تلاش 20 بانک خارجی برای ورود به بازار ایران

۲۱ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۸۹۶۹۸۷ سرخط اخبار
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از وجود لیست 20 بانک خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و گفت: از این تعداد، فعالیت پنج بانک در دست بررسی و اقدام است. 

بهروز علیشیری در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: بانک‌های خارجی درخواست‌های خود را کماکان برای تاسیس شعبه، کارگزاری و دفتر نمایندگی در کشورمان دارند و تاکنون یک لیست از وجود 20 بانک خارجی متقاضی در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه بانک‌های خارجی یا موسسات مالی خارجی برای هر گونه سرمایه‌گذاری در ایران ابتدا باید مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند، ‌افزود: ما 50 درصد کار را برای آنها تسهیل کردیم، ولی 50 درصد مابقی باید از بانک مرکزی پیگیری شود. 

علیشیری در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تشدید تحریم‌ها علیه ایران می‌توان به رشد سرمایه‌گذاری خارجی در سال 90 امیدوار بود، گفت: با توجه به وضع موجود امسال را سال تثبیت سرمایه‌گذاری خارجی قرار دادیم و پیش‌بینی ما این است که بین سه تا چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال 90 محقق شود. 

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: اگرچه با توجه به شرایط اقتصاد جهانی و نوسانات بین‌المللی نمی‌توان بیش از این انتظار داشت، ولی تلاش ما این است که امسال جایگاه خود را تثبیت کنیم و لذا تا سقف چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی را برای سال 90 پیش‌بینی می‌کنیم.  

نظر شما :