان یک شیوه برجسته مطرح است.

وی افزود: انسان‌ها در مقام تشخیص ممکن است دچار اشتباه شوند و وجود ولی فقیه یک شاخص و راهنما است که وقتی چشم‌ها به او رجوع می‌کنند، او به مردم هشدار می‌دهد و آنان را هدایت می‌کند.

 

نظر شما :