تعلیق رزمایش مشترک واشنگتن-تل آویو

۲۶ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۵۸ کد : ۱۸۹۷۱۳۶ سرخط اخبار
رسانه های چاپ سرزمین های اشغالی از تاخیر در برگزاری رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی تا 6 ماه آینده با هدف جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شیکاگو تریبون، رسانه های رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش دادند: آمریکا و اسرائیل موافقت خود را با تعویق رزمایش نظامی مشترک از بهار سال جاری به اواخر سال جاری با هدف جلوگیری از افزایش تنش ها در منطقه اعلام کردند.

"اندرو شاپیرو" معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی و نظامی در یک سخنرانی در موسسه واشنگتن برای خاور نزدیک در ماه نوامبر اعلام کرده بود این رزمایش در ماه مه برگزار می شود.

در این رزمایش قرار بود بیش از 5 هزار نیروی آمریکایی و اسرائیلی شرکت کنند و بزرگترین و مهمترین رزمایش نظامی مشترک در تاریخ همکاریهای نظامی واشنگتن-تل آویو به حساب می آمد.

برگزاری این رزمایش کمی پس از ابراز نگرانی مقامات ارشد نظامی آمریکایی درباره حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات اتمی ایران اعلام شد.

تصمیم برای تعویق رزمایش مشترک واشنگتن-تل آویو پس از شهادت مصطفی احمدی روشن معاون بازرگانی سایت نطنز در عملیاتی تروریستی در روز چهارشنبه 21 دی گرفته شد که بسیاری از کارشناسان موساد را پشت پرده این عملیات می دانند.

رسانه ها پیش از این خبر داده بودند که نام دانشمندان هسته ای ایران که در ماه های گذشته به شهادت رسیده اند در لیست تحریم شورای امنیت سازمان ملل بوده و انتشار این فهرست توسط منابع غربی بهترین رانت اطلاعاتی به گروه های تروریستی برای شناسایی و ردیابی دانشمندان ایرانی است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه از سفر هفته جاری "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سرزمین های اشغالی و دیدار با همتای اسرائیلی و "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد. گفته می شود که چگونگی مواجهه با برنامه هسته ای ایران از محورهای مهم این دیدار باشد.

 

نظر شما :