دستگاه دیپلماسی باید قوی تر برخورد می‌کرد

۱۵ آذر ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۸۵۷۰ اخبار اصلی
محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتاری برای دیپلماسی ایرانی به جنجال اخیر در روابط ایران و انگلستان می‌پردازد و معتقد است انگلیس برای ایجاد جنگ روانی تعدادی از دیپلمات‌ها را به سفارت انگلیس و باغ قلهک بردند و دستگاه سیاست خارجی و پلیس دیپلماتیک باید قوی تر با این مسئله برخورد می‌کرد.
دستگاه دیپلماسی باید قوی تر برخورد می‌کرد
 دیپلماسی ایرانی: در طول تاریخ انقلاب اسلامی و حتی پیش از آن، انگلیس همواره دشمن ملت بوده است. خیانت‌های انگلستان بر ملت ایران پوشیده ملت نیست و مردم ایران خاطرات بدی از حضور و رابطه با این کشور  دارند. اخیرا نیز دولت انگلیس به دنبال برخی از ماموریت‌های محوله هم از سوی ارباباشان، یعنی لابی صهیونیزم  و آمریکا و هم آن چه را که در دستور کار خود برای مخالفت و مقابله با جمهوری اسلامی‌ایران دارند،  دست به اقداماتی زدند. آنها در یک چاچوب کاملا حساب شده و کینه ورزانه نسبت به ملت بزرگ ایران، اقداماتی علیه کشورمان به طور مکرر و پشت سر هم انجام دادند. برخی از این اقدامات با عنایت به اسنادی که وجود دارد داخلت‌های کاملا آشکار در مسائل کشورمان محسوب می‌شود. آنها در بحث جاسوسی و ترور دانشمندان هسته ای کشورمان دست داشته اند. چنانچه رئیس دستگاه اطلاعاتی انگلیس قبل از شهادت دانشممندان هسته ای و همزمان با وقفه ای که در مذاکرات  1+5  ایجاد شد و آنها قصد تصویب قطعنامه ای علیه کشورمان داشتند به این مسئله اشاره کرد. او گفت که «علاوه بر تحریم‌ها و قطعنامه‌ها،  از ابزارهای امنیتی دیگری  برای فشار بر فعالیت‌های هسته ای ایران استفاده می‌کنیم».

 آنچنان که از قرائن و شواهد به دست آمد، آنها توانستند با کسب اطللاعات و دریافت لیست دانشمندان هسته ای ایران از آژانس بین المللی انرژی اتمی‌و با طراحی صهیونیستها و دستگاه اطلاعاتی آنها، موساد، ترتیب ترور چند تن از دانشمندان هسته ای را بدهند. آنها در آموزش و تجهیز تروریست‌ها به آنها کمک کردند. این‌ها نشانگر اقدامات خصمانه این کشور در مقابل ملت عزیر ایران بوده است.

در کنار این انگلیس اقدامات دیگری را بر علیه کشورمان انجام داده است. راه اندازی بی بی سی فارسی، حمایت از عناصر ضد انقلاب خصوصا منافقین و خارج کردن آنها از لیست گروههای تروریستی و دیگر کارهایی که در این مدت علیه جمهوری اسلامی‌ایران انجام داده اند، نشانگر یک نوع جنگ خاموش یا نرم علیه کشورمان از سوی این کشور است. مخصوصا مسئله تحریم بانک مرکزی که آن را به عنوان تحریم شکننده  و کشنده  مطرح کردند و طبیعتا این اقدام با واکنش مجلس مواجه شد و مجلس رای قاطعی به کاهش روابط و اخراج سفیر انگلیس داد.

پس از این اقدام آنها در موضع انفعال قرار گرفتند و تلاش کردند که از شرایط برای همسو کردن برخی کشورهایی که حاضر نبودند با آنها در بحث تحریم‌ها به خصوص بانک مرکزی همراهی کنند، نهایت سوء استفاده را به عمل بیاورند. چرا که برخی از کشورهای اروپایی نظیر آلمان و ایتالیا اعلام کرده بودند با انگلیس در این تحریم‌ها همراهی نخواهند کرد. بعد از این که دانشجویان عزیز ما به صورت خودجوش خشم خود را نسبت به دشمنی‌های دولت انگلیس در مورد ایران ابراز کردند، از این فضا یک سوء استفاده ای را به عمل اوردند.  آنها برای سوء استفاده و بهره برداری سیاسی و ایجاد جنگ روانی تعدادی از  دیپلمات‌ها را به سفارت انگلیس و باغ قلهک بردند. این اقدام آنها بسیار زشت و کاملا حساب شده بود. به نظر می‌رسد که  دستگاه سیاست خارجی و پلیس دیپلماتیک باید قوی تر و بهتر با این مسئله برخورد می‌کرد. در حال حاضر نیز وزارت خارجه باید قویا این موضوع را دنبال کند و از برخی از سفارت خانه‌هایی که جنجال تبلیغاتی به راه انداختند و در این جنگ روانی با انگلستان همراهی کردند توضیح بخواهد. 


نظر شما :