سومین نشست فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها شکست خورد

۲۵ دی ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۱ کد : ۱۸۹۷۰۸۷ سرخط اخبار

سومین نشست ‌میان مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش در امان پایتخت اردن برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از مقامات سیاسی صهیونیستی گزارش داد که رژیم اشغالگر قدس به بیانیه کمیته چهارجانبه صلح که چند ماه پیش صادر شد، پایبند است، لذا می‌کوشد تا تماس‌های جاری با این تشکیلات به ثمر بنشیند.

این مقامات نسبت به دستیابی طرفین صهیونیستی و فلسطینی به توافق ظرف یک سال مطابق مفاد این بیانیه ابراز امیدواری کردند.

به گفته این مقامات، در این راستا "اسحاق مولخو"، مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "صائب عریقات"، مذاکره کننده ارشد فلسطینی‌ها و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" به منظور ازسرگیری مذاکرات سازش روز شنبه با یکدیگر دیدار کردند.

عریقات پیشتر طی اظهارات مطبوعاتی گفته بود: در صورت تداوم شهرک سازی، تشکیلات رام الله مذاکرات امان را متوقف خواهد کرد و به دادگاه جنایات جنگی مراجعه خواهد نمود.

دور نخست نشست‌های طرفین صهیونیستی و فلسطینی در سوم ماه جاری میلادی در امان و با حضور ناصر جوده، وزیر امور خارجه اردن و نمایندگانی از کمیته بین‌المللی چهارجانبه آغاز شد، ولی نتایجی در برنداشت.

این در حالی است که دهها تن از جوانان فلسطینی در برابر مقر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله تجمع کرده و شعارهایی علیه نشست‌های اردن میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی سر دادند.

تظاهرکنندگان فلسطینی با سر دادن شعارهایی نظیر "نه به مذاکرات در سایه ادامه یافتن شهرک‌سازی‌ها" و "از مذاکرات خسته شده‌ایم" مخالفت خود را با ادامه یافتن نشست‌های اردن اعلام کردند.

این تظاهرات به درخواست جوانان فلسطینی از طریق شبکه اجتماعی فیس‌بوک تحت عنوان "کرامت فلسطینی" برگزار شد. 

نظر شما :