پلیس تایلند مدعی شد

کشف طرح ترور پس از هشدار آمریکا

۲۶ دی ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۸۹۷۱۶۱ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: پس از هشدار اخیر ایالات متحده در خصوص احتمال انجام حملات تروریستی علیه شهروندان آمریکایی در سراسر جهان به دنبال رو به وخامت گذاشتن روابط تهران و واشینگتن در اثر ترور یک دانشمند هسته ای در ایران، پلیس تایلند اعلام کرد که طرح یک ترور علیه گردشگران را در این کشور کشف کرده است.
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که پلیس تایلند روز شنبه، یک مرد لبنانی را به اتهام تلاش برای بمب گذاری در اماکن گردشگری این کشور دستگیر کرده است. این روزنامه لبنانی مدعی شد که این مرد با گروه حزب الله که از سوی ایران حمایت می شود روابطی داشته است.

این در حالی است که به مقامات امنیتی آسیا هشدار داده شده است که به دنبال افزایش تنش ها در خاورمیانه، احتمال حملات تروریستی علیه منافع آمریکا یا کشور های غربی بیشتر شده است. جمهوری اسلامی آمریکا و اسرائیل را به انجام اقدامات مخفیانه علیه برنامه های هسته ای تهران متهم می کند و اتهام ترور اخیر در ایران را نیز متوجه این دو کشور کرده است.
اما ایالات متحده هرگونه اقدام در زمینه ترور مصطفی احمدی روشن را تکذیب کرده و مقامات اسرائیلی نیز واکنشی در این زمینه نشان نداده اند.
با این وجود وزارت دفاع تایلند در روز جمعه برآورد های جاسوسی در خصوص تلاش برای اقدام تروریستی در اماکن گردشگری این کشور در بانکوک را تایید کرده است و به احتمال تاثیر افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا در این زمینه نیز اشاره کرده است. بنا بر این گزارش بنا بوده که این اقدام تروریستی در روز های جمعه تا یکشنبه انجام شود و یک شهروند سوئدی که در این زمینه مورد بازجویی قرار گرفته تایید کرده است که به همراه مردی دیگر قصد داشته در پایتخت تایلند بمب گذاری انجام دهد.

این در شرایطی است که سفارت آمریکا در روز جمعه در خصوص حملات تروریستی به شهروندان آمریکایی هشدار داده بود و اسرائیل نیز اقدام مشابهی را به عمل آورده است.
کارشناسان می گویند که تایلند یکی از جاذبه های توریستی مشهور در جهان برای گردشگران غربی است و به همین دلیل هدف مناسبی برای تروریست ها به شمار می رود. در سال 1994 نیز اقدامی برای منفجر کردن سفارت اسرائیل در بانکوک انجام شده بود که در این رابطه چند ایرانی دستگیر شدند. البته این افراد پس از مدتی آزاد شدند اما برخی اقدام برای این بمب گذاری را به گروه حزب الله نسبت دادند.
تهیه کننده: تحریریه دیپلماسی ایرانی
 

نظر شما :