اعلام جنگ سایبری رژیم اسرائیل به ایران

۱۹ مرداد ۱۳۹۰ | ۲۱:۰۰ کد : ۱۵۲۹۳ اخبار اصلی
به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک مرکز نظامی الکترونیک که مسئولیت اصلی آن انجام حمله سایبری علیه ایران و پروژه‌های هسته‌ای آن است، راه‌اندازی شده است. این تصمیم نتانیاهو پس از آن اتخاذ شد که وی دریافت که نمی‌تواند بر روی حمله هوایی و نظامی به ایران حساب کند و تقریبا از انجام هر گونه حمله نظامی به ایران ناامید شده است.
اعلام جنگ سایبری رژیم اسرائیل به ایران
دیپلماسی ایرانی: به دستور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک مرکز نظامی الکترونیک که مسئولیت اصلی آن انجام حمله سایبری علیه ایران و پروژه‌های هسته‌ای آن است، راه‌اندازی شده است. این تصمیم نتانیاهو پس از آن اتخاذ شد که وی دریافت که نمی‌تواند بر روی حمله هوایی و نظامی به ایران حساب کند و تقریبا از انجام هر گونه حمله نظامی به ایران ناامید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، این مرکز مستقیما زیر نظر شخص نتانیاهو اداره می‌شود و کسانی که در آن فعالیت می‌کنند نیز مستقیما با شخص او در ارتباطند و از او دستور می‌گیرند.

ایلاف به نقل از روزنامه تایمز لندن همچنین گزارش می‌دهد که نخست‌وزیر اسرائیل از مسئولان این مجموعه خواسته است که جمعی از خبرگان و متخصصان اینترنت و تکنولوژی اطلاعات را در این مرکز جدید جمع کرده و این مجموعه را تبدیل به قلب سیاست جنگی اسرائیل کنند.

نتانیاهو تاکید کرده است که می‌خواهد اسرائیل را به بزرگترین قدرت الکترونیکی جهان تبدیل کند به گونه‌ای که کسی توانایی رویارویی با آن را نداشته باشد و در خط مقدم جنگ الکترونیک جهان باشد.

این مرکز زیر نظر "مرکز اطلاعات نظامی اسرائیل 8200" تاسیس شده است و فعالیت خود را نیز در برخی از زمینه‌ها آغاز کرده است، کارشناسان اسرائیلی گفته‌اند که فعالیت فعلی این سازمان در حال حاضر "نرم" است و به زودی گسترش می‌یابد و جدی خواهد شد. به همین دلیل صحنه جنگ خود با ایران را نیز از وب‌سایت‌های اجتماعی یعین فیسبوک و تویتر آغاز کرده است.

بسیاری از کارشناسان مسائل امنیتی معتقدند که ویروس استاکس نت که تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار داده بود و توانسته بود به سانتریفیوژهای تاسیسات هسته‌ای ایران در سال 2009 آسیب بزند، پروژه‌ای اسرائیلی یا اسرائیلی – امریکایی بوده است. مسئله‌ای که اسرائیل و امریکا هر دو آن را رد کرده‌اند.

در ماه آوریل گذشته نیز تعدادی از تاسیسات الکترونیکی و کامپیوتری اداره‌جات دولتی ایران مورد هدف ویروسی موسوم به استارز قرار گرفتند، البته این ویروس نامی برخورد نداشت ولی دانشمندان ایرانی آن را استارز نامیدند. به رغم این که مقامات ایرانی گفتند که توانستند این ویروس را به سرعت کشف کرده و به مقابله با آن برخیزند و اجازه ندهند خسارت‌ چندانی به دستگاه‌های کامپیوتری وارد آورد ولی اذعان داشتند که برخی از یارانه‌های دولتی به این ویروس آلوده شده و صدمه دیدند.

پس از کشف عملیات این دو ویروس مخرب و ثابت شدن این موضوع که در پشت این ویروس‌ها اسرائیل و امریکا قرار دارند، اکنون مقامات اسرائیلی از این می‌ترسند که ایرانی‌ها بخواهند دست به یک اقدام انتقامی زده و تاسیسات و سازمان‌های ارتباطی آنها را هدف قرار دهند. کارشناسان وزارت دفاع اسرائیل نسبت به انجام عملیاتی تلافی‌جویانه در زمینه الکترونیک از سوی تهران به دولت این رژیم هشدار داده‌اند. در دسامبر گذشته شرکت سیلکوم، یکی از بزرگترین شرکت‌های تلفن همراه اسرائیل دچار آسیب‌دیدگی شدید شد که برخی از مقامات اسرائیلی در ابتدا ایران را در پشت ماجرای آن دانستند. ولی اخیرا کارشناسان اسرائیلی گفته‌اند که ایران چه مستقیم و چه غیر مستقیم دستی در این تخریب نداشته است. مرکز فرماندهی الکترونیک اعلام کرد که این تخریب را این سازمان انجام داده است. بریگارد ژنرال نیتسان نورییل در توجیه انجام این عملیات می‌گوید: «به رغم هشدارهای ما به شرکت‌های خصوصی، بسیاری توصیه‌های ما را در این زمینه نادیده گرفتند و از این رو تصمیم گرفتیم درسی به شرکت‌های تلفن همراه بزرگ که اعتنایی به هشدارهای ما نمی‌دهند بدهیم. اکنون این شرکت‌ها از نوعی مصونیت الکترونیکی که ما خواستار آن هستیم، برخوردارند.»

یکی از منابع نزدیک به مرکز فرماندهی الکترونیکی جدید وزارت دفاع در این باره مدعی می‌شود: ما با تاسیس این سازمان دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که هر دو هدف نیز مقصود ایران است. اول، برنامه‌هایی که ایران برای ساخت بمب هسته‌ای دنبال می‌کند و سازمان‌های نظامی مرتبط با این برنامه‌ها و دیگری تاسیسات زیربنایی شهری ایران. و اگر بتوانیم به این دو هدف با هم برسیم که به آنچه می‌خواهیم رسیده‌ایم چرا که در آن صورت ایران کاملا فلج خواهد شد و مطلوب ما هم همین است.

 

نظر شما :