واکنش آسوشیتدپرس به حکم مرگ برای جاسوس سیا

۱۹ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۹ کد : ۱۸۹۶۹۲۸ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به صدور حکم اعدام برای امیر میرزای حکمتی،‌ متهم به جاسوسی برای سیا در ایران از سوی دادگاه انقلاب گزارش داد که این اقدام تنش‌ها بین تهران و واشینگتن را تشدید می‌کند.

جمهوری اسلامی می‌گوید که این مرد 28 ساله در سیا و پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و افغانستان دوره‌های آموزشی را به منظور جاسوسی در ایران پشت سر گذاشته است.

این خبرگزاری آمریکایی به نقل از گزارشی از رادیویی در ایران گزارش داد که حکم اعدام برای وی صادر شده و حکمتی طبق قوانین ایران 20 روز مهلت دارد به این حکم اعتراض کند.

این در حالی است که دادگاه حکمتی را به همکاری با کشور بیگانه و سیا به منظور اتهام زدن به جمهوری اسلامی در امور تروریستی متهم کرده است. به این ترتیب دادگاه انقلاب وی را محارب  و مفسد خوانده و حکم اعدام برای او صادر شده است.

با این حال دولت آمریکا خواستار آزادی حکمتی است و از مقامات تهران خواسته‌ است تا امکان دسترسی دیپلمات‌های سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به حکمتی را فراهم کنند.

حکمتی تابعیت دوگانه ایرانی آمریکایی دارد اما از آنجایی که در قوانین ایران تابعیت دوگانه پذیرفتنی نیست، وی به عنوان یک ایرانی محاکمه شده است.

بنابر این گزارش موارد مشابه علیه آمریکایی‌ها که با اتهام جاسوسی در ایران مواجه شده‌اند در سال‌های اخیر بر میزان تنش‌ها بین ایران و آمریکا افزوده است. 

نظر شما :