قطر ترور دانشمند هسته‌یی ایران را محکوم کرد

۲۶ دی ۱۳۹۰ | ۱۷:۱۰ کد : ۱۸۹۷۱۴۸ سرخط اخبار

سفیر کشورمان در قطر در دیدار با دکتر خالد بن محمد العطیه ـ وزیر مشاور در امور خارجه قطر ـ، راه‌های همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، عبدالله سهرابی ـ سفیرتام الاختیار کشورمان در قطر ـ با اشاره به روابط عمیق و دیرینه دو کشور و تعاملات مشترک و مشورت‌های گوناگون در طول دوران بعد از انقلاب اسلامی ایران به ارتباطات صمیمی و فعال دو کشور در همه بخش‌ها به ویژه در سایه اراده مقامات عالی‌رتبه محمود احمدی‌نژاد و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی ـ امیر دولت قطر ـ اشاره کرد و خواهان استفاده از تدابیر ویژه و ابتکارات در حل مسایل منطقه‌یی و ایجاد مذاکرات دوستانه در جهت رفع مشکلات موجود در بعضی کشورهای عربی اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، دکتر خالد بن محمد العطیه ـ وزیر مشاور در امور خارجه قطر ـ با اشاره به دیپلماسی فعال دولت قطر و ارایه دیدگاه‌های امیر این کشور در جهت کمک به ملت‌های مسلمان که در حال قیام و رخدادها و بیداری اسلامی هستند بر ضرورت توجه مقامات بعضی کشورها به حقوق ملت‌های خود اشاره کرد و با توجه به تجربیات ارزشمند ایران در زمینه‌های مختلف خواستار تداوم این همکاری‌ها و مشورت‌ها شد.

سفیر ایران در دوحه هم در این دیدار بر توجه همه کشورها به خواسته‌های مردم و ایجاد دموکراسی در برخورداری مردم از حقوق خود تاکید کرد و خواستار اتخاذ مواضع یکپارچه در این کشورها شد.

او هم‌چنین به موضوع بیداری اسلامی و اراده مردم برای نقش داشتن در سرنوشت خود تأکید کرد که جهان در آستانه یک تغییر جدی است و پایان حکومت طاغوت‌ها فراهم شده است و دولت‌ها به ویژه کشورهای اسلامی به طور جدی برای خدمت به مردم خود و دادن حق و حقوق آن‌ها در همه بخش‌ها باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی درباره ضرورت رفت وآمدها و مذاکرات مقامات منطقه خلیج فارس با مسوولان ایران تاکید و دخالت کشورهای خارجی به ویژه دولت آمریکا ولابی صهیونیستی را محکوم کرد و بر آمادگی کامل ایران در حمایت از آرامش و امنیت منطقه به ویژه تنگه حساس و استراتژیک خلیج فارس تاکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجه قطر نیز با محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌یی ایران گفت: ما همواره این قبیل اقدامات خباثت‌آمیز را رد کرده و به ویژه این قبیل شخصیت‌ها که برای پیشرفت و تعالی کشورشان مشغول خدمات‌رسانی هستند را تکریم می‌کنیم و به ملت و خانواده آن شهید تسلیت می‌گوییم و از خداوند اجر جزیل برای آن‌ها خواستاریم. 

نظر شما :