دیدار پادشاه اردن با عباس و بلر

۲۱ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۸۹۶۹۹۲ سرخط اخبار
 پادشاه اردن به صورت جداگانه با محمود عباس و تونی بلر در امان دیدار کرد تا در مورد از سرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و رژیم صهیونیستی پس از 15 ماه، گفت‌وگو کند.

به گزارش ایسنا، مذاکرات ملک‌عبدالله دوم، پادشاه اردن با محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و نماینده کمیته چهارجانبه برای صلح در خاورمیانه پیش از سفر وی به آمریکا صورت گرفته است که هدف آن ملاقات با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و گفت‌وگو درباره از سرگیری فرآیند صلح در خاورمیانه است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها و "اسحاق مولخو"، نماینده رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در امان، پایتخت اردن دومین نشست خود را برای از سرگیری مذاکرات صلح انجام دادند اما این روند بدون دستیابی به پیشرفتی ناکام ماند.

"محمد کاید"، سخنگوی وزارت خارجه اردن با اشاره به اختلاف‌نظرهای موجود بر سر موضوع مرزها و امور امنیتی گفت: مذاکرات انجام شده صریح و بی‌ پرده بود اما هنگامی که دو طرف قصد کردند مسایل مهم را به دست بگیرند، اختلاف به وجود آمد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: باید از تمام فرصت‌ها بهره ببریم تا فرآیند صلح پیش برود.

وی عنوان داشت که سومین نشست دو طرف 26 ژانویه برگزار می‌شود.

در همین حال ملک عبدالله در جریان نشست خود با بلر، خواستار تشدید اقدامات برای از سرگیری مذاکرات صلح با هدف ایجاد کشور مستقل فلسطین شد.


نظر شما :