تلاش برای معافیت از طرح تحریم ها علیه ایران

۲۱ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۷ کد : ۱۸۹۶۹۹۶ سرخط اخبار

طبق گفته برخی دیپلماتهای اتحادیه اروپا برخی از کشورهای اروپایی به خصوص یونان ایتالیا و اسپانیا از اتحادیه اروپا خواسته اند تا معافیت این کشورها که دارای قراردادهای نفتی با ایران هستند از روند تحریم ها را مورد ارزیابی قرار دهد .

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از " بلومبرگ" این کشورها که از جمله کشورهای بحران زده اروپایی هستند، اعلام کرده اند که در شرایط کنونی و با توجه به گشترش دامنه بحران بدهی ها وارد کردن شوک عرضه نفت می تواند فشار زیادی به اقتصاد بحران زده این کشورها وارد آورد.

این دیپلمات ها که به دلیل قطعی نبودن تصمیمات اتحادیه اروپا از افشای نامشان در این گزارش خودداری شده اعلام کرده اند که وزرای امور خارجه 27 کشور اتحادیه اروپا قصد دارند که در نشست 23 ژانویه که قرار است در بروکسل برگزار شود ، موضوع تحریم های نفتی علیه ایران را مورد بررسی قرار دهند .

گفته می شود که سناریوی در دست بررسی اتحادیه اروپا آن است که برخی کشورهایی که هم اکنون دارای قراردادهای نفتی با ایران هستند تا اطلاع ثانوی از اجرای تحریم های نفتی معاف شوند و همچنان به معاملات نفتی با ایران ادامه دهند .

ایران پس از عربستان سعودی دومین کشور بزرگ صادر کننده نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت است و کشورهای یونان ایتالیا و اسپانیا بزرگترین خریداران نفت ایران در اروپا هستند .   

نظر شما :