کنارگیری غلیون از ریاست شورای مخالفان سوریه

۲۴ اسفند ۱۳۹۰ | ۲۱:۲۲ کد : ۱۸۹۹۰۲۷ سرخط اخبار

در پی تشدید اختلافات در میان سران شورای موسوم به ملی سوریه برخی رسانه ها از جدایی برهان غلیون از ریاست این شورا خبر می‌دهند.

به گزارش فارس، شبکه ماهواه ای "ان بی ان" با اشاره به افزایش شکاف و اختلاف در میان سران شورای موسوم به شورای ملی سوریه تاکید کرد که خبرهایی وجود دارد که نشان می دهد برهان غلیون از ریاست این شورا کنار رفته است.

عناصر شورای ملی سوریه که با تلاش های فراوان غرب و آمریکا از عناصر افراطی و لیبرال ها تشکیل شده، غیر از مخالفت با بشار اسد عمدتا هیچ ویژگی مشترکی با هم ندارند.

شورای ملی سوریه، شورایی از مخالفان خارج‌نشین سوریه است که اوایل تابستان 2011 با حمایت آمریکا، فرانسه و انگلیس و به میزبانی ترکیه و پشتیبانی قطر و عربستان و شورای همکاری خلیج فارس به ریاست برهان غلیون تشکیل شد و یکی از خواسته‌های اصلی آن دخالت نظامی غرب در سوریه است.

از سوی دیگر تلویزیون الجدید لبنان خبر داد که صبح امروز هیثم مالح از اعضای برجسته این شورا استعفا کرد اما طبق پیش‌بینی او، چندین نفر دیگر نیز استفعا کردند، کمال اللبوانی و کاترین التلی که موسسان «گروه کار ملی برای آزادی سوریه» هستند، دو تن دیگر از مستعفیان هستند.

یک مقام مسئول در این شورا اعلام کرد که این سه عضو بارز، استعفای خود را به دلیل «بروز اختلافات با شورا» اعلام کردند اما توضیح بیشتری ندادند.

"عروبه برکات" از اعضای شورای ملی سوریه در گفتگو با العالم از تشدید اختلافات داخلی این گروه خبر داده بود، وی تأکید کرد که به دلیل استبداد داخلی شورای ملی، برخی اعضای این شورا در حال قیام هستند و بزودی انصراف از این شورا به صورت جمعی آغاز می‌شود.

وی افزود: برهان غلیون (رئیس گروه) تهدید کرده است که اگر دوباره انتخاب نشود از عضویت این شورا انصراف می‌دهد.



نظر شما :