امیر قطر:

کشورهای عربی باید ارتش های خود را به سوریه اعزام کنند!

۲۴ دی ۱۳۹۰ | ۲۲:۱۷ کد : ۱۸۹۷۰۶۹ سرخط اخبار
فارس: امیر قطر طی مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی آشکارا اعلام کرد که کشورهای عربی باید ارتش های خود را در سوریه مستقر کنند.

به گزارش فارس،‌ "شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی" امیر قطر در مصاحبه با برنامه 60 دقیقه شبکه خبری "سی بی اس" گفت که کشورهای عربی باید ارتش های خود را در سوریه مستقر کنند تا جلوی کشتارها در آنجا گرفته شد.

خبرنگار این شبکه خبری از امیر قطر پرسید که : آیا از دخالت کشورهای عربی در سوریه حمایت می کنید؟
امیر قطر پاسخ داد که وی اولین رهبر عربی است که آشکارا پیشنهاد اعزام نیرو به سوریه را داده است.

وی گفت: برای این چنین موقعیتی برای متوقف کردن کشتارها، نیروهایی باید اعزام شوند تا کشتارها متوقف شود.

امیر قطر کسی بود که پیش از آغاز ناآرامی ها در سوریه، خود را "دوست" بشار اسد، رئیس جمهور سوریه توصیف می کرد.

یکی از معارضان داخلی سوریه اخیرا فاش کرد که امیر قطر حاضر است برای سرنگونی نظام سوریه 100 میلیارد دلار هزینه کند.

یکی از سران مخالف داخلی سوریه که اخیرا برای حضور در سمینار مخالفان سوریه به دوحه پایتخت قطر سفر کرد، فاش کرد که امیر قطر خواستار سرنگونی دولت سوریه است ولو اینکه این کار 100 میلیارد دلار روی دست او هزینه بگذارد.

به گزارش پایگاه خبری الوطن، این معارض که هویت وی فاش نشد، تاکید کرد که در این سمینار که در مرکز مطالعات راهبردی در دوحه برگزار شد، به هنگام صحبت برخی مسئولان قطری که امیر این کشور را احاطه کرده بودند، روشن شد که حمد بن خلیفه آل ثانی خواستار سقوط دولت سوریه است حتی اگر این امر 100 میلیارد دلار هزینه نیاز داشته باشد.

هفته نامه فلسطینی المنار نوشت که حمد بن خلیفه آل ثانی امیر شیخ نشین قطر در اقدامی 4 تن از رهبران کشورهای عربی را به براندازی و تغییر نظام در کشورهایشان تهدید کرده است.

وی به رهبران این چهار کشور گفته است که در اگر در توطئه آمریکا و غرب علیه سوریه شرکت نکنند، تلاش برای براندازی خود آنها نیز آغاز خواهد شد.

المنار بدون اشاره به نام این چهار کشور عربی تاکید کرد که به زودی جزئیات تهدیدات حمد علیه این سران کشورها ، تاریخ و مکان های این تهدیدات و همچنین واکنش این رهبران به تهدیدات حمد را منتشر خواهد کرد.

منابع خبری اعلام کردند که امیر قطر در سفر به موریتانی با دخالت در امور داخلی این کشور خشم مقامات آن را بر انگیخته و بدون بدرقه رسمی از این کشور خارج شده است.

دخالت‌های قطر در امور داخلی کشورهای منطقه خشم مردم این کشور را برانگیخته است. مردم مصر در اعتراض به دخالت‌های قطر در امور داخلی کشور خود خواستار تعطیلی سفارت این کشور در قاهره و لغو عضویت آن در اتحادیه عرب شدند.

مردم تونس که هم اکنون در حال برگزاری جشن‌های اولین سالگرد پیروزی انقلاب خود هستند، به شدت از حضور "شیخ حمد بن خلیفه آل‌ثانی" و همسرش شیخه "موزه" در این جشن‌ها خشمگین هستند.



نظر شما :