اسرائیل از حمله ایران به شهرهای خود واهمه دارد

۲۳ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۳:۵۱ کد : ۱۸۹۸۹۸۳ سرخط اخبار

اسرائیل باید قبل از حمله به ایران عواقب این رفتار خود را بررسی کند و تنها به خاطر جلوگیری از بروز خطری در آینده، خود را در یک فاجعه گرفتار نکند.

به گزارش فارس، روزنامه گاردین در مطلبی در مورد تهدید اسرائیل به حمله نظامی علیه ایران نوشت: اسرائیل باید در برابر لفاظی‌های نتانیاهو مقاومت کند، هرگونه حمله به ایران عواقب جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

مصطفی احمدی روشن، یکی از مدیران سایت غنی سازی نطنز در ماه ژانویه به دلیل انفجار بمبی در خودرو شخصی است، کشته شد، ایران اسرائیل و آمریکا را پشت پرده این ترور می داند. 

"بنیامین نتانیاهو" خیلی دوست دارد تا با صحبت در مورد هولوکاست، سرنوشت یهودیان و سرنوشت نسل‌های آینده، توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در صحبت های نخست وزیر اسرائیل به ندرت ممکن است بتوان بین خطر واقعی که کشور با آن روبروست، تشخیص داد.  

مذاکرات اساسی یکی از راهکارهای اسرائیل برای جلب توجه دیگر کشورها و اعمال فشار بر ایران است و اگر بتوان بدون حمله اسرائیل به این موفقیت دست یافت، ما باید از وی به خاطر اینکه وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، تقدیر و تشکر کنیم؛ اما باید گفت ما با دیدگاههای بسیار متفاوتی با هم داریم. 

*اسرائیل قبل از حمله باید عواقب کار خود را به شدت بررسی کند.

به جای ترجمه یک بعدی هولوکاست از سوی اسرائیل، لازم است یک سوال پرسیده شود آیا جنگ با ایران به نفع اسرائیل خواهد بود، جنگی که نمی توان عواقب و پیامد های آن را پیش بینی کرد، آن هم برای جلوگیری از بروز خطری در آینده، که هیچکس نمی تواند با اطمینان در مورد آن صحبت کند. به عبارت دیگر برای جلوگیری از بروز یک فاجعه احتمالی در آینده، آیا اسرائیل به سمت یک فاجعه در زمان فعلی تن خواهد داد؟

تصمیم گیری در چنین شرایطی کار بسیار دشواری است. برای رهبران اسرائیل تصمیم گیری در خصوص جنگ علیه ایران به خاطر جلوگیری از بروز یک اتفاق در آینده کار بسیار دشواری است. آیا نتانیاهو، در میان این شرایط بسیار آشفته و سخت می تواند مسیر درستی را انتخاب کند؟

*اسرائیل به شدت از حمله ایران به شهرهای خود واهمه دارد

با توجه به واقعیت موجود، هم اکنون ترس و وحشت در روابط اسرائیل و ایران وجود دارد. ایران اعلام کرده است که صدها موشک شهرهای اسرائیل را هدف قرار داده اند و البته باید پذیرفت که اسرائیل نیز در میان بیکار ننشسته است. کارشناسان بر این باورند خشونت در روابط بین ایران و اسرائیل ممکن است منجر به استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف، شیمیایی و زیستی شود.

هیچ کس نمی داند که این دشمنی‌ها تا کی ادامه خواهد یافت. هیچ کس نمی‌داند آیا ممکن است سلاح‌های اتمی از ایران به سازمان‌های تروریستی داده شود و هیچ کس نمی توان این احتمال را که رژیم ایران باید با یک رژیم دموکراسی تر  جایگزین شود، رد کند. درواقع باید گفت در حال حاضر سیاستمداران بیشتر بر روی حدس و گمان کار می‌کنند. آیا نباید اثر چنین اقداماتی را کم اهمیت بدانند‌؟

*ابهام در نتیجه هر گونه حمله به ایران

هیچ کس در اسرائیل مطمئن نیست که حمله تل آویو به ایران باعث نابودی توان هسته‌ای این کشور گردد. همچنین نمی‌توان آماری دقیقی از میزان کشته‌های مردم در سرزمین‌های اشغالی بعد از حمله ایران ارائه داد. باید شکست برنامه‌های نظامی اسرائیل در جنگ دوم با لبنان را به خاطر داشته باشیم.

حتی اگر اسرائیل در حمله به ایران بتواند زیرساختهای اتمی این کشور را نابود کند، نمی‌تواند ادعایی مبنی بر نابودی دانش هسته‌ای ایرانیان داشته باشد. مطمئنا ایران بعد از حمله اسرائیل بار دیگر تاسیسات خود را خواهد ساخت و این بار آتش دشمنی و نفرت و حس انتقام  به خواسته اصلی مردم ایران تبدیل می شود.

همانطور که می دانیم بخش های زیادی از جمعیت ایران، تحصیل کرده و روشنفکر هستند. حمله اسرائیل به ایران موجب از بین رفتن این فرصت در سالهای بعد می شود.

*تفکر ایرانیان مبنی بر نابودی اسرائیل بسیار خطرناک تر از بمب اتمی است

البته از دید طبقه متوسط ایران اسرائیل به عنوان یک دولت غاصب و دشمن تاریخی باید برای همیشه نابود شود. آیا این دیدگاه خطرناک تر از دستیابی ایران به سلاح اتمی نیست؟

اگر عربستان سعودی خواهان خرید سلاح اتمی باشد، اسرائیل چکار خواهد کرد؟ آیا به این کشور نیز حمله می کند؟ با توجه به تشکیل دولت جدید در مصر، اگر مصر نیز خواهان دستیابی به سلاح اتمی باشد، آیا اسرائیل به این کشور نیز حمله خواهد کرد؟ و آیا اسرائیل به عنوان تنها رژیم دارنده سلاح اتمی در منطقه باقی خواهند ماند؟

اسرائیل باید قبل از آغاز جنگ این سوالات را از خود بپرسد، آیا بروز یک جنگ جدید، دست آوردی برای این رژیم به همراه خواهد داشت؟

*در صورت عدم همراهی آمریکا، اسرائیل بهتر است از حمله به ایران منصرف شود.

اگر تحریم اقتصادی باعث توقف برنامه های هسته‌ای این کشور نشده است و اگر آمریکا به دلایلی‌خواهان حمله به این کشور نیست، بهتر است اسرائیل نیز از فکر جنگ با ایران صرف نظر کند، حتی اگر مجبور شود با ایران هسته‌ای کنار بیاید. کنار آمدن با این موضوع بسیار سخت است و همه امیدوارند فشارهای بین‌المللی نتیجه بخش باشد، اما باید قبول کرد که حمله اسرائیل به ایران شرایط را بسیار بدتر خواهد کرد. شرایطی که حتی تصور آن هم بسیار دردناکتر از پیش بینی‌ها خواهد بود.

حمله تل آویو به ایران آینده بسیار وحشتناکی را برای اسرائیل رقم خواهد زد و به کابوس مردم و رژیم اسرائیل بدل خواهد شد. 

باید پذیرفت حمله به ایران و کشته شدن مردم تنها به دلیل ترس از خطری که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد، کاری بسیار احمقانه است.



نظر شما :