رزمایش مشترک سپر جزیره در بحرین

۲۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۸۹۶۹۵۹ سرخط اخبار

مقامات نظامی بحرین از آغاز برگزاری رزمایش مشترک نظامی نیروهای این کشور و نیروهای سپر شبه جزیره عرب در بحرین طی امروز (سه شنبه) خبردادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه عربستانی الریاض، مقامات نظامی بحرین اعلام کردند که امروز رزمایشی را با مشارکت یگان‌های مختلف نظامی بحرین و یگان‌هایی از نیروهای سپر شبه جزیره عرب با همکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آغاز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، رزمایش مذکور برای بالا بردن توان دفاعی و گسترش همکاری‌ها میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و نیز بالا بردن آمادگی جنگی این نیروها است.

منابع نظامی بحرین همچنین اعلام کردند که در این رزمایش تمرین‌های نظامی مختلفی برای بالا بردن توان نظامی کشورهای عضو به اجرا گذاشته می‌شود که سهم به‌سزایی در هماهنگ کردن نیروهای نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد داشت.

از سوی دیگر منابع بحرینی اعلام کردند که شبه‌نظامیان وابسته به دولت با حمایت نیروهای امنیتی این کشور به منازل مخالفان حمله کرده و مخالفان را مورد آزار و ضرب و شتم قرار می‌دهند.

بنا به گفته منابع مخالف رژیم بحرین، این اقدام با پشتیبانی کامل پلیس و نیروهای امنیتی بحرین صورت می‌گیرد و طی آن منازل و دارایی‌های مخالفان متحمل خسارت‌های زیادی شده است.

علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت در این کشور پیشتر در پیامی به پادشاه این کشور اعلام کرده بود که مناطق مسکونی در منطقه "دارالکلیب" از سوی گروه‌های مسلح مورد حمایت نیروهای امنیتی مورد هدف قرار گرفته و این امر نشان‌دهنده هماهنگی کامل بین نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان وابسته به دولت است.

از سوی دیگر، وزارت کشور بحرین با پخش تصاویری مدعی شد که نبیل رجب که از فعالان حقوق بشری مطرح در عرصه جهانی و داخلی بحرین است، از سوی پلیس بحرین مورد حمله قرار نگرفته و پلیس هنگامی به آنجا رسیده که وی مصدوم بوده است و پلیس تنها وی را به بیمارستان منتقل کرده است.

به گفته مخالفان، نبیل رجب پیشتر و در جریان یک تظاهرات که توسط مخالفان ترتیب داده شده بود، از سوی نیروهای امنیتی بحرین مورد ضرب و شتم قرار گرفت که این عمل واکنش‌های جهانی در پی داشت.

از سوی دیگر، عبدالجیل خلیل از نمایندگان مستقل پارلمان بحرین اعلام کرد که مقامات این کشور از ورود "ریچارد سولم"، معاون رئیس سازمان "پزشکان برای حقوق بشر" به بحرین ممانعت کرده‌اند.

این در حالی است که وی به صورت رسمی از مقامات بحرینی درخواست کرده تا در جلسه محاکمه پزشکان بازداشتی در این کشور حضور داشته باشد تا چگونگی اجرای توصیه‌های کمیته بین‌المللی حقیقت‌یاب بحرین را مورد بررسی قرار دهد.

در همین حال روزنامه فاینشنال تایمز، اعلام کرد که بحرین قصد دارد نشستی را با حضور علمای مسلمان و یهودی در این کشور برگزار کند و این اولین نشست بین روحانیون یهودی و مسلمان در منطقه خلیج فارس خواهد بود.

این اقدام بحرین یکی از اقدامات اخیر این کشور برای سرپوش گذاشتن بر سرکوب مخالفان در بحرین است تا نشان دهد در این کشور همه می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند و در این کشور جو دوستی برقرار است.

از سوی دیگر سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در سفر به اردن با ملک عبدالله دوم، پادشاه این کشور دیدار کرد و در این دیدار دو طرف بر گسترش روابط و همکاری‌ها تاکید کردند.

ولیعهد بحرین همچنین به همراه پادشاه اردن از رزمایش نظامی که نیروهای مسلح اردن در حال برگزاری آن هستند، بازدید کرد که در این رزمایش پسر ولیعهد بحرین نیز مشارکت داشت. 

نظر شما :