هدف درگیر ساختن ترکیه با ایران است

۲۵ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۴ کد : ۱۸۹۷۰۷۸ سرخط اخبار
فارس: رهبر حزب اسلام گرای سعادت ترکیه تاکید کرد که غرب به رهبری آمریکا با استقرار سپرموشکی در خاک ترکیه هدف درگیر ساختن این کشور با ایران را دنبال می‌کند.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، "مصطفی کامالاک" رهبر حزب اسلام گرای سعادت ترکیه در یک برنامه تلویزیونی در کانال تی وی 8 به بررسی تحولات منطقه و موضع گیری های دولت آنکارا در قبال این تحولات و عواقب آن پرداخت.

کامالات با انتقاد از سیاست های دولت آنکارا در قبال تحولات سوریه تاکید کرد که مواضع آنکارا تنها به منافع دولت آمریکا خدمت کرده و آسیب های بسیاری به منافع ترکیه زده است.

وی خاطرنشان کرد که هدف رژیم صهیونیستی در منطقه تاسیس دولت ساختگی "اسرائیل بزرگ" بوده و در همین راستا تلاش می‌کند تا دولت ترکیه را تجزیه کند.

رهبر حزب سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به استقرار سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه اشاره کرد و گفت در حقیقت هدف اصلی این سیستم درگیر ساختن ترکیه با ایران است و از سوی دیگر این سیستم در واقع پروژه ای صهیونیستی است که با روکش ناتو مطرح شده و تهدیدی علیه امنیت کشورهای منطقه محسوب می‌شود.

کامالاک در مورد مواضع اردوغان نخست وزیر ترکیه در قبال تحولات سوریه نیز تصریح کرد که اردوغان یا ناآگاهانه و اغفال شده چنین رفتار می‌کند، یا اینکه آگاهانه علیه سوریه موضع گیری می کند، که در حالت دوم باید گفت اردوغان سرسپرده آمریکا شده است.

رهبر حزب سعادت همچنین با انتقاد از حضور ترکیه در پیمان ناتو خاطرنشان کرد که این پیمان اتحادیه ای صلیبی و در خدمت ذهنیت صلیبیون است و این ذهنیت در تلاش است تا ترکیه را به جنگ با سوریه به خاطر منافع مسیحیون صلیبی وادار کند.

وی یادآور شد که اردوغان در مورد لیبی نیز روزهای اول با حضور ناتو در این کشور اسلامی مخالفت کرد، ولی چند روز بعد در کنار ناتو قرار گرفت.



نظر شما :