اتحادیه عرب: با مداخله نظامی در سوریه مخالفیم

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۰:۳۹ کد : ۱۸۹۸۹۸۶ سرخط اخبار

معاون دبیرکل اتحادیه عرب عنوان داشت که این اتحادیه با مداخله نظامی در سوریه مخالف است و تاکنون در این اتحادیه توافقی بر سر اعزام نیروهای عربی و بین‌المللی به سوریه وجود نداشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد بن حلی، معاون دبیرکل اتحادیه عرب در گفت‌وگو با روزنامه الجزایری الشروق عنوان داشت: اعضای اتحادیه عرب تاکنون به توافقی در خصوص پیشنهاد اعزام نیروهای عربی و بین‌المللی به سوریه دست نیافته‌اند.

وی در ادامه افزود: کوفی عنان، فرستاده سازمان ملل در اتحادیه عرب به سوریه نتایج سفر خود به دمشق را به اطلاع نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب رساند.

بن حلی همچنین عنوان داشت: العربی در دیدارهای خود با سفیرهای کشورهای عضو شورای امنیت از آنها می‌خواهد تا از ماموریت کوفی عنان حمایت کنند.

پیش نویس قطعنامه‌ای به شورای امنیت در خصوص سوریه ارائه خواهد شد که در بر گیرنده راه‌های حمایت از طرح اتحادیه عرب و انجام مذاکرات در سوریه است.

بن حلی همچنین عنوان داشت: اتحادیه عرب مخالفت خود را با گزینه مداخله نظامی در سوریه اعلام کرده و تاکنون توافقی بر سر اعزام نیروهای عربی و بین‌المللی به سوریه به دست نیامده است.

وی در ادامه افزود: سوریه کشوری مهم و مرکزی و همچنین ستون اصلی سرزمین‌های عربی به شمار می‌آید و عدم مشارکت بشار اسد در نشست سران کشورهای عربی در راستای به حالت تعلیق درآمدن عضویت دمشق در اتحادیه عرب صورت می‌پذیرد.



نظر شما :