امارات و عمان با همکاری یکدیگر پالایشگاه نفت تاسیس می کنند

۲۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۸۹۷۰۳۸ سرخط اخبار
ابوظبی - وزارت اقتصاد امارات عربی متحده اعلام کرد این کشور در طرحی مشترک با سلطان نشین عمان یک پالایشگاه نفت تاسیس می کند.
به گزارش امروز ایرنا، یک سخنگوی وزارت اقتصاد امارات گفت این پالایشگاه قرار است با ظرفیت 230 هزار بشکه در روز در شهر الدقم استان صحار در سواحل شرق عمان تاسیس شود.
این سخنگو افزود: ' سلطان بن سعید المنصوری ' وزیر اقتصاد امارات هفته جاری در سفر به مسقط پایتخت عمان با مقام های عمانی مراحل اجرای طرح تاسیس این پالایشگاه را مورد مذاکره قرار داد.
سخنگوی وزارت اقتصاد امارات به نقل از المنصوری اعلام کرد شهر الدقم در استان صحار یک منطقه راهبردی برای اجرای طرح های کلان صنعت نفت و پتروشیمی است و امارات درصدد است در این منطقه سرمایه گذاری کند.
بندر صحار طی چند سال اخیر شاهد رشد و توسعه چشمگیری در زمینه ذخیره و بارگیری نفت خام بوده است.
دولت عمان در چارچوب فعال سازی اقتصادی شهر ' الدقم' طی چند سال اخیر طرح های کلان زیربنایی در این منطقه به اجرا گذاشته است.
عمان اعلام کرده است طرح راهبردی 10 ساله دولت شامل اجرای طرحهای پتروشیمی در منطقه صحار به ویژه شهر الدقم به هزینه 15 میلیارد دلار می باشد تا این شهر به یک شهرصنعتی راهبردی در خارج از محدوده بحران خیز خلیج فارس تبدیل شود.
استان صحار طی یک سال اخیر شاهد تظاهرات مردمی گسترده در اعتراض به وضعیت رفاهی واجتماعی شهروندان عمانی بود.
امارات در چارچوب ارایه کمک های مالی شورای همکاری خلیج فارس به سلطان نشین عمان برای بهبود بخشیدن به اوضاع اجتماعی شهروندان عمانی قرار است بیش از یک میلیارد دلار در این کشور سرمایه گذاری کند تا بدین وسیله فرصت های شغلی را افزایش دهد.
 

نظر شما :