خروج سرمایه 1.75 میلیارد دلاری از آمریکا دشوارتر شد

۲۵ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۰ کد : ۱۸۹۷۰۹۹ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: تلاش جمهوری اسلامی برای خارج کردن یک میلیارد و 750 میلیون دلار از بانکی در آمریکا به دنبال تحریم بانک مرکزی دشوارتر شده است. به موجب قانون تحریم بانک مرکزی که در 31 دسامبر سال گذشته میلادی به امضا باراک اوباما رسیده است، هر گونه سرمایه متعلق به موسسه های مالی ایرانی در ایالات متحده توقیف می شود.

این در حالی است که در سال 2008 این سرمایه 1.75 میلیارد دلاری در یکی از شعبه های سیتی بانک در نیویورک کشف شد. اما دادگاهی در آمریکا طبق ادعای بازماندگان بمب گذاری سال 1983 در بیروت این سرمایه را بلوکه کرد چرا که آنها ادعای دریافت غرامتی 2 میلیارد و 650 میلیون دلاری از ایران را مطرح کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اکنون اوباما و تیم وی باید تصمیم بگیرند که این پول را به عنوان بخشی از غرامت به بازماندگان بمب گذاری بیروت پرداخت کند یا آن را نگاه دارد تا به عنوان اهرمی در مذاکرات با جمهوری اسلامی از آن استفاده کند.

این در حالی است که بانک مرکزی ایران قصد دارد دادخواستی به منظور دریافت این سرمایه بلوکه شده تنظیم کند چرا که معتقد است مورد استفاده این پول منبع ارزی بوده و آمریکا نباید آن را توقیف کند. 

نظر شما :