گفتگوی تلفنی اوباما و نتانیاهو درباره ایران

۲۳ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۸ کد : ۱۸۹۷۰۳۹ سرخط اخبار
تنها کمتر از یک روز پس از شهادت دانشمند هسته ای ایرانی، رئیس جمهوری آمریکا در یک تماس تلفنی با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارنوت، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در یک تماس تلفنی درباره موضوع هسته ای ایران و نشست اخیر مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطین درباره مذاکرات سازش در اردن گفتگو کردند.

اوباما در این گفتگو بار دیگر برتعهدات پایدار آمریکا در قبال امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: هدف ما ایجاد صلحی پایدار در منطقه خاورمیانه است.
این تماس تلفنی تنها کمتر از یک روز پس از ترور "مصطفی احمدی روشن" دانشمند هسته ای ایرانی و معاون بازرگانی سایت اتمی نطنز صورت گرفت.
تماس تلفنی اوباما به نتانیاهو درحالیست که "محمد خزاعی" نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نامه ای خطاب به دبیرکل، رییس مجمع عمومی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل و گروه غیر متعهدها تاکید کرد: هر گونه فشار اقتصادی و سیاسی یا عملیات تروریستی علیه دانشمندان هسته ای ایران، نمی تواند حق مشروع هسته ای را از ملت ما سلب کند.



نظر شما :