امیر قطر اعراب را تهدید کرد

تغییر نظام در انتظار شماست آقایان

۲۱ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۳۶ کد : ۱۸۹۶۹۸۰ سرخط اخبار
فارس: امیر قطر 4 تن از روسای عرب را تهدید کرده که اگر در توطئه غرب و آمریکا علیه سوریه شرکت نکنند، طرح براندازی آنها نیز آغاز خواهد شد. هفته نامه فلسطینی المنار نوشت که حمد بن خلیفه آل ثانی امیر شیخ نشین قطر در اقدامی 4 تن از رهبران کشورهای عربی را به براندازی و تغییر نظام در کشورهایشان تهدید کرده است.
وی به رهبران این چهار کشور گفته است که در اگر در توطئه آمریکا و غرب علیه سوریه شرکت نکنند، تلاش برای براندازی خود آنها نیز آغاز خواهد شد.
المنار بدون اشاره به نام این چهار کشور عربی تاکید کرد که به زودی جزئیات تهدیدات حمد علیه این سران کشورها ، تاریخ و مکان های این تهدیدات و همچنین واکنش این رهبران به تهدیدات حمد را منتشر خواهد کرد.
قطر به عنوان یک میکرو دولت منطقه ای، همواره اشتهای سیری ناپذیری برای قدرتمند شدن در منطقه دارد و همین اشتهاست که علاوه بر کودتاهای متوالی در این کشور مقامات آن را به فکر ایفای نقش هایی انداخته که بسیار بزرگتر از قد و اندازه این کشور 11 هزار کیلومتری است.
منابع خبری اعلام کردند که امیر قطر در سفر به موریتانی با دخالت در امور داخلی این کشور خشم مقامات آن را بر انگیخته و بدون بدرقه رسمی از این کشور خارج شده است.
روزنامه السراج موریتانی با اشاره به این موضوع تاکید کرد که بن خلیفه در این دیدار از "محمد ولد عبدالعزیز" رئیس جمهوری موریتانی، خواسته بود تا در افزایش فشار به بشار اسد رئیس جمهور سوریه به وی کمک کند، اما بن ولد با واکنش تند نسبت به این خواسته امیر قطر، همبستگی خود را با بشار اسد اعلام کرده است.
پادشاهی قطر که از 16 سال قبل و پس از کودتای شاه فعلی این کشور، بیش از پیش در خدمت سیاست های غرب درآمده، نخستین کشوری بود که رایزنی بازرگانی رژیم صهیونیستی را در دوحه افتتاح کرد و پایگاه هوایی "العدید" را هم در اختیار پنتاگون قرار داد تا مرکزی برای تهدید همسایگان خود باشد.
مقامات قطر در سالهای اخیر به دنبال افزایش نقش منطقه ای و جهانی خود از طریق طرح توسعه ای مبتنی بر الگوی اسرائیلی است.
مقامات دوحه دریافته اند که با وجود اشغالی بودن فلسطین به دست صهیونیست ها، اما آنها با تکیه بر سه محور "پول، رسانه و وابستگی به قدرت نظامی آمریکا" به قدرتی مهم تبدیل شده اند.
سطح بالای درآمد سرانه در قطر از بابت پولی مشکلی در راه اجرای این طرح باقی نمی گذارد، محور دوم بحث رسانه ای است که با بودجه هنگفت قطری ها برای راه اندازی الجزیره این قدم نیز برداشته شده است.
درباره عامل تکیه قطر به قدرت نظامی آمریکا نیز باید گفت که پایگاه السیلیه قطر بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه است و فرودگاه العیدید قطر که در چند کیلومتری کاخ امیر این کشور واقع است، دیگر پایگاه نظامی آمریکا است.

 

نظر شما :