مالکی:منافقین باید بروند

۲۸ دی ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۸۹۷۲۰۶ سرخط اخبار
نوری المالکی بر تصمیم دولتش برای اخراج گروهک تروریستی منافقین از عراق تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نخست وزیر عراق شب گذشته (سه‌شنبه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گروهک منافقین را یک گروهک "تروریستی" توصیف کرد که به انجام اقدامات تروریستی در ایران و عراق می‌پردازند.

وی با تاکید بر تصمیم کشورش برای اخراج این گروهک و پایان دادن به این مساله، به صدور120 حکم دستگیری اعضای این گروهک که تعدادی از آنها هنوز در پادگان اشرف مستقر هستند، اشاره کرد.

به گزارش اشرف نیوز، مالکی ادامه داد: قانون اساسی عراق هرگز اجازه نمی‌دهد که این گروهک تروریستی از خاک کشورش کشورهای همجوار را هدف قرار دهد؛ از این رو دولت عراق فشارهایی را برای پایان دادن به حضور این گروهک وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: عراق خواهان حفظ روابط با همسایگانش است. این کشور می‌کوشد تا به بحران‌هایی که صدام در روابط عراق با همسایگانش از جمله ایران و ترکیه ایجاد کرده، پایان دهد.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد: عراق خواهان پایان دادن به حضور این گروهک تا اواسط ژانویه بود، اما دخالت‌ها و میانجیگری‌ها مانع از انجام آن شد. بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل طی تماس با مسوولان سایر کشورها از عراق خواست تا در این باره کمی صبر به خرج داده و تا برج چهارم سال جاری میلادی به آنها فرصت دهد تا بعد از آن آنها پادگان اشرف را کاملا تخلیه کنند.



نظر شما :