روسیه دست کمک را دراز کرد

۲۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۸۹۷۰۵۶ سرخط اخبار
وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که مساله هسته‌یی ایران باید از راه مذاکرات حل و فصل شود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت امورخارجه روسیه اعلام کرد که مسایل مربوط به مساله هسته‌یی ایران باید منحصرا از راه مذاکرات حل و فصل شود و روسیه آماده کمک حداکثری به حل این مساله است.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: تاکید می‌کنیم که مسایل مربوط به برنامه هسته‌یی ایران باید منحصرا از راه مذاکرات و گفت‌وگوی مبتنی بر احترام و بر اساس اصول حرکت گام به گام و عمل متقابل حل شود. آماده‌ایم به مساعدت حداکثری به این روند از جمله در راستای طرح پیشنهادی روسیه برای احیای اعتماد به برنامه هسته‌یی ایران ادامه دهیم.

بنا بر گزارش خبرگزاری "نووستی"، در این بیانیه روسیه از تمام طرف‌های دخیل در روند حل و فصل مسایل مربوط به ایران و برنامه هسته‌یی تهران خواست "از برداشتن گام های نسنجیده و شدیدی که مانع ازشکل‌گیری شرایط برای از سرگیری گفت‌وگوی گروه "1+5" با ایران و ادامه تعامل تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای روشن کردن مسایل باقی مانده می‌شود، امتناع کنند".

در این بیانیه آمده است: امیدواریم تهران به عقیده ما درباره ضرورت ادامه همکاری نزدیک با آژانس و آغاز هرچه زودتر مذاکرات جدی با گروه"1+5" درباره برنامه هسته‌یی ایران گوش کند.

 

نظر شما :