مجله هفته/ اصلاح طلبان می‌آیند، اصلاح طلبان نمی‌آیند

۱۴ مرداد ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۰ کد : ۱۵۱۰۴ اخبار اصلی
بعضی‌ها می‌گویند بحث‌های انتخاباتی امروز در ایران به محلی برای ناز و عشوه‌های اصولگرایان و اصلاح طلبان تبدیل شده است. برخی نیز معتقدند دو طرف در بحث‌هایی که درباره آمدن و نیامدن خود و دیگری مطرح می‌کنند، جدی هستند و این قضیه شوخی بردار نیست.
مجله هفته/ اصلاح طلبان می‌آیند، اصلاح طلبان نمی‌آیند
دیپلماسی ایرانی: از آنجا که برای تحلیل فضای انتخابات مجلس هنوز نمی‌توان صف بندی‌های ملموسی متصور شد و جناح‌های وارد شده به عرصه رقابت را بطور دقیق شناسایی کرد، تنها به ذکر پاره ای نقل قول‌ها درباره آمدن و نیامدن و تصمیم داشتن یا نداشتن اصولگراها و غیراصولگراها برای انتخابات آتی می‌پردازیم؛ به این امید که خوانندگان بتوانند از ورای نقل قول‌ها به ارزیابی نسبی از فضای موجود برسند.

 

اعتماد ملی هنوز برای انتخابات آینده فعالیتی ندارد      

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: برنامه‌های حزب اعتماد ملی برای انتخابات آینده هنوز مشخص نیست و فعالیتی ندارد.

رسول منتجب نیا به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) گفت: حزب اعتماد ملی فعلا فعالیت‌هایش را متوقف کرده است تا ببیند در آینده چه پیش خواهد آمد.

 

اصلاح طلبان با چهره‌هایی مثل عارف در انتخابات شرکت کنند

 

یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس پیشنهاد داد که اصلاح‌طلبان در صورت بازسازی نظام تشکیلاتی خود و اجماع حول محور چهره‌هایی نظیر عارف می‌توانند در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا مصباحی مقدم الزام به رعایت قانون اساسی، پذیرش ولایت فقیه و تمکین از شخص مقام معظم رهبری را از شروط اساسی برای ورود جریان‌ها و شخصیت‌های سیاسی به رقابت‌های انتخاباتی دانست و تاکید کرد: الزام عملی جریان‌ها، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی به سه فاکتور فوق زمینه‌ساز حضور کاندیداهای این جریان‌ها در رقابت‌های انتخاباتی است و بنده به شکل‌گیری چنین اتفاقی در میان جریان‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف امیدوارم.

وی حضور کاندیداهای اصلاح‌طلبان در رقابت‌های انتخاباتی را مثبت دانست و افزود: بهتر است افرادی از جریان اصلاحات در انتخابات کاندیدا شوند که سابقه اخلاقی و سیاسی سوئی نداشه باشند؛ متشکل شدن این شخصیت‌ها در مجلس منعی ندارد ولی این مساله به مفهوم این نیست که لیدر این جریان کسانی خواهند بود که در فتنه ۸۸ یا جزو سردمداران جریان فتنه بودند و یا در جرگه فریب خوردگان اصلی فتنه بودند.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: اصلاح‌طلبان هم‌اکنون سازمان و تشکیلات‌شان بهم ریخته است اما معتقدم در مجلس هشتم این جریان می‌تواند متشکل شود؛ اگر اجزای این جریان مجددا اقدام به بازسازی تشکیلاتی کنند و این بار پیرامون برخی شخصیت‌های معقول‌شان نظیر دکتر عارف که وجهه سیاسی‌شان آسیب ندیده است، اجماع کنند و با اسم جدید وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند، هیچ بعید نیست که بتوانند فضای سیاسی مجلس هشتم را برای خود حفظ کرده و در این فضا عرض‌اندام کنند.

 

اگر اصلاح‌طلبان شرکت نکنند برای همیشه نابود می‌شوند

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی‌در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات شرکت می‌کنند ، چرا که اگر شرکت نکنند برای همیشه نابود خواهند شد.

حسن غفوری فرد به خبرگزاری مهر گفت: اصلاح طلبان خود می‌دانند که اگر در این انتخابات هم به موفقیت دست پیدا نکنند ساختار حزبی و تشکیلاتی و پایگاه مردمی‌خود را کاملا از دست خواهند داد و نابود خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اکثر اصلاح طلبان در مجلس 6 استعفاء داده بودند اما باز شاهد و ناظر آن بودیم که این جریان در انتخابات مجلس هفتم شرکت کرد و فهرست انتخاباتی ارائه داد.

 

اصلاح‌طلبها فعلا برنامه‌ای ندارند

 

مجید انصاری عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز از فهرست 20 نفره اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس نهم که در برخی رسانه‌ها منتشر شده است اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: اصلاح طلبان تا به امروز هیچ برنامه مشخصی را برای ورود به انتخابات تدوین نکرده‌اند.

مجید انصاری در گفتگو با مهر، با اشاره به انتشار فهرست 20 نفره اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم گفت: انتشار این فهرست گمانه زنی رسانه ای است ضمن آنکه بنده این فهرست را ندیده ام و در جریان نیستم.

وی در ادامه درباره اینکه آیا برنامه ای برای انتخابات مجلس نهم دارید یا نه؟ گفت: فعلا تصمیمی‌برای شرکت در انتخابات ندارم.

عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا با شخص شما برای حضور در انتخابات صحبت شده است گفت: بنده موضع خود را اعلام کردم، فعلا تصمیمی‌برای شرکت در انتخابات ندارم.

به گفته وی، اصلاح طلبان تا به امروز هیچ برنامه مشخصی را برای ورود به انتخابات تدوین نکرده اند.

 

نظر شما :