دستگیری افراد مرتبط با ایران در جمهوری آذربایجان!

۲۵ اسفند ۱۳۹۰ | ۰۳:۵۷ کد : ۱۸۹۹۰۳۰ سرخط اخبار
در تازه ترین اقدامات خصمانه جمهوری آذربایجان علیه ایران، وزارت امنیت ملی این کشور اعلام کرده است که 22 شهروند آذربایجانی مرتبط با ایران را به اتهام طراحی حمله علیه سفارت خانه های رژیم صهیونیستی و آمریکا در باکو بازداشت کرده است.

به گزارش «تابناک»، وزیر امنیت ملی آذربایجان مدعی شده است که این افراد به دستور سپاه پاسداران ایران قصد انجام عملیات های تروریستی علیه سفارت خانه ها و کارمندان سفارتخانه های آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای غربی را داشته اند.

طبقه گفته های این وزیر، بازداشت شدگان از سال 1999 به بعد به کار گرفته شده اند و در پایگاه های نظامی ایران با یادگیری نحوه استفاده از سلاح و تکنینک¬ های جاسوسی، برای جمع آوری اطلاعات در باره سفارت خانه ها، نهادها و شرکت های خارجی در آذربایجان آماده شده اند.

خبرگزاری «فرانس پرس» در ادامه از قول این مقام آذربایجانی می نویسد «یکی از افسران سپاه پاسداران به نام «اکبر پاکروش» برای جلوگیری از جلب توجه، در دمشق و مسکو با این افراد دیدار کرده است و پول و تجهیزات در اختیار آنها قرار داده است». وی همچنین مدعی شده است که این افراد، جاسوسی از ماموریت های دیپلماتیک، شرکت ها و نهادهای عمومی شامل مرکز یهودی سوهنات، یک رستوران آمریکایی، دفتر شرکت نفتی انگلیسی بریتیش پترولیوم در آذربایجان و اهداف دیگری را آغاز کرده بودند.

ادعای جدید آذربایجان در حالی مطرح می شود که در همکاری مقات بلند پایه این کشور با تروریست هایی که دانشمندان هسته ای ایران را به شهادت رسانده اند تردیدی وجود ندارد . علاوه بر این  شهادت یک مرزبان ایرانی به دست مرزبانان آذربایجانی و همکاری آذربایجان با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز از دیگر گستاخی های مقامات این رژیم دست نشانده است .

درحالی که با سفر وزیر دفاع این رژیم  به تهران در هفته جاری و اعلام این که آذربایجان کوچک حتی فکر دشمنی با ایران بزرگ را نمی کند ، تصور می شد مقامات رژیم حاکم بر جمهوری آذربایجان سر عقل آمده است ،  اما اظهارات اخیر نشان داد که نه تنها برخی از مقامات این کشور سر عقل نیامده اند ، بلکه شکاف در درون هیات حاکمه رژیم آذربایچان به قدری گسترده شده است که حتی در اتخاذ یک دیپلماسی یکپارچه هم ناتوان شده اند .


نظر شما :