صالحی با عبدالله گل دیدار کرد

۳۰ دی ۱۳۹۰ | ۱۳:۲۷ کد : ۱۸۹۷۲۴۹ سرخط اخبار
رییس‌جمهور ترکیه و وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب در آنکارا در مذاکراتی ابراز امیدواری کردند که با اجرایی شدن توافق‌ها و طرح‌های همکاری فیمابین در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی، فصل جدیدی از همکاری‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌اکبر صالحی در این دیدار با تقدیم سلام‌های گرم محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان اراده و تاکید مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران برای داشتن بهترین روابط با ترکیه را خاطرنشان ساخت.

وی گفت: اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر است و باید حداکثر تلاش به عمل آید که این همکاری‌های اقتصادی در هم تنیده و پیوسته شود و در نتیجه آن روابط روز به روز عمیق‌تر و پایدارتر خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فعالیت بیش از چند صد شرکت ایرانی در ترکیه، آمادگی کشورمان را برای تسریع در اجرای توافق‌ها، متنوع کردن مبادلات تجاری و تسهیل تجارت ترجیحی اعلام کرد.

رییس‌جمهور ترکیه نیز در این دیدار به طور متقابل به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور کشورمان سلام‌های گرم تقدیم کرد.

در ادامه رییس‌جمهور ترکیه با بیان این‌که ترکیه خانه ایران و ایران خانه ترکیه است، سفر علی‌اکبر صالحی با هدف توسعه مناسبات اقتصادی فیمابین را مهم خواند و گفت: ما همواره تاکید کرده‌ایم که اراده ما توسعه همکاری‌های اقتصادی با ایران است و مایه امید و خوشنودی است که در سال‌های اخیر حجم تجارت دو کشور افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: هدف ما رسیدن به سطح 30 میلیارد دلاری تجارت میان دو کشور است و دیدگاه ما متنوع کردن مبادلات دو کشور و پیوستگی اقتصادی فی مابین است.

رییس‌جمهور ترکیه افزود: ایران و ترکیه از ظرفیت کافی برای توسعه همکاری‌های همه جانبه برخوردارند و طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک به نفع دو کشور و دو ملت است.

گل اهمیت تسریع در علمیاتی شدن توافق‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار هم‌چنین آخرین تحولات منطقه از جمله موضوعات سوریه و عراق مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.



نظر شما :