روزنامه انگلیسی تلگراف مدعی شد

سپاه برای جنگ آماده شده است

۱۶ آذر ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۸۶۱۸ اخبار اصلی
به گزارش روزنامه تلگراف، دستور اخیر سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، آمادگی عملیاتی سپاه را افزایش داده که حاکی از آمادگی در مقابل پتانسیل حملات هوایی خارجی است.
سپاه برای جنگ آماده شده است
دیپلماسی ایرانی : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با توجه به افزایش علائمی که از اقدام مستقیم غرب برای برخورد با برنامه هسته‌ای ایران حکایت دارد، آرایش جنگی به خود گرفته است.
به گزارش روزنامه تلگراف، دستور اخیر سردار محمد علی جعفری، فرمانده سپاه، آمادگی عملیاتی سپاه را افزایش داده که حاکی از آمادگی در مقابل پتانسیل حملات هوایی خارجی است.
این دستور پس از آن صادر شد که فشار‌های بین‌المللی بر ایران بر سر برنامه‌های هسته‌ای‌اش افزایش یافت. نیروی محرکه این فشار‌ها، انتشار گزارش ماه گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای مورد نگرانی جمهوری اسلامی بود.

مقامات جاسوسی غرب می‌گویند، جمهوری اسلامی برنامه‌هایی داشته تا موشک‌های دوربرد، مواد منفجره و واحد‌های توپ‌خانه‌ای و حفاظتی را به موقعیت‌های دفاعی انتقال دهد.
بنا بر این گزارش، رهبران ایران از اینکه کشور مورد حمله سرویس‌های جاسوسی غرب و آژانس‌های امنیتی قرار گرفته و بخش‌های کلیدی زیرساخت هسته‌ای تخریب شود، نگران هستند.
این در حالی است که انفجار‌های اخیر در ایران بر نگرانی‌ها افزوده و این احتمال قوت گرفته است که شاید حکومت جمهوری اسلامی با حمله نظامی آمریکا یا اسراییل غافلگیر شود.
انفجار ماه گذشته در پایگاه نظامی بیدگانه که در آن سردار حسن تهرانی مقدم، مغز متفکر برنامه‌های موشکی ایران کشته شد و دو هفته پس از آن انفجار در یک پایگاه نظامی در اصفهان از جمله دلایل نگرانی‌های اخیر است.
پاتریک کلاوسون، از موسسه « سیاست شرق نزدیک» در گفت و گو با روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز اظهار داشت:«به نظر می‌رسد که این مدل جنگ در قرن 21 است.» وی در ادامه اظهار داشت:« موجی از سو قصد‌ها و جنگ‌های سایبری با رویکرد تخریب در جریان است.»

این در حالی است که آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر ایران از مقامات عالی نظامی، اطلاعاتی و امنیتی ایران خواسته است، تمامی اقدامات لازم در جهت حمایت از رژیم را به عمل آورند.
گفته می‌شود که سردار جعفری با دنبال فرمان رهبر، به سپاه فرمان داده است تا موشک‌های دوبرد «شهاب» را به واحد‌های محرمانه در سراسر کشور منتقل کند تا از حمله احتمالی دشمن در امان مانده و امکان استفاده از آنها برای هدف قرار دادن دشمن نیز وجود داشته باشد.
علاوه بر این نیروی هوایی ایران نیز واحد‌های «عکس‌العمل سریع» را ساماندهی کرده که عملیات نظامی جامعی برای آمادگی در مقابل حمله هوایی دشمن، انجام داده‌اند.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که بازی خطرناک « موش و گربه» که بین ایران و غرب در جریان است، می تواند توجیهی برای اقدام اخیر گروهی از دانشجویان معترض، موسوم به حامی جمهوری اسلامی در حمله به سفارت انگلیس باشد.

ویلیام هگ، وزیر خارجه انگلیس در اعتراض به این اقدام دیپلمات‌های ایرانی را از انگلیس اخراج کرد.
اما در حالی که در ایران هیچ نشانه‌ای از دست برداشتن از برنامه‌های هسته‌ای به چشم نمی‌خورد، ریسک اقدام نظامی یکجانبه اسراییل علیه جمهوری اسلامی نیز رو به افزایش است.
هفته گذشته، لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا از اسراییل خواسته بود ضمن همکاری با جامعه جهانی در مورد ایران، از اقدام نظامی یکجانبه که پیامد‌های جدی به همراه خواهد داشت، خودداری کنند.
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرییل در اوایل هفته جاری هشدار داد در صورتی که ایران به برنامه‌های هسته‌ای‌اش ادامه دهد، تصمیم صحیح را در مورد ایران به موقع اتخاذ خواهد کرد. پیش از این نیز ایهود باراک، وزیر دفاع اسراییل هشدار داده بود که اسراییل نمی‌تواند صبر کند تا ایران هسته‌ای شود. البته وی خاطرنشان کرده بود که نتانیاهو نمی‌خواهد به تنهایی تصمیم بگیرد و نتیجه‌گیری نهایی پس از شنیدن همه نظر‌ها انجام خواهد شد.
 

( ۳ )

نظر شما :

علی ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۸
انشاالله که نابودن با سپاه مهدی انشاالله