ایرانیان در آمریکا

۰۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ | ۲۱:۱۲ کد : ۱۸۱۹ اخبار اصلی
ایرانیان مقیم آمریکا چه کسانی هستند؟ دیپلماسی ایرانی در چند مقاله گزارش می دهد
ایرانیان در آمریکا
جامعه ایرانی مقیم آمریکا طی سال های اخیر به موفقیت‌های چشمگیری در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایالات متحده آمریکا دست پیدا کرده است. پروفسور فیروز نادری، بیژن پاکزاد، انوشه انصاری و ... همگی از جمله ایرانی - آمریکایی هایی هستند که در این سرزمین درخشیده ‌اند. دیپلماسی ایرانی به همین مناسبت نگاهی به موقعیت ایرانیان در آمریکا از جنبه های مختلف داشته است.
 
حسن بنانج: ایرانی های آمریکایی تبار همیشه به کسب جایگاه سیاسی در ایالات متحده رغبت نشان داده اند. این علاقه اخیرا با ورود چهره های ایرانی به عرصه های سیاسی مهم آمریکا و توفیق پی در پی آنان در این عرصه ها بروز بیشتری پیدا کرده است. در زیر به معرفی برخی از این چهره ها می پردازیم.
 
بسیاری از ناظران مسائل سیاسی در آمریکا بر این باورند چون هیلاری کلینتون، نامزد دیگر از حزب دموکرات، از اظهار نظر در مورد حمله به ایران امتناع می ورزد، به انضمام آن که به شدت از اسرائیل طرفداری می کند، حمایت از او در جامعه ایرانی به مقدار زیادی از دست رفته است.
 
تعداد ایرانی – آمریکایی ها ساکن در آمریکا بسیار بیشتر از آماری است که در سرشماری های رسمی این کشور اعلام می شود. بر اساس تحقیقی که "گروه مطالعات ایرانی" در آمریکا انجام داده اند، جمعیت واقعی ایرانی – آمریکایی ها بیش از 690 هزار نفر است. این رقم بیش از تعداد 338 هزار نفری است که در سرشماری سال 2000 آمریکا اعلام شده است.
 
22 درصد از ايرانيان ساکن آمریکاکسب ‌و کار آزاد دارند. مطابق اطلاعات يک پايگاه اينترنتى، ايرانيان در ايالات متحده 280 مؤسسه‌ تجارى عمده‌ ملى را تأسيس کرده ‌اند و 400 تن از آنان به عنوان مقامات ارشد کمپانى‌هاى داخلى مشغول‌اند.
 

نظر شما :