اتحادیه اروپا وادار به تاخیر در اجرای تحریم‌های جدید علیه ایران شد

۲۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۸ کد : ۱۸۹۷۰۳۵ سرخط اخبار
فارس: اتحادیه اروپا تحریم مورد ادعای خود با هدف جلوگیری از خرید نفت از ایران را شش ماه به تاخیر می‌اندازد تا شاید بتواند کشورهایی چون یونان، ایتالیا و اسپانیا را نیز با خود همراه سازد.

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، این تحریم که باید در 23 ژانویه به تصویب وزرای خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا برسد، همچنین احتمالا شرکت نفتی ایتالیایی "انی اس‌پی‌ای" را معاف خواهد کرد.

بنابراین گزارش، تحریم در خصوص خرید کالاهای پتروشیمی [غیر از نفت خام] مدتی زودتر و سه ماه پس از اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعمال خواهد شد.

با انتشار خبر به تعویق افتادن شش ماهه تحریم‌های مدنظر اتحادیه اروپا، قیمت نفت روز گذشته 1.8 درصد کاهش یافت و در بازار نیویورک به 99.1 رسید.

اتحادیه اروپا برای راضی نگاه داشتن برخی از اعضای خود که به واردات نفت از ایران وابسته هستند، مجبور به اعمال این تاخیر شده است. یونان، ایتالیا و اسپانیا بیش از 68 درصد واردات اتحادیه اروپا از ایران را به خود اختصاص می‌دهند.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران با هدف اعمال فشار بر کشورمان جهت توقف برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اعمال می‌شود. ایران با تاکید بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است که تحریم منجر به توقف این برنامه نخواهد شد.



نظر شما :