از سوی کمیته روابط خارجی آمریکا مطرح شد

اقدام فوری سنا علیه ایران

۲۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۸۹۷۰۵۳ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : کمیته روابط خارجی آمریکا از سنا خواسته است تا رویکردی فوری را علیه جمهوری اسلامی اتخاذ کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت باراک اوباما هم اکنون در حال بررسی این نکته است که چگونه می تواند در اواخر ماه ژوئن، تحریم ها را به جدی ترین شکل اعمال کند.
برخی از این اقدامات مضاعف شامل طرح سنا است که برای نخستین بار در ماه می 2011 اعمال شد و اکنون مقامات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان از سنا می خواهد که اقدامات سریعی در این زمینه به عمل آورد.
الینا رز لتینن، رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی آمریکا و هوارد برمن، یک قانونگذار دمکرات در نامه ای به همتایان خود در سنا نوشته اند که سرعت و دامنه برنامه های هسته ای ایران و سیاست های مخرب این کشور به رویکرد فوری ما بستگی دارد که با اهرم دو طرح مصوب اخیر انجام پذیر است.
این در حالی است که جان آلترمن، مدیر مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک در امور خاورمیانه این نکته را خاطرنشان می کند که دولت آمریکا به دنبال تحلیل ثمربخشی تحریم ها در راه متقاعد ساختن جمهوری اسلامی، پیش از اعمال تحریم های تازه است.
به عقیده وی احتمال اعمال تحریم های جدی تر و تحریم های سمبولیک بیشتر بسیار بالا است و این امر به ترکیبی از رفتار های ایران، سیاست های داخلی آمریکا و پیامد ها بر تجارت جهانی بستگی دارد.
 

نظر شما :