ایران دریافت نامه هشدار آمیز را تایید کرد

۲۶ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۸۹۷۱۵۷ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی : در تاریخ 13 ژانویه، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی خبر داد که ایالات متحده در خصوص تهدید بستن تنگه هرمز به ایران هشدار داده است. در این نامه هشدار آمیز بستن تنگه هرمز خط قرمزی توصیف شده است که عبور از آن پاسخ قاطع به همراه خواهد داشت.
اکنون با گذشت 3 روز از ارسال این نامه، وزارت امور خارجه ایران دریافت آن را تایید کرده است.
رادیو آزاد اروپا گزارش داد که ایران تایید کرده است که نامه ای که در خصوص بستن تنگه هرمز از سوی آمریکا ارسال شده را دریافت کرده است.
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این زمینه اظهار داشت که تهران این نامه را بررسی می کند و در صورتی که لازم باشد به آن پاسخ می دهد. وی از ارایه جزئیات بیشتر در این زمینه خودداری کرد.
این در حالی است که مقامات تهران در هفته های اخیر بارها تهدید بستن تنگه هرمز در صورت افزایش تحریم ها را مطرح کرده اند و مانور نظامی نیز در این منطقه برگزار کرده اند که واکنش آمریکا و انگلیس را به دنبال داشته است.
انگلیس اعلام کرده که در صورت تهدید تنگه هرمز نیروی دریایی خود را وارد عمل می کند و ایالات متحده نیز یادآور شده که در صورت بسته شدن تنگه هرمز، از نیروی دریایی خود مستقر در خلیج فارس برای باز کردن این تنگه استفاده خواهد کرد.
 

نظر شما :