آمریکا باید به دنبال راهی برای ارتباط با ایران باشد

۲۴ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۸۹۷۰۶۱ سرخط اخبار
"دیوید ایگناتیوس" تحلیلگر برجسته آمریکایی در مقاله‌ای در روزنامه "واشنگتن پست" تأکید کرد: آمریکا باید به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با ایران باشد.

به گزارش فارس، روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای به قلم "دیوید ایگناتیوس" پیشنهادی را برای جلوگیری از وقوع هر گونه دگیری میان واشنگتن و تهران مطرح کرد و نوشت: درست در زمانی که احتمال تقابل میان تهران و واشنگتن بسیار زیاد است، آمریکا باید راهی برای ارتباط با ایران پیدا کند تا این تنش ها به درگیری جدی و جنگ تبدیل نشود.

این مقاله تأکید کرد: آمریکا و ایران باید به دنبال امکان برقراری ارتباط مستقیم از طریق نوعی کانال ارتباطی پشتیبان باشند که ملت های دو کشور برای انتقال پیام های فوری و به طور خاص سازمان های اطلاعاتی دو کشور بتوانند از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا در شرایط فعلی از وقوت درگیری و جنگ میان دو کشور جلوگیری به عمل آید.

نویسنده این مقاله در ادامه تأکید کرد: از طریق این راه ارتباطی ویژه دو کشور می توانند خطوط قرمز را به یکدیگر گوشزد کنند و در شرایط فعلی این خطوط قرمز این است که برنامه هسته ای ایران همچنان صلح آمیز بماند و آمریکا نیز به تحریم های ایران پایان دهد و این موضوع را که ایران یک قدرت منطقه ای قابل توجه است به رسمیت بشناسد.

ایگناتیوس همچنین افزود: این اتفاق برای آمریکا در زمان بحران موشکی با کوبا در سال 1962 نیز افتاده بود و در آن زمان نیز "جان اف کندی" رئیس جمهوری وقت آمریکا از یک کانال ارتباطی پشتیبان برای برقراری ارتباط میان آمریکا و روسیه استفاده کرده بود تا راه حلی برای برقراری آرامش و ثبات بیابد. در آن زمان "رابرت کندی" وزیر دادگستری آن زمان آمریکا و "آناتولی دابرینین" سفیر روسیه در واشنگتن عناصر اصلی و کلیدی این ارتباط بودند و همین ارتباط نیز مانع از وقوع جنگی هسته ای میان آمریکا و روسیه شد.

این گزارش همچنین تأکید کرد: در حال حاضر با وجود تحریم هایی که غرب علیه ایران اعمال کرده و هر روز نیز بر شدت آن افزوده می شود و همچنین عملیات محرمانه و مخفی که آمریکا، اسرائیل و دیگر متحدان این دو علیه برنامه هسته ای ایران انجام می دهند، ممکن است زمان برای برقراری این ارتباط ویژه رو به اتمام باشد.

ایگناتیوس در پایان مقاله خود تأکید کرد: آمریکا باید به دنبال راهی برای برقراری ارتباط با ایران و رساندن پیام های خود به طور مستقیم به "آیت الله خامنه ای" رهبر ایران باشد.

 

نظر شما :